Polokmen a merunka

Skalovi.pisek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (336) - 161.138 (?)
14.4.2009 23:25

Dneska už asi budete merunˇku těžko sázet. U nás v Jižních čechách 350m.n.m. už jsou některé odkvetlé. Budete muset sázet na podzim. Lajcky vysvětlená výška kmínku: ke kolenům je zákrsek, do pasu je čtvrtkmen a k bradě je polokmen. Asi tak. Odrůdu do Olomouce? Snad všechny. Nenáročná s menšími plody je KAROLA či BERGERON. Nejnáročnější na stanoviště i teplo, ale velkoplůodá chuťovka je VELKOPAVLOVICKÁ a jí příbuzná MAĎARSKÁ. Je jich celá ředa. Jistě vám v zahradnictví ve vašem okolí dají vybrat a poradí.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
ladaalb - (38) - 167.53 (?), 14.4.2009 21:34, zobrazeno: 8252x

Dobrý den, jsem uplný laik a moc moc prosím o doporučení odrudy merunky ale nějaké větší a dobré ne te dobré, nějake dostatečně plodné a zároven nenáročné. je to asi hodně požadavků. JSEM Z OLOMOUCE

a druhá prosba je: chtěla bych strom který nebude vyšší než 3, 3,5m. Jaký si mam vybrat. Polokmen, čtvrtkem? co to vlastně znamená- polokmen? Da se výška redukovat zastřihavaním koruny stromu.

omlovám se za hloupe dotazy ale jsem opravdu začatečnika a zahradnická terminologie je pro mě temná les. Zatím

předem děkuji

Skalovi.pisek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (336) - 161.138 (?), 14.4.2009 23:25

Dneska už asi budete merunˇku těžko sázet. U nás v Jižních čechách 350m.n.m. už jsou některé odkvetlé. Budete muset sázet na podzim. Lajcky vysvětlená výška kmínku: ke kolenům je zákrsek, do pasu je čtvrtkmen a k bradě je polokmen. Asi tak. Odrůdu do Olomouce? Snad všechny. Nenáročná s menšími plody je KAROLA či BERGERON. Nejnáročnější na stanoviště i teplo, ale velkoplůodá chuťovka je VELKOPAVLOVICKÁ a jí příbuzná MAĎARSKÁ. Je jich celá ředa. Jistě vám v zahradnictví ve vašem okolí dají vybrat a poradí.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz