Přeočkování

host - 199.250 (?)
4.7.2017 20:23

S očkováním počkejte na tzv. druhou mízu a to je někdy začátkem srpna. Mám s tím dobré zkušenosti. Někde na webu si najděte jak takové očko k roubování má vypadat a jak se "odkrojí" z matečního stromu. Jak velký má mít řapík. Ten řapík je důležitý. Jednak se používá k manipulaci s očkem a je velmi důležitým znakem pro přijetí tzv spícího očka. Když za 14 dní se "cvrnkne", tak přijatý lehce upadne. Nepřijaté očko vytvoří zavadlý řapík a ten neupadne a očko "uhynulo".

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 109.193 (?), 4.7.2017 19:03, zobrazeno: 2242x

Dobrý den, prosím o radu ohledně přeroubování nebo přeočkování meruňky, chci se zeptat, lze v tuto dobu přeočkovat meruňka jinou meruňkou, popřípadě broskvoní, pokud to jde??Můžu očkovat čerstvými rouby, nebo musím mít ještě nenarašené očka??V očkování či roubování jsem naprostý laik, teorii ja očkovat mám nastudovanou.

vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18319) - 236.1 (?), 4.7.2017 19:13

Očkovat i roubovat lze v podstatě v kteroukoli dobu, jen výsledky se mohou lišit. Přeštěpování meruňky však není práce pro naprostého laika, jakkoli teoreticky zdatného. Očkovat lze jak loňskými (ty asi mít nebudete), tak letošními spícími (s těmi bych týden dva počkal) očky.

host - 109.193 (?), 4.7.2017 19:22

Pane Vysloužile, děkuji vám za bleskurychlou odpověd.Takže jestli jsem správně pochopil, lze tedy přeočkovat meruňku, je to z letošního sázení, psi mi ji ve výšce cca 0,5m zlomili, a je mi ji líto vykopat, když už zřejmě začal růst kořenový systém.Mohu se zeptat, jak poznám spící očko??

Mimmo - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2263) - 91.93 (?), 4.7.2017 21:11