Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Toto téma je zajímavé. Zabývám se motory od dětství, co jsem zašal chodit, měli jsme doma vždy závodní motorku, v 15 letech jsem začal jezdit a po revoluci skončil, protože nějak nebyl čas. Nějakou dobu jsem ale jezdil po závodech jako mechoš. V tuningu podle mě nejde jen udělat jednu věc, u motorky a asi ani u pily. Jako je u motorky potřeba změně výkonu přizpůsobit převody, gumy, nastavení podvozku, tak i pila je výkonově sladěná s řeznou soupravou.  V některých disciplínách se jedou motorky, které musí vycházet z homologovaného modelu, plus povolená úprava.   Srovnání vychází tak, že zatím co ta civilní jezdí normálně všude stejně a vydrží píst třeba 20 tisíc u nějaké 2T stopětadvacítky, stejná motka po vyladění je speciál je na jeden typ okruhu, na každý okruh i počasí je nutno zásadně překopat. Preventivní výměna pístu je tak po 10 hodinách, svíčky ostré se montují pouze do zahřátého motoru, v autě máte neustále 5 různě laděných výfuků a bla bla... je toho víc. Stále hovořím o dvoutaktech. Seriovka máo cca 25% méně výkonu, ale v daleko širším spektru než závodní. Jinak řečeno, serie jede např. od 5000 do 13000 ot/min, ale vyladěná jen mezi 12000 až 15000, takže laik se na tom ani nerozjede.     Motorové pily moderní konstrukce si moc s těmi závodními motory nezadají, technologie je prakticky stejná. Zapalování pil je většinou nenastavitelné, takže jediné co může člověk ovlivnit je karbec, což naprosto nestačí (pokud se nezasáhne do pístu, spodku, setrváku(větrák) a hlavně u dvoutaktu výfuku. Bez výkonové brzdy to ale je pohádka...   To co popsal ten s tou chudou směsí, se na závodech dělá na kvalifikaci u 125 ccm. Vezme se motor co už má píst najetej, volnější. Dá se co možná nejchudší otryskování a víc oleje. Těch pár minut se jede na plno, počítá se s destrukcí pístu, ale jde o top čas. Závod by ale takhle nastavenej motor nepřežil ani náhodou.   Myslím si, že vyladit pilu je kam, ale ne úplně amatérsky a znamená to úzkou specializaci pily.  Naopak HQ i Stihl zavádí pokročilé adaptivní řízení zapalování, RevBoost, Autotune... To je podle mě jediná cesta jak udělat s menším motorem zajímavé věci. Nedivil bych se, kdyby brzy nabídli profíkům i individuální parametry motoru, nebo přepínání režimů uživatelem...  Naopak hobíkům širokorozsahový hodný motory.  David 

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 13 a číslo 18.
Výsledek vložte do následujícího políčka:
* Bez vyplnění políček zvýrazněných tučným písmem nebude možné formulář odeslat.
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika