Výběr bubnové sekačky



andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?)
19.9.2008 13:18

Jdete zbytečně moc proti tomu. Pro 30 arů tazatele je jikov iskra více než dosatečný. Já seču 40 arů 3x ročně a motor jsem poprvé opravoval až teď - po 14 letech, kdy už byla vůle v ložiscích kliky a pístním čepu.

U 4 taktů jste neuvedl pravidelnou výměnu oleje, kontrola nestačí. Dále je relativně drahá případná oprava, a to díky vyšší konstrukční složitosti motoru a cenám ND. Jinak je 4T samozřejmě krok vpřed. Ale smiřete se s tím, že jikov jsou dobré motory, navíc se snadnou rozborkou dobrou cenou i dostupností ND, a to vše i přes vaši agitku ;).

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                  
host - 133.102 (?), 17.9.2008 9:35

Plně souhlasím s předchozím příspěvkem. Handrkovat se tu o motorech nehodlám. Jen mě vytočila formulace poctivý karburátor, kvalitní uložení kliky, a hlavně že je motor prověřen!  Zhlediska tohoto úsudku je i motor v Jawa 50 pionýr profi:)

srovnání Rolls-Royce a fábie jsem já tady na tom fóru kdysi použil, když se jednalo o kvalitu. Tentokrát jsem ovšem napadal slovo prověřený. Tady je srovnání Rolls-Royse s Vari trochu mimo mísu

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 47.123 (?), 18.9.2008 7:57

"zivotnost" motoru jikov je podle vyrobce 2500 hodin. Tedy profi kategorie.  Odpovida to shodou nahod vasi uvaze 7hodin/100dni/3roky.Ovsem po techto nabehanych hodinach udelate generalku za den a cca 4000,-. Motor mate zase "jako novy".

Loziska jsou to posledni, co by chod techto motoru omezovalo.

Pokud by vyrobce chtel, ma motor konstrukcne jeste velke rezervy. Pokud by se zdokonalil zpusob filtrace nasavaneho vzduchu a vylepsilo davkovani paliva (karburator), motor vydrzi mnohem vic nez bezne 4T (vyhoda v jednoduchosti a robustnosti). Rizenym predstihem by se i vykonove parametry staly zajimavejsi.

Osobne nejsem moc zastancem techto jikovackych motoru, ac ho mam doma. B&S intek je jina pohadka (mel jsem ho doma pujceny), ale zase vyzaduje vetsi pozornost. Treba vzduchovy filtr je pri bubnovem sekani vysokeho porostu stale ucpany, olejovy filtr tvori take velkou cast provoznich nakladu. U jikovackeho se nemusim moc starat a "jen" nastartuju a jedu.

Pokud mohu subjektivne posoudit, jikovacky 2T je lepsi pro stroje s promenym zatizenim (hodne plocha charakteristika; mensi kroutici moment; velky vykon az ve vysokych otackach, kde vsak neni vyhodne ho provozovat trvale). Takze treba pojezd voziku.

4T obecne je spise do stroju vyzadujicich stabilni otacky bez naroku na spickove otackove pretizeni (skodi mnohem vic 4T nez u 2T). Idealni na rotacni sekacku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 133.102 (?), 18.9.2008 9:51

Jestli jsem se dobře koukal, tak Vari už dvoutaktní motor nenabízí.

Asi neprošel exhalačními předpisy evropské unie. Jirka

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 168.167 (?), 18.9.2008 11:20

pro 47.123... "nastartuji a jedu", to je přesná charakteristika 2T Jikov. Každodenní použití neznamená totéž co 8hodin denně: odhrabování sněhu, sečení trávy, obracení sena, tahání vozíku, orání, vláčení, kultivace obecně, hrobkování a vyorávání,...  to vše prakticky bez údržby po dlouhé roky.  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
gerchán - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (138) - 133.102 (?), 18.9.2008 11:40

To já jsem o víkendu svého čtyřtakta startoval marně:( ta moje mi omylem na benzínce koupila naftu místo benzínu. a já jsem ještě větší kokot, že jsem to nepoznal nicméně o srovnání 2T a 4T tu bylo napsáno mnoho. Na toto téma jsou tu speciální vlákna.  Rozebírala se tu už mockrát spolehlivost, životnost, ekonomika provozu... Např. ekonomicky provoz 2T motoru příjde během jeho života (2500hodin) asi o 10tisíc kč víc na palivu. oproti 4T

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 47.123 (?), 19.9.2008 8:41

Jirka Suchý: No kdyz uz je toto tema o bubnovkach tak srovnani. Mel jsem pujceneho pantera (Dakr RZS 70) s motorem Briggs&Stratton Intek Pro 65. Nyni mam BDR-700 s motorem Jikov 1453. Tentyz pozemek jsem sekal s panterem i s BDR-700. Spotreba paliva byla v obou pripadech temer stejna. Briggs&Stratton spotreboval cca 18l paliva a Jikov asi 15l (+ olej). Mozna mela BDR-700 o malinko lehci praci ale opravdu jen o malinko (struktura porostu). Plocha je neco kolem 8000m2.  Takze s rozdilnou spotrebou to nebude tak horke.

Casove je srovnani slozite (prace nebyla logicky "na jeden zatah", caste "technologicke" prestavky, clenity teren), ale odhadem byl Panter rychlejsi o asi 2 hodiny (16hodin proti 18).

Rychlost Pantera nebyla dana ni tak vykonem motoru, ale spise volnou prevodu nahonu. Na nejrychlejsi prevod sice seka rychle a dobre, ale obsluha za nim "vlaje". Pokud se na buben "namota" sekany potrost, ani silnejsi motor nic nezachrani a proste se zastavi. Zda se, ze problemy s namotavanim ma panter na vsechny rychlosti pojezdu srovnatelne.  

S BDR-700 se oproti Panterovi mnohem hure manipuluje a je tezsi, hlucnejsi a ve vysokem (objemnem) porostu se zahlcuje. Trochu jsem ji poupravil "k obrazu svemu" a ted alespon lepe snasi vysokou travu. jinak s vykonem take nema problem. Jen ten pojezd je zprevodovany hodne do pomala (i pri prenastaveni remenice na nejrychlejsi). Nemoznost plynuleho rozjezdu spojkou a silove narocne rozpojeni spojky ovladani velice komplikuje.

V presnost ovladani a pohodli je jasno hned. Panter nema v BDR-700 konkurenci. Moznost Pantera alespon trosicku pozvolneho rozjezdu a paradoxne take absence volnobezek (diferencialu) davaji moznost presneho vedeni bez vetsi namahy a soustredeni (sekal jsem podel rady mladych stromku). Foukane pneumatiky u Pantera zase usnadni pojezd bez motoru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 133.102 (?), 19.9.2008 9:26

zdravím, ta spojka jde u stavebnice opravdu těžko. Stavebnice má taky poměrně vysoké těžiště a úzký rozchod. Kolikrát se mi stalo, že sekačku rozhodila jáma u stromku a ona změnila směr přímo na stromek. V takové chvilce by se lechce vypínatelná spojka hodila. O spotřebě by se dalo polemizovat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 72.183 (?), 19.9.2008 12:56

Dobrý den,
dobrá tedy, motory Jikov 14** jsou profesionální a ložiska nehrají roly. No a tedy pokud je profesionální, tak by podle těchto přestav měl být schopen natočit alespoň 600h za rok, to je fakt a tomu se vyhnout nedá.
Zkusil jste si to? Za 600h by podle průměrné rychlosti strojů, na které je montován (beru všanc hl. BDR550) najel skoro 200km. Něco mezi 15 až 20km potřebujete na jeden hektar a to znamená, že poseče 12h. No a teď ještě jedna otázka: Počítá s tím výrobce?. Doma s ním žvejkám asi 50arů a firemní stroje (mám na firmě dva, jeden běží a druhý je záložní) posečou kolem 6h těch nejhorších ploch (většinou seče jen jeden) a potom něco naběhají (jen v nouzi) při zametání listí a sněhu. Jestli si dobře pamatuji tak stroj který není záložní, tak natočí průměrně 308 motohodin ročně. To znamená, že má motor za sebou 12% životnosti. Tyto motory s tímto nasazením vydrží sotva 2sezóny. Již v polovině sezóny je vůle na klice (podle hodnot udávaných výrobcem) kritická. Pokud ložiska na klice vyměníme za jiná, doporučovaná firmou vyrábějící stroje poněkud lepší kvality, tak vydrží 3 až 4 sezónu. Tu dobu většinou nevydrží něco jiného. Díky stálému běhu motorů na „plno“ nepoužíváme motorový olej doporučovaný výrobcem, ale speciální silikonové oleje určené pro dvoudobé motory při nejvyšších zátěžích. Díky těmto olejům je zapotřebí vyměnit hned u nového motoru simerinky a zároveň měníme i ložiska na klice. Ujišťuji Vás, že i po této úpravě naběhají max čtyři sezóny a odejde ložisko v ojnice, praskne pístní kroužek, povolí těsnění. To znamená, že motor Jikov 14** u mé firmy vydrží max 1200h, ale po větší úpravě hned u nového motoru (samotná úprava stojí něco málo nad polovinu nového motoru, proto jí po druhé neprovádíme a pořizujeme rovnou noví motor).
Z druhé strany používáme 4 stroje Köppl 2x514LS 1x512H a u toho nového nevím. LS máme pátým rokem a dělají všechno možné (sečou, mulčujou, obdělávají půdu, zametají, frézují a odhrnují sníh). Nepomatuji si kolik přesně natočí, ale blíží se to 800 motohodin. Každý rok jdou na kontrolu do servisu, a teprve po pěti letech servisní technici rozhodli díky zvýšeným vůlím a sníženým tlakům o GO motoru.
Už jen podle tohoto se mi nelíbí říct o motorech Jikov 14** že jsou profi. Jiné motory Jikov ano. Jsou sice nejlepší ve své třídě, ale i to na poli bez konkurence se těžko posuzuje.
Nicméně bych se dvoutaktním motorům vždy snažil vyhnout (zkuste si z MF70 posíct 1ha, zaměstnanci mi to pučili a do dvou let jsme pořídili Köpply)
No a poslední věc k motorům, tak bych se vyhnul i čtyřtaktům, Diesel je teprve to s čím jsou zaměstnanci spokojeni.
Péče o čtyřdobé motory není o nic složitější než o dvoutakt, ba za určitých okolností i naopak. U čtytaktu se chlapy starají jen o benzín v nádrži a kontrolují stav oleje v motoru. Nic víc nic míň, ale u dvoutaktu musí ještě ve správném poměru naředit olejem.
No a co se týče vzduchových filtrů, tak ano olejoví je v mnoha okolnostech lepší, ale není podmínkou výběru stroje pro někoho, kdo si pořizuje stroj na 30arů a řekl bych že tona ke strojům připojovat nebude. 30arové sečené s bubnem je i nepodstatný.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?), 19.9.2008 13:18

