Když se podíváte do periodického plánu údržby, tak tam zjistíte, že tlumič výfuku se má kontrolovat na ucpání - resp. zanešení a snížení průchodnosti a je třeba ověřovat dotažení šroubů - ve studeném stavu!! Proto tu průchodnost můžete ověřit sám. Je třeba nejprve přečíst návod k tomuto úkonu, potom provést vlastní demontáž a montáž. Nejprve sundejte kryt motoru - 3 spony, potom přední krycí plech a nakonec vlastní tlumič. Pozor na správnou montáž - těsnění je mezi chladící přepážkou a tlumičem, na válec dosedá chladící přepážka. Při montáži dávejte pozor, aby těsnění bylo v obou šroubech - pokud není přilepené a drží tam, kde má být. Tím máte přístupný výfukový kanál - pozor, ať Vám tam nespadnou nečistoty. Předpokládám, že bude pouze mastný - černý , ale jinak v pořádku. Tlumič by se měl vypálit provozem. Toto nedělejte, pokud si na to netroufáte a domluvte se v servisu. Obecně je tento úkon - kontrola tlumiče a výfukového kanálu nutný z důvodu sníženého výkonu motoru, je narušeno správné vyplachování motoru/tím i chlazení a v extrémní zátěži to může být díky přehřátí důvod k přidření, nebo i zadření pily. Toho se bát nemusíte, protože se to tak určitě nezaneslo.