Využití benzinu Speciál 91
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 60.26 (?), 15.5.2010 8:52
me kdyz takhle zbyde nespotrebovany behzin z lonska tak do nej pridam znovu olej a vyjedu ho v teře to je motor jeste klasika a tam to nevadi ale kdo to nema kam nalit tak s tim treba omyt soucastky nebo a pak jeste spalit pri paleni vetvi
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 48.211 (?), 20.5.2010 22:10
Jestli se vám doma starý benzín zkazil, rád vás té přítěže zbavím. Nebo mi zkuste vysvětlit, jakým způsobem degraduje benzín v relativně těsné nádobě skladovaný v suchém místě během půl roku? půl roku není pro benzín žádná doba - auto po takový době bez problémů nastartuju. že biosložka v benzínu na sebe může vázat vlhkost a usazovat se na dně, jsem se dočetl, ale nikdy nic takovýho nepozoroval.
To by mě spíš zajímalo, jak je to s rozložitelnými ekologickými oleji, když si je do benzínu přimícháte a na jaře chcete vyjet :)
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 26.58 (?), 21.5.2010 10:32
Pravděpodobně vycházíte z údajů starých několik let. Od roku 2007 do května 2010 uvádí norma skladovatelnost čistého benziny do 95 oktanů bez ztráty kvality 4 měsíce. Sami výrobci motorů připouští pouze 3 měsíce. Kolik to bude od června se 4,1% biosložky si netroufnu určit. Avšak výrobci motorů zahradní techniky jsou mnohem přísnější. Z návodů se dočtete, že v motoru nesmíte nechat benzín déle než 3 týdny a použít můžete benzin, který není starší než 30 dnů. Stárnutím dochází degradaci aditiv, nejen k vázání vody. Ve směsi s olejem je to ještě horší. Tam nejdříve dojde ke ztrátě mazacích vlastností, až teprve potom k degradaci benzínu. Můžete použít i starší směs, ale musíte vědět, co děláte - viz např. pan J.S.
|
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 21.5.2010 11:32
Pokud by šlo jen o 4,1% biosajrajtu zatěžujícího životní prostředí, nebyl by to zase tak velký problém. Jenže ono jde o max. 7 %!! To už problém je, nejen cenově, biosajrajt je celkem dost drahý a nejen výroba! Co však je podstatné, výrobci karburátorů, tedy i membrán do nich, uvádějí že materiály ze kterých jsou vyrobeny, snesou nejvíce 10 % ethanolu!!! Ono už dnes se ukazuje, že uložení stroje v místech proměnlivou teplotou a palivem v soustavě, je pro membrány pohroma. Dříve jsem měnil osazení u více let provozovaných a intenzivně provozovaných strojů, dnes to jsou i dva, tři roky staré hobby provozované stroje! Proto výrobci apelují na krátkou dobu uložení zejména směsi a doporučují vyjetí, nebo vylití ze soustavy. Benzín Speciál je naopak šetrnější, složka dnes nahrazující olovo obsahuje draslík a ten na sebe váže jednak vodu, ale i brzdí výbušnost lihu. Teplota hoření ethanolu je cca přibližně stejná jako teplota tavení hliníku! Tudíž méně často dochází k zadírání motorů hliníkem z destrouvaného povrchu pístu. Druhou stranou je zadírání díky ztrátě mazivosti. Takže ani dlouhodobé skladování benzínu Speciál není žádoucí. Výrobci, po zkušenostech s některými prodejci paliv, velice dobře vědí proč takto krátké skladovací doby.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 190.236 (?), 21.5.2010 15:32
Je to slyšet každý jaro na zahradách i kolem chalup. Na zimu uložená technika v mnoha případech i se směsí se pravidelne dostává na denní světlo někdy koncem března nebo v dubnu. Pokud vůbec nastartují je slyšet kuckající stroje které zpravidla ignorují snahu jejich majitelů o zvýšení otáček stroje. O to větší otáčky nabírá obsluha a jsem přesvědčen že jich spousta končí každoročně navztekaných v servisu zbytečně. V květnu a červnu už se tohle neděje, mašiny běhají jak mají jedou už na čerstvej oves. Jsou stroje, který starý benzin dokážou vykouřit bez problému. některým se ale nechce a majitel pak hledá příčiny zbytečně v zapalování, svíčce nebo palivové soustavě.
popsané potíže mi za to nestojí a svý mašiny mám rád. Starý benzin vylívám, i když někdy s těžkým srdcem při pohledu na jeho cenu, j.c.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.44 (?), 21.5.2010 18:49
Taky záleží na tom kolik jste tam dodal čerstvé směsi tím se to zředí a není to takový nápor a pokud to hned nehoníte na max otáčky v největším vedru atd.Nechával jsem to taky v nádrži křoviňáku a na jaře někdy kuckal a nešel do otáček a po přidání čerstvé směsi se chytl a jel jak má.Je to trochu ruská ruleta, pokud nepojede jak má a budu ho na tu starou směs hnát aby to rozchodil na plný plyn tak se může stát že to udělá hryz a bude zakousnutý a nás bude hryzat svědomí.Že já blbec jsem ten sajrajt raději nevylil, kvůli desetikoruně oprava za tisíce, ale nás takových nepolepšitelných je víc.:-)))
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6654) - 147.108 (?), 22.5.2010 8:07
Oprvdu nevím, zda to má význam. Ale budiž. Křovinořez OM 722s, Vari Jikov, Pila Sachs-Dolmar 102, sekačka Mountfield nějaká itálie, motor BS. Vše nakupováno plusmínus v období před a krátce po velkém třesku. Oleje nejčastěji Mogul TS, nebo TSF, ředění 1:45 - 1:50, do BS M6AD. Benzín do všech Speciál91. Kolik toho v nádržkách zbývá opravdu, ale opravdu neměřím.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|