Dolmar 420 vždy po pár sekundách chcípne



host - 178.9 (?)
19.9.2016 16:02
Někde jste okopíroval popsání předstihu, u malého 4T se nenastavuje je známá věc. A popsání je něco o konstrukci motoru. Ta byla nastavena na 100 okt, nebo 95 okt.? A v návodu nebylo ani, že se má dávat stabilizátor a později se objevily problémy s karburátory a jsou na světě stabilizátory. Někdo dal do 4T 100 okt a motor je kaput. Uvidíme, jak zareagují servisy a výrobci.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
                     
host - 94.115 (?), 19.9.2016 16:27

nejdřív odtlakovat abyse vyloučilo přisávání falešného vzduchu, pak má teprve smysl hrabat se v karburátoru HH

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.82 (?), 19.9.2016 14:47

Dakujem za vašu odpoved,  pane xx.178.9, bohužel, nie je overitelna, lebo:

1. predstih zažehu je nastavovaný podla konstrukčných parametrov motora, ako su tvar a velkost spalovacieho priestoru, otáčky, kompresný pomer, atd.  U zložitejších motorov sa predstih zážehu mení počas prevádzky motora podla viacerých ukazovatelov. U jednoduchších motorčekov ako ma napr. krovinorez sa nastavuje vo výrobe napevno ako prevádzkový kompromis.

2. Oktanove číslo benzínu sa určuje podla parametrov motora v bode č.1, aby malo potrebnu minimalnu protidetonačnú odolnosť. 

3. Pokročilejšie motory (napr. vo výkonných autách) dokážu zmenou predstihu lepsie vyuzit energiu ulozenu v palive tým, ze sa pozdeji aktivuju antidetonačne čidla, ale to krovinorez nema. 

     PROČ by bolo treba menit u jednoducheho motorceka krovinorezu predstih zažehu pri zámene paliva za palivo s vyšším oktánovým číslom??

P.S.: Overitelne je to vtedy, ked sa to dá overit z iného doveryhodneho zdroja. Výrobca krovinorezu by to napisal na svojom webe alebo aspon v navode... Napr. textom:  ak date palivo s vyssim oktanovym cislom, zmente predstih takto a takto. Alebo by zrovna zakazali použit palivo s vyšším oktanovým čislom.  Ale to vyrobcovia nerobia, lebo je to blbost. Typicky napíšu: Pouzite palivo MINIMALNE s oktanovym cislom 85 (napr.)

Maximalne oktanove čislo nijako nelimituju...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 8.82 (?), 19.9.2016 15:22

Máte ověřeno, že motor křovinořezu má nastavený kompromis předstihu na 100 oktanový benzín? Ten kompromis bude kolem hodnoty 95. Souběhem více činitelů se strojček se 100 oktanem zastaví. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.82 (?), 19.9.2016 15:32

Težká dohoda, pane x.8.82, velice težká. Skuste si opakovane prečítat bod č.1 vyššie:

PREDSTIH SA PRIMÁRNE NENASTAVUJE PODLA OKTANOVEHO ČÍSLA!!! 

Volá sa to " čtení s pozumnením ".  Skuste to.

V praxi som používal hafo strojcekov, ktore v pohode behaju na 100oktanový benzín a jaksi sa nezastavuju, lebo nie je dovod.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 19.9.2016 16:02
Někde jste okopíroval popsání předstihu, u malého 4T se nenastavuje je známá věc. A popsání je něco o konstrukci motoru. Ta byla nastavena na 100 okt, nebo 95 okt.? A v návodu nebylo ani, že se má dávat stabilizátor a později se objevily problémy s karburátory a jsou na světě stabilizátory. Někdo dal do 4T 100 okt a motor je kaput. Uvidíme, jak zareagují servisy a výrobci.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
bunny - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (813) - 67.176 (?), 19.9.2016 16:11

ja vam velmi nechcem do toho kecať, ale keby benzin s vyssim okt. cislom sposoboval problemy s motorom, jeho zadretie napr. tak by na to vyrobca upozornil v navode a odporucal by benzin s presne stanovenym oktanovym cislom. podľa mňa motor len nevie využiť výhody, ktoré taký benzín poskytuje, ale poškodenie nehrozí. to je ako keby dáte bezdomovcovi namiesto jablkoveho vina, na ktoré je jeho motor zvyknuty nejake archivne vino. sice nezomrie, ale ani ho nevyuzije, nevychutna, lebo nie je na to konstrukcne stavany :D

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 17.148 (?), 19.9.2016 16:45
Táto debata nikam nevedie. Väčšina súčasnej malej záhradnej techniky má elektronické zapaľovanie, ktoré podľa otáčok mení aj predzápal /výkon, štart, emisie/. Ja veľmi často používam na pozdĺžne rezy SOLO 681 tj. Napr. Buk o priemery nad 60 cm /max 1,4m/ rozrežem /niekedy používam aj 90 cm Lištu/ na 50 cm a potom každý takýto klát rozrežem po celej dĺžke každých 15 - 20 cm. Potom otočím a štiepem. Píla vtedy dostáva taký záhul, že podľa miestnych odborníkov by sa mala do pol hodiny na 100 oktánový benzín okamžite zadrieť. Nádržka benzínu 0,8 l. mi vtedy vystačí na necelú pol hodinu rezu. Chvalabohu sa tak už štvrtý rok nestalo. Jaro Š.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 8.82 (?), 19.9.2016 19:55

O tom zapalování nikde o předstihu nepíšou. Změní se prý bod zážehu aby pila nekopla na startu. Kde se píše o předstihu Jaro Š? Našel jsem že se modul nastaví na nějakou mezeru na pevno. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 17.148 (?), 19.9.2016 21:07

Funkčnosť a princíp jednotlivých dielov na DOLMAR /podobne to musia mať aj iný výrobcovia/ nájdete tu - Training material. Treba stiahnuť súbory a nainštalovať na Windows a môžete sa začať hrať. Strašne veľa vecí Vám týmto dôjde.  Ako inak by súčasné modely mohli nekopnúť pri štarte a pritom naštartovať po "jemnom" prekonaní kompresie./ Keď ma napr. kopla pri štarte STIHL 039 tak som sa ju bál chvíľu naštartovať a palce ma boleli dosť dlhú chvíľu/. Pritom majú výkon napr.  50 ccm 2,9 kW. Z toho pramení aj trocha vyššia poruchovosť /napr. v zapalovaní je mikroprocesor/ Týmto potom veľa "pseudoodborníkov" uzemníte a vytvoríte si vlastný názor na vec.

Description of the digital ignition system

1. Structure and operating principle

The ignition system consists of the ignition module, magnet wheel, stop wire, high voltage wire, spark plug cap, STOP switch and spark plug.
The magnet wheel is affixed to the crankshaft and rotates with it at engine speed. The rotation causes the magnet group in the magnet wheel to rotate past the ignition yoke once per turn. The resulting change in the magnetic flow in the yoke generates a voltage in the ignition charging coil. This induced voltage charges a capacitor, which serves as an energy storage device.
To generate a spark, the capacitor is discharged at a specific time. The voltage from the discharging process is transformed to high voltage via the primary and secondary coil using the transformer principle. Once a specific voltage level is present in the spark plug, it discharges a spark. The voltage required to trigger spark discharge in the spark plug depends to a large degree on the electrode gap. The smaller this gap, the lower the voltage required to trigger sparking, but also the weaker the spark. Therefore, the specified electrode gap should always be maintained.
When the stop switch is actuated, the entire voltage of the capacitor is discharged to ground, so that no further sparking can occur at the spark plug.

1.2. Special features of the digital ignition system

On the digital ignition system, the time of capacity discharge (and thus also sparking) is controlled by a microcontroller, via software in the microcontroller. By changing the software parameters, it is possible to change the spark timing whenever desired, unlike with an analog ignition system. Furthermore, multiple ignition curves or peaks in the ignition curve can be programmed. Thus, the spark timing can be adjusted to suit the operating conditions of the engine.

2. Functioning

The ignition system is responsible for igniting the fuel-air mixture in the cylinder. On a two-stroke engine, mixture ignition takes place once per turn. As engine speed increases, there is less and less time available for full combustion of the mixture. For this reason, as engine speed increases the ignition spark must come earlier and earlier in the cycle (towards bottom dead center).
In idle, the ignition timing is set to be very late (towards top dead center), in order to make the engine speed easier to set and so that it runs more smoothly.
If the engine is accelerated out of the idle range, ignition gets earlier, and gets earlier as speed increases. In each case, ignition is timed to achieve optimum performance in the given speed range.

At the governor limit, the ignition timing is moved to late, in order to keep from overtaxing the engine. If the engine speed rises beyond that point, the ignition system switches off and there is no more spark, thereby limiting the maximum engine speed. Once the engine speed falls below the governor limit, the ignition system switches back on. Jaro Š

Variabilný predstih cca 13000 ot/min
Variabilný predstih cca 13000 ot/min
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 8.82 (?), 19.9.2016 21:28
Ajo díky, koukal jsem na česky psané. A jak ovlivní předstih 2t se 100 okt? V jakési diskusi o motorech se píše,,, byl jsem na školení mechaniků Honda, 100 okt má v motoru silný dekarbonizační účinek''' Pro 4t bych měl vysvětleno, olej se nasytí karbony. Ten 2t se zadřel že by se benzín stal suchý málo oleje?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika