Hlavní rozdíl u těchto motorů je mimo profi a farm/hobby dle stroje ventilový rozvod u GXV 160 OHV(ventily jsou ovládány přes tyčky ze skříně motoru) GCV 160/190 OHC vačkový hřídel je uložený v hlavě válce a pohon je zajištěn řemenem skříň - hlava válce. U tyček (OHV) jsou vůle větší, proto je u OHV častěji nutné seřizovat ventily, ale častěji u profi provozu. Já jsem je seřizoval za 14 let asi 4x, z toho 2x jen ověření stavu. OHC (GCV) má ventilové rozvody bez tyček, proto jsou možné vzniklé vůle eliminovány, neboť roztažnost materiálů je v podstatě vyloučena. Přesto je třeba i u OHC motorů nepatrně seřídit vůli ventilů. Ale to jen pro představu podstatných rozdílů, které mají vliv i na další obsluhu a údržbu. GXV 160 měly uložené klikovky původně z obou stran v ložiscích, pozdější modely s plastovým krytem motoru jen na straně spojky, u ventilátoru je pouzdro. GCV 160/190 mají na obou stranách pouzdra. Ale i to tak nevadí, neboť je třeba kvalitně mazat a potom ani u pouzder není problém. Je to dané materiálem a otáčkami. Samozřejmě ložisko je vyměnitelné, proti pouzdrům, která jsou součástí skříně - nevyměnitelná(resp. pouzdra jsou materiál skříně). OHC motory jsou modernější z pohledu výkon/objem/ emise. GCV 160 má kroutící moment 11,4Nm a výkon 4,1Nm při 160ccm, GXV 160 má kroutící moment 10,8Nm, 4kW při objemu cca 163ccm. Je to dané tvarem spalovací komory a použitím nejmodernějších technlogií. Přesto bych po zkušenostech, které mám koupil GXV 160, neboť tento motor má možnost výbrusu - má litinovou vložku válce, je celkově odolnější a spolehlivější z pohledu doby provozu ve velké zátěži. Oba motory mají dekompresor, který je odstředivě vypínaný a po dosažení určitých otáček motoru se vypne. Princip je jednoduchý, účinek výborný. Pozvednutím výfukového ventilu je start velmi snadný, přitom nic nemusíte mačkat a přemýšlet, kde to tlačítko je a co ještě mimo to zapnout a udělat před startem. Novější verze GXV 160 s plastovým krytem mají jinou nádrž, která má úpravu pro dokonalé vyčerpání paliva i ve svahu při náklonu. Je možné získat informace o rozdílných výkonech, což je dáno nastavením otáček u motorů(sekačky, malotraktory). Na Vari mě při všech pracích vyhovuje a s rezervou stačí 5,5PS GXV 160. Návod GXV 160 si můžete stáhnout zde. Jinak pokud je motor a sestava málo jetá, tak berte a neváhejte. Jeden známý se mě podobně ptal a zablokoval si u majitele na den prodej, aby se poradil. Během dne měl původní majitel údajně 278 odpovědí na inzerát a potom musel ihned inzerát vymazat, neboť to nepřestávalo...