Jdete zbytečně moc proti tomu. Pro 30 arů tazatele je jikov iskra více než dosatečný. Já seču 40 arů 3x ročně a motor jsem poprvé opravoval až teď - po 14 letech, kdy už byla vůle v ložiscích kliky a pístním čepu.

U 4 taktů jste neuvedl pravidelnou výměnu oleje, kontrola nestačí. Dále je relativně drahá případná oprava, a to díky vyšší konstrukční složitosti motoru a cenám ND. Jinak je 4T samozřejmě krok vpřed. Ale smiřete se s tím, že jikov jsou dobré motory, navíc se snadnou rozborkou dobrou cenou i dostupností ND, a to vše i přes vaši agitku ;).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 47.123 (?), 19.9.2008 13:36

72.183: dekuji za reakci. Vazim si Vaseho nazoru podlozeneho zkusenosti.

Tech 2500 hodin a urceni profi je udaj vyrobce. To, jestli tento probeh opravdu vydrzi, nebo jestli tento probeh spada do profi tridy, neposoudim primo. Opravdu profi stroj nikdy nevyuziju, driv moralne zastara.

Ja mohu jen posoudit podle stavu toho meho motoru (Jikov 1453). Nabehano ma asi 1000 hodin +-. Po strizeni klinku jsem se pustil do kompletni demontaze a rozhodl jsem se vymenit i gufera a loziska. Valec i pist jsou zatim v dobrem stavu. Loziska kliky bez velkych znamek opotrebeni (vule, opticka kontrola povrchu, rovnomernost chodu) spodni lozisko ale dost "spinave" (spatne cisteni nasavaneho vzduchu). Gufera mela brit jeste ostry (jinak tezko posoudit) a do demontaze "drzela". Vzhledem k cene loziska 30,- a gufera 10,- jsem vse z uvedeneho vymenil.

Lozisko ojnice na klice se neda snadno demontovat a navic zadnou nadmernou vuli nevykazovalo. Nechal jsem ho tedy byt. Cep ojnice v pistu se zdal byt take OK.

Proto pisu, ze podle meho nejsou loziska promlemem tohoto motoru.

To s karburatorem mam vetsi problemy (vydrena ulozeni osicek).

Strizeny klinek take prekvapil. Po demontazi jsem ale zjistil, ze je toto misto nestastne resene konstrukcne (presah klinku do rotoru magneta).

Na zaver jeste par dotazu: Jaka lepsi loziska do motoru davate (v cem jsou lepsi)? Podobne gufera. Co je na puvodnich spatneho? menite lozisko ojnice a pripadne jak? Ktere z techto dilu stoji polovinu ceny motoru? napiste padesatinu a budu verit (nepocitam praci). Vite, ze silikonovy olej obecne neni vhodny pro mazani ploch zatizenych vysokym mernym tlakem (zrovna ojnicni loziska)?

PS: samozrejme chapu, se tyto motory nejsou to nejlepsi na svete a ani bych to nikdy netvrdil. Jen rikam, ze za ty penize udelaji dost prace a je predpoklad, ze pridelaji minimum starosti. Take tezko muzete srovnavat cenove nesrovnatelne stroje. Kolik schvalne stoji naftovy motor se srovnatelnym vykonem?  Technologicky je mozne vyrobit temer "nesmrtelne" stroje. Staci jen chtit a platit. 

Petr

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika