O problémech se startérem jsem sice slyšel, ale absolutně nevěřím, že by někdo s občasným používáním měnil startér 5x ročně. Moje pila má za sebou zatím odhadem 50-80 zatáhnutí, což je málo, ale nějaké opotřebení či ožvatlání kolečka tam vůbec není - včera jsem to měl rozdělané a schválně kontroloval.
Chci však psát o jiné věci - pila šlape výborně, ale tekl z ní hodně olej. Začal jsem to řešit a našel jsem na YT video nějakého rusáka, který únik oleje z čínských pil řeší a podle něj to zkontroloval a opravil.
První krok je, že se musí utěsnit hadička oleje v průchodu z olejové nádržky. Sedlo hadičky se začistí od přetoků, zdrsní skelným papírem a nanese se vrstva motorového tmelu odolného olejům. Takto se hadička nasadí a sedlo je utěsněno.
Druhý krok spočívá v kontrole a případné opravě olejového čerpadla. Je v něm malá gumička, která musí být správně orientována. Má zkosení a na jedné straně břit, který při tlačení oleje dotěsňuje komoru čerpadla. Pokud je nasazena opačně (můj případ), tak sice olej tlačí, ale zároveň propouští do prostoru kolem čerpadla.
To jsou 2 hlavní úniky oleje z čínských pil - platí to nejen na Fuxtec, ale na všechny čínské pily, které jsou stejné konstrukce (Hecht, Fieldmann, Riwall Pro a spousta jiných).
Další doporučení se týká všech, kteří by si tuto pilu chtěli koupit. Zapomeňte na české zastoupení Fuxtec. Někdo se u nich asi zbláznil a za pilu nyní chtějí nesmyslných 6980,- Kč. Já ji koupil v Polsku a vyšla mě na cca 3100,- Kč. Polský Fuxtec za ni chce (zatím pořád) 499,- zl.