Mc Culloch 130



RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?)
17.11.2011 23:10

Takže začněme od tlakování. Namísto karbce se namontuje např. destička (těsně), s hrdlem, trubičkou pro hadičku od balonku, nebo jiného zdroje tlaku 0,5 atmosféry (mám stále tuto jednotku v hlavě a nebudu hledat převod). Namontuje se svíčka a utěsní výfuk. Dobrý je i podtlak. Tuto hodnotu by měl motor udržet nejméně po dobu 3-5 vteřin. Dělám jak studenou, tak teplou zkoušku, zahřeji motor a skříň horkovzdušnou pistolí. Projeví se tak možné přisávání falešného vzduchu. To se může dít i jen při podtlaku, takže nic poteklého, očazeného. Kroužky musí jít v drážkách volně a ne kloktat. Zámky kroužků a kolíčky v pístu musí uzavřít po stisknutí kruh a kroužky se nesmí pootočit. Předstih se nastavuje 26° před HÚ a pokud je pertinax kladívka opotřebovaný klidně i jen 15°.  Sada membrán s těsněním na karbec Walbro MDC-16, nebo ZAMA M1-M7 stojí cca 200 Kč a je rozhodně lepší ji koupit než tvořit těsnění. Membrány si určitě zaslouží výměnu!  U těsnění pod karbcem i mezikusem nezapomenout udělat přesně všechny otvory! Jeden malý je vedení impulsu z klikové skříně a bez něj to nepojede ani náhodou! Je to ten při pohledu od karburátoru nejmenší. Vahadlo se nastavuje tak, aby byla zavřená jehla a horní hrana vahadla zároveň s prohlubní ve které se pohybuje. Po smontování karbce proveďte obdobnou zkoušku tlakem jako u motoru. Vím tyto karbce jsou katastrofa na zkoušení a i pila této řady na demontáž, ale pokud chcete její chod, musíte to podstoupit. Zde najdete rozkres řady 100 včetně správné polohy membrán, možná ji neměl špatně předchůdce, ale vy a jehla netěsní. Vždy musí být mezi membránou regulační a vahadlem těsnění.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                     
host - 65.59 (?), 2.2.2010 15:28

Základem bude nepoužívat syntetické oleje, ty většinou mají poměr mísení 1:50 a to tahle pila nesnese. Tady je třeba alespoň 1:25, nebo jak doporučoval výrobce 1:20. Samozřejmě používat minerální oleje. Já jedu PRO-SINT od OLEO MAC, je to trochu lepší minerální olej, pila tolik nekouří. Ale na trhu je spousta jiných minerálních olejů. Zřejmě český M2T nebude to pravé. Jen je musíte zmísit alespoň 1:25. To podle mě stačí, já to jedu a ten poměr vzhledem ke kvalitnějšímu oleji dle mě postačí. Syntetika by Vám totiž rozpustila v pile už usazený karbon a to je zpravidla katastrofa na ložiska, píst atd. A svíčka je myslím normálně k sehnání, bude pasovat i z jiných pil. GL

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 2.2.2010 15:49

Já jsem s touto pilou nedoporučoval experimentovat a nejlepší bylo více oleje, takže dle návodu 1:20. Oleje typu HQ dokázaly motor odrovnat v poměru 1:50 za 2 nádrže. Kamarád tuto pilu používá už dost dlouho na lehké práce a kombinuje ji se silnější pilou. Mísí poměr Dolmar 1:50, ale přidává do oleje přísadu Metaltec 1, která mu zachránila od zadření motoru jinou motorovou pilu. Když to poprvé zkoušel, tak řekl, že to vyzkouší a prostě s takovým zápachem že dělat nebude. Buď, že pila vydrží, nebo ji vyhodí. Ale mazání motoru to stačí a pila mu jede již několik let. Ale raději to nezkoušejte, neboť on tu pilu měl, jako pokusný stroj a kdyby se to nepovedlo, tak jak řekl by ji do ruky s olejem 1:20 stejně už nevzal.  Svíčky máte zde a dají se běžně zakoupit dle typu. Případně to může být parametry stejná svíčka a jiná značka.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 180.186 (?), 3.2.2010 9:44

Nevím jak pan J.S. přišel na to, že oleje HQ v poměru 1:50 odrovnaj motor po 2 nádržích???Nejvíc se mi líbí ten dodatek jak to olej Dolmar zachrání.Na H-55 jsem v začátcích používal M2T a to z neznalosti pak už celých 18 let olej HQ v poměru samozřejmně 1:50,jak udává výrobce a žádný problém nemám.Nematte lidi pane J.S.,prosím vás o to

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 3.2.2010 15:16

Nejprve se podívejte na název této diskuze. Potom si rozmyslete co jste pochopil a co ne. A teprve potom napište něco o matení lidí. Vy, jak uvidíte HQ, tak okamžitě máte asi zatmění, ale já zde píšu o tom, že motor na pile MAC 130 odrovnal po 2 nádržích olej HQ v poměru 1:50. Kapišto? To znamená, že olej sice byl důvodem poškození motoru, ale tento olej neměl vůbec do motoru MAC 130 v poměru 1:50 přijít. Nebylo to špatným olejem, ale motorem, který na to není stavěný. Kapišto? Takže nejprve pozorně čtěte a potom pište. To ostatní je zkušenost kamaráda a nemám důvod to více popisovat.  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 212.34 (?), 6.3.2010 21:42

ja pouzivam M2T v pomeru 1:33 a pila bezi uz 20 let. pouzivam ji hlavne na odvetvovani, a obcasne rezani spalku. Dava to v klidu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 70.2 (?), 16.11.2011 15:26

Zdravim,

dostala se mi tato pila do ruk a jsem z ni zatim spise zouvali. Da se rict, ze jsem uz rozdelal a spravil vsechno mozne, ale tato pila me uz zacina stvat. Kdyz jsem ji dostal, tak po naliti bezninu a protoceni, benzin tekl vzuchovym filtrem ven a ani neblafla. Komplet jsem ji rozdelal, pretesnil klikovku, gufera, vycistil karbec, udelal nove tesneni na karbec, nebot byli vsechny na odpis a zjistil jsem ze nejaky dobrak predemnou prohodil membranu s tesnenim a membrana stale tlacila na jazycek. Tzn, ze jsem si nasel navod jak to ma byt poskladane a uz to netece. Nyni to chytne, ale nejsem schopen absolutne sestelovat karbec, nebot jede jen ve strednich otackach a to jeste absolutne nepravidelne. Zatahnu za plyn, jde do otacek za plynem perfektene a hned na to zdechne. Nizke otacky neudrzi vubec. Nema nekdo servisni navod, kde je jsou uvedeny informace napr. o predstihu, nebo jak zmerit ten jazycek abych vyloucil jestli ho nekdo neohnul atd. Zakladni nastaveni L a H nema absolutne na to vliv. A originalni tesne vc. membran se mi teda nechce kupovat. Jinak prestih jsem dal tak ze zkusenosti 3mm pred horni uvrati.Diky za pripominky

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 16.11.2011 19:40

Zeptám se na pár drobností a po odpovědi se možná dobereme příčin. Pila má ještě kontaktní zapalování? Tedy pod setrvačníkem kladívko a kondensátor? Která těsnění jste vyráběl sám? Nastavil jste přesně vahadlo jehly karburátoru? Provedl jste tlakovou zkoušku motoru po přetěsnění?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 189.161 (?), 17.11.2011 21:19

Ano, ma jeste kontaktni zapalovani (tzn. i kladivko i kondenzator). Vyrabel jsem prakticky vsechny tesneni - mezi valcem a prirubou, mezi prirubou a karbecem, a pak i obe tesneni na karbecu (to jsou ty co jsou v primem kontaktu s membranama. Celkem tedy 4 kusy. Co se tyce vahadla jehly to je prave ta otazka jak ji presne nastavit. Ale snazil jsem se tak aby po smontovani celeho karbecu byla mezi membranou a vahadlem mezera tak 0,2mm, aby na vahadlo netlacila a nemohl samovolne benzin vytekat, tak jak predtim. Myslim si ze s prutokem benzinu to ale bude souviset, nebot se mi zda jako kdyby ho tam neslo dost, protoze po vytoceni hned zdechne a pri nizkych otackach nema mozna silu ten benzin natahnout. tezko rict.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 189.161 (?), 17.11.2011 21:29

Jeste jedna otazka tam byla (vsiml jsem si ji az pozde :-)). Ne, tlakovou zkousku jsem neprovedl, nebot nemam jak. Ale kdyz jsem mel vydelany pist, tak na nem i na vnitri strane valce nebyly znamky zadneho poskozeni, i krouzky vypadali dobre (samozrejme na pohled, nebot servisni miry neznam). Dokonce co me prekvapilo, ze uvnitr nebylo absolutne nic cerne. Pokud by mi to podfukovalo u klikovky nebo u gufer, tak si myslim ze by to v tom miste bylo trochu potecene napr. po nespalenem oleji.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 17.11.2011 23:10

Takže začněme od tlakování. Namísto karbce se namontuje např. destička (těsně), s hrdlem, trubičkou pro hadičku od balonku, nebo jiného zdroje tlaku 0,5 atmosféry (mám stále tuto jednotku v hlavě a nebudu hledat převod). Namontuje se svíčka a utěsní výfuk. Dobrý je i podtlak. Tuto hodnotu by měl motor udržet nejméně po dobu 3-5 vteřin. Dělám jak studenou, tak teplou zkoušku, zahřeji motor a skříň horkovzdušnou pistolí. Projeví se tak možné přisávání falešného vzduchu. To se může dít i jen při podtlaku, takže nic poteklého, očazeného. Kroužky musí jít v drážkách volně a ne kloktat. Zámky kroužků a kolíčky v pístu musí uzavřít po stisknutí kruh a kroužky se nesmí pootočit. Předstih se nastavuje 26° před HÚ a pokud je pertinax kladívka opotřebovaný klidně i jen 15°.  Sada membrán s těsněním na karbec Walbro MDC-16, nebo ZAMA M1-M7 stojí cca 200 Kč a je rozhodně lepší ji koupit než tvořit těsnění. Membrány si určitě zaslouží výměnu!  U těsnění pod karbcem i mezikusem nezapomenout udělat přesně všechny otvory! Jeden malý je vedení impulsu z klikové skříně a bez něj to nepojede ani náhodou! Je to ten při pohledu od karburátoru nejmenší. Vahadlo se nastavuje tak, aby byla zavřená jehla a horní hrana vahadla zároveň s prohlubní ve které se pohybuje. Po smontování karbce proveďte obdobnou zkoušku tlakem jako u motoru. Vím tyto karbce jsou katastrofa na zkoušení a i pila této řady na demontáž, ale pokud chcete její chod, musíte to podstoupit. Zde najdete rozkres řady 100 včetně správné polohy membrán, možná ji neměl špatně předchůdce, ale vy a jehla netěsní. Vždy musí být mezi membránou regulační a vahadlem těsnění.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika