U starší pily je to cca 1 1/2 L a 1 otáčka od opatrně zašroubovaných trysek H. To, že nechce škytnout nemusí být zdaleka nastavením karburátoru. Motor se startuje sytičem, který má pevný průtok směsi, při uzavření sytičové klapky a až potom by vadilo chybné nastavení karburátoru. Ověřte zapalování = jiskra, svíčka, kabely. Potom je důležité, zda má motor kompresi. U starších pil je píst a pístní kroužek mnohdy tak volný ve válci, že nedokáže vytvořit potřebné stlačení pohonné směsi a ta se nezapálí. Píst pohybem vytváří impulsy a impulsy pohánějí čerpadlo - membránu v karburátoru. Když toto nefunguje, je problém s přísunem paliva do karburátoru. Je třeba ověřit impulsní hadičku, dle typu (od modelů se 2 šrouby na krytu filtru) a dotažení příruby, pod karburátorem - viditelné od zadní rukojeti nad nádržkou(4 imbus , nebo Torx) dle typu. Když to není dotažené je zase problém s chodem motoru atd...