Vari rozdiel



Stránky: 1,  2   
lajos - (8) - 12.212 (?) 
4.4.2010 21:02, zobrazeno: 19366x
Je niakí zbadatelní rozdiel medzi motormy 133 kubikovím a 160 kubíkovím varim? poradťe my chcem kupiť. aké si mam vybrať?
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 58.185 (?), 5.4.2010 13:49

Motor JIKOV o obsahu 133 ccm (provedení 1453 a 1454 DV) plně dostačuje na veškeré práce, z toho obsahu dává poměrně slušný výkon 5 HP. Jeho silnější varianta s obsahem 153 ccm (1447 DV)  je vybavená dekompresorem ve standardu a podává vyšší výkony. Já osobně bych vzal 1447 DV nebo Hondu GSV 190.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 126.161 (?), 5.4.2010 15:35
Používám na Vari Hondu GXV 160 od r. 1996, později i GCV160(naviják) a mohu jen doporučit. 2 takt má přednost jedině v extrémním svahu na častou práci z důvodu mazání, jinak je celkově lepší 4 takt. Zatím nebyla mimo spojku(opotřebovaná mojí počáteční neznalostí) žádná závada.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 229.109 (?), 5.4.2010 16:02

Dobrý den pane J.S., popište mi prosím rozdíly u motoru Honda 160 GCV x GXV. GXV by měl být profi? Jaký ja tam rozdíl? Výkony mají stejné, krouťák nevím. Jak je to s životností u obou? A ještě prosím cca kolik stojí ta odstř. spojka? Právě totiž zvažuji koupi ojeté veri s tou GXV, ale je to jeté opravdu málo. Díky. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 5.4.2010 16:47

Hlavní rozdíl u těchto motorů je mimo profi a farm/hobby dle stroje ventilový rozvod u GXV 160 OHV(ventily jsou ovládány přes tyčky ze skříně motoru) GCV 160/190 OHC vačkový hřídel je uložený v hlavě válce a pohon je zajištěn řemenem skříň - hlava válce. U tyček (OHV) jsou vůle větší, proto je u OHV častěji nutné seřizovat ventily, ale častěji u profi provozu. Já jsem je seřizoval za 14 let asi 4x, z toho 2x jen ověření stavu. OHC (GCV) má ventilové rozvody bez tyček, proto jsou možné vzniklé vůle eliminovány, neboť roztažnost materiálů je v podstatě vyloučena. Přesto je třeba i u OHC motorů nepatrně seřídit vůli ventilů. Ale to jen pro představu podstatných rozdílů, které mají vliv i na další obsluhu a údržbu. GXV 160 měly uložené klikovky původně z obou stran v ložiscích, pozdější modely s plastovým krytem motoru jen na straně spojky, u ventilátoru je pouzdro. GCV 160/190 mají na obou stranách pouzdra. Ale i to tak nevadí, neboť je třeba kvalitně mazat a potom ani u pouzder není problém. Je to dané materiálem a otáčkami. Samozřejmě ložisko je vyměnitelné, proti pouzdrům, která jsou součástí skříně - nevyměnitelná(resp. pouzdra jsou materiál skříně). OHC motory jsou modernější z pohledu výkon/objem/ emise. GCV 160 má kroutící moment 11,4Nm a výkon 4,1Nm při 160ccm, GXV 160 má kroutící moment 10,8Nm, 4kW při objemu cca 163ccm. Je to dané tvarem spalovací komory a použitím nejmodernějších technlogií. Přesto bych po zkušenostech, které mám koupil GXV 160, neboť tento motor má možnost výbrusu - má litinovou vložku válce, je celkově odolnější a spolehlivější z pohledu doby provozu ve velké zátěži. Oba motory mají dekompresor, který je odstředivě vypínaný a po dosažení určitých otáček motoru se vypne. Princip je jednoduchý, účinek výborný. Pozvednutím výfukového ventilu je start velmi snadný, přitom nic nemusíte mačkat a přemýšlet, kde to tlačítko je a co ještě mimo to zapnout a udělat před startem. Novější verze GXV 160 s plastovým krytem mají jinou nádrž, která má úpravu pro dokonalé vyčerpání paliva i ve svahu při náklonu. Je možné získat informace o rozdílných výkonech, což je dáno nastavením otáček u motorů(sekačky, malotraktory). Na Vari mě při všech pracích vyhovuje a s rezervou stačí 5,5PS GXV 160. Návod GXV 160 si můžete stáhnout zde. Jinak pokud je motor a sestava málo jetá, tak berte a neváhejte. Jeden známý se mě podobně ptal a zablokoval si u majitele na den prodej, aby se poradil. Během dne měl původní majitel údajně 278 odpovědí na inzerát a potom musel ihned inzerát vymazat, neboť to nepřestávalo...  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 229.109 (?), 5.4.2010 19:03

Tak díky za vysvětlení, půjdu do toho, nashle.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 5.4.2010 19:53

U výkonu GCV 160 jsem se uklepl má být 4,1kW (ne Nm), ale hlavně si ověřte stav a potom pochopíte, proč tyto motory chválím. Ještě odstředivá spojka - cena je kolem 2000,-Kč. Záleží, jakou tam máte, ty s obložením se dají znovu obložit, ale nesmějí být opotřebované na čepech, nebo čelisti spojky - výtluky od čepů. Ale záleží na typu spojky.  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 229.109 (?), 7.4.2010 9:45

Ještě bych se zeptal na ty ventily, takže na OHV není potřeba hlídat rozvodový řemen protože tam není? Jak se nastavují ventily, dá se to zvládnout doma? Někde se tu psalo, že Honda je na to náhlá. A olej do motoru-postačí automobilový 15-40? Abych ho vyměnil, jak to přivezu raději hned. Mění se nějaký olejový filtr? Dík za rady.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 127.9 (?), 7.4.2010 10:00
Ventily zvládnete, sací 0,15mm, výfukový 0,20mm ve studeném stavu. Pozor na dotažení kontra a usazení těsnění pod víčkem - nepřetahovat šrouby. Olej dle návodu a na kvalitě nešetřete, je to jen 0,6 ltr a vzhledem ke kvalitě motoru se to rozhodně vyplatí. Motor nemá olejový filtr. Nepřeplňujte nad rysku měrky! Mírně pod max. a průběžně kontrolovat, také než zjistíte stav motoru, jakou má spotřebu oleje.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.243 (?), 7.4.2010 10:19

Vzhledem k předepsanému momentu utažení to s největší pravděpodobností stejně přetáhne.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?13.6.2024
Kouří do místnosti10.6.2024
Traverzy IPE5.6.2024
Traverzy IPE2.6.2024
Traverzy IPE2.6.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?1.6.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika