Životnost motorů Honda GCV



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?)
7.8.2009 20:29

Technická vyspělost Honda OHC/OHV a Briggs SV je opravdu velký rozdíl. Motory B+S SV osazované zejména na rotační sekačky spolehlivě fungují léta, ale nikdo nehleděl na jejich spotřebu, emise a výkon.  Tyto motory opravdu mnohdy jely jen s trochou kolomazi ve skříni a nic se jim nestalo. Ale když chceme po motoru vysoký výkon, nízkou spotřebu, tak je jasné, že jede na chudší směs. Spaluje méně nejen benzínu, ale díky kvalitnímu opracování a konstrukčnímu provedení má nižší spotřebu oleje. Když takový motor nemá zajištěné mazání, tak je předpoklad, že se poškodí. Ale celkově stačí opravdu minimum údržby - při běžném provozu 1 vyměnit olej, cca 1 za 3 roky seřídit ventily, zkontrolovat vzduchový filtr a průběžně, před použitím kontrolovat dle měrky hladinu oleje. Za tak málo odvedou tyto motory hodně a je pod úroveň je srovnávat s řadou SV. Když bylo v USA zjišťováno, kdo jak zatěžuje ovzduší emisemi, bylo překvapivě zjištěno, že se na tom velmi podílejí sekačové motory - masově používané B+S a Tecumseh SV. I díky tomu se vynikající japonské 4 takty ještě více prosazují nejen tam, ale na celém světě. Měl jsem možnost srovnat výkonově rovnocenný B+S a Hondu na Vari systému. Nejen, že nám tento motor stále jede, jako by byl nový, ten B+S je dávno ve šrotu a hlavně to se nedalo výkonově srovnat. Když jsme v r 1995 kupovali Vari systém, tak prodejce doporučoval Hondu, a ještě byla tehdy možnost B+S a 2 takt. Tehdy jsem dostal správnou radu a cením si jí dodnes.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 26.219 (?), 7.8.2009 7:23, zobrazeno: 43032x

Tak jsem byl včera u svého mechanika a ten mi říkal, že ho navštívil zástupce Hondy a bavili se o zvýšeném výskytu zničených motorů řady GCV, které zdaleka nedosáhly plánované životnosti 1200 hod. Důvodem není snížená kvalita motorů, ale mizerná kvalita u nás prodávaných benzínů a pozdní výměna oleje. První důvod se dá z velké části eliminovat nakupováním benzínů u dobrých dodavatelů, o výměně olejů toho bylo napsáno dost a v každém návodě je výměna jasně specifikována. Přesto mnoho jedinců většinou po první výměně na další kašlou a olejovou náplň pouze dolévají. Olejový film se pak na třecích plochách trhá a je zaděláno na pozdější devastaci. Pro většinu z vás jsou uvedené skutečnosti samozřejmé, ale považoval jsem za užitečné toto znovu uvést. Vždyť kdo maže, ten jede! J.G.

   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6665) - 70.100 (?), 7.8.2009 9:52

Je to zajímavé srovnání např s motory BS. Honda je moderní, konstrukčně vyspělý motor s nízkými emisemi atd, atp. BS (běžé typy) je předpotopní konstrukce, parametry pod psa. Ale z hlediska funkce co je na tom líp.  To moderní citlivé zařízení, náročné na údržbu, kvalitu látek a obsluhu, nebo ten fosilní krám, do kterého můžete nalít v podstaě cokoliv a nic se nestane. Kde je ta hranice mezi super technikou a životností a použitelností stroje?

      
host - 58.160 (?), 7.8.2009 19:39

Právě nejčastější příčinou destrukce sekačkových motorů spočívá v zanedbané výměně oleje. To je doslova hrob pro motor. Každý motorový olej se časem znehodnocuje a zhruba po jednom roce je zapotřebí ho vyměnit. Je jedno jestli je to Honda, Briggs, Kawasaki nebo jiný motor.

Honda GCV nepatří mezi motory s náročnou údržbou, ba naopak. Těží z jednoduché - zato však velmi moderní konstrukce s vyspělým OHC rozvodem přes ozubený řemen v oleji. Údržba spočívá ve včasné výměně oleje, čištění filtru vzduchu a svíčky a občasné seřízení ventilové vůle.  Musím dát za pravdu že dnešní benzíny mají velmi kolísavou kvalitativní úroveň.

         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 7.8.2009 20:29

Technická vyspělost Honda OHC/OHV a Briggs SV je opravdu velký rozdíl. Motory B+S SV osazované zejména na rotační sekačky spolehlivě fungují léta, ale nikdo nehleděl na jejich spotřebu, emise a výkon.  Tyto motory opravdu mnohdy jely jen s trochou kolomazi ve skříni a nic se jim nestalo. Ale když chceme po motoru vysoký výkon, nízkou spotřebu, tak je jasné, že jede na chudší směs. Spaluje méně nejen benzínu, ale díky kvalitnímu opracování a konstrukčnímu provedení má nižší spotřebu oleje. Když takový motor nemá zajištěné mazání, tak je předpoklad, že se poškodí. Ale celkově stačí opravdu minimum údržby - při běžném provozu 1 vyměnit olej, cca 1 za 3 roky seřídit ventily, zkontrolovat vzduchový filtr a průběžně, před použitím kontrolovat dle měrky hladinu oleje. Za tak málo odvedou tyto motory hodně a je pod úroveň je srovnávat s řadou SV. Když bylo v USA zjišťováno, kdo jak zatěžuje ovzduší emisemi, bylo překvapivě zjištěno, že se na tom velmi podílejí sekačové motory - masově používané B+S a Tecumseh SV. I díky tomu se vynikající japonské 4 takty ještě více prosazují nejen tam, ale na celém světě. Měl jsem možnost srovnat výkonově rovnocenný B+S a Hondu na Vari systému. Nejen, že nám tento motor stále jede, jako by byl nový, ten B+S je dávno ve šrotu a hlavně to se nedalo výkonově srovnat. Když jsme v r 1995 kupovali Vari systém, tak prodejce doporučoval Hondu, a ještě byla tehdy možnost B+S a 2 takt. Tehdy jsem dostal správnou radu a cením si jí dodnes.

            
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6665) - 128.44 (?), 7.8.2009 22:22

Dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že moderní motory jsou méně náročné na údržbu. Jsou náročné, ve smyslu zanedbání, dále jsou náročné na kvalitu provozních hmot. Když si vezmete špičkový automobilový motor, je to dnes monstrum, obalené eklektronikou a všemožnými čidly. Jakákoliv drobná porucha komponent dramaticky zhorší funkci, případně způsobí nefunkčnost. A problém je, že těch podpůrných komponent a čidel je stále více a tím se stále více zvětšuje možnost poruchy kterékoliv z nich.  A to vše kvůli skoro neměřitelným úsporám paliva, či emisím. Ano, moderní motor má malé emise a spotřebu, ale taky neakceleruje a nejede. A auto, které má mít trochu švih má stejně obsah kolem 1,6 - 2 litry a spotřebu stejnou jak před 15 roky. To je prostě fyzika.

               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 7.8.2009 22:30

To by se dalo použít u automobilů. Ale rozdíl SV / OHC u malé mechanizace je v údržbě zanedbatelný, pouze seřízení ventilů. Snad se dá ještě zdůraznit, že kdo chce mít kvalitní motor, tak by měl používat kvalitní  - doporučený olej.

                  
host - 11.107 (?), 8.8.2009 20:23

Jenže to seřizování ventilů u SV proti OHV či OHC je nebe a dudy. U SV to není jenom sundat víčko strčit měrku zatočit červem a zajistit matkou ale u špatné vůle hlava dolů, pružiny ven a buď obrušovat nebo zafrézovat atd. atd.

                     
host - 218.7 (?), 9.8.2009 9:59

Kosačkové motory zaťažujú životné prostredie viac ako autá? V US.Pane máte všetkých doma.V krajine kde keď auto nemá obsah aspoň 4l tak to považujú za moped tak kosačky z obsahom max 190ccm robia problém. No to je zaujímavá info, asi si ju dám zarámovať.

                     
host - 175.67 (?), 9.8.2009 10:16
Ano, dejte si to zarámovat, sekačkové motory opravdu zatěžují ŽP několikanásobně více než auta. A.W.
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6665) - 128.44 (?), 9.8.2009 12:08

Ftip bude - domnívám se, že miliony amerických, kanadských, mexických a vůbec na celém světě - domácností používá sekačky s předpotopními motory SV. Protože auta se už dlouho vyrábějí s katalyzátory a různými udělátky proti emisím, vcelku věřím, že je to tak.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Bazén Vario V6 - nutnost obsypávky?22.6.2025
Filtrace kohoutkové vody13.6.2025
Filtrace kohoutkové vody12.6.2025
Napojení na novou kanalizaci11.6.2025
Filtrace kohoutkové vody11.6.2025
Napojení na novou kanalizaci10.6.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika