Sekačky Alko Comfort 520 - jaký motor



papa15 - (1)
31.8.2007 16:40
Dobrý den, také uvažuji o koupi sekačky AL-KO Comfort 520 BR - (XRQ 60 B&S) nebo Brill 52 XLR. Kterou? Prosím o radu někoho, kdo má zkušenosti se sekačkou Brill. Pozemek je svažitý asi 2 000 m2.  Zatím jsem sekal sekačkou Troy Bilt 6553. Síla sekačky je dobrá(4,8 kw), ale přední náhon není moc dobrý - prokluzuje. Předem děkuji za rady.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                     
host - 71.8 (?), 6.8.2007 23:54
Papírové filtry jsou asi o trošku účinější než molitan namočený v oleji , ale to zákazníka stojí peníze za nový pap. filtr. Motor vám stejně nevydrží věčně s žádným filtrem. Molitan je ekonomičtější. Mám ho v křováku i v sekačce Husqvarna - bez problémů. 1 za sezonu ho vyperu v jarové vodě a lehce pomažu jakýmkoliv spalitelným mot. olejem. U sekačky MF 70 mám např. drátěnou vložku a na dně 1cm mot. oleje. Taky to filtruje aniž bych si musel za nemalou částku kupovat novou pap. vložku. U starých motorek např. Jawa 250 byla jen drátěnka potřená olejem a motor mi fafá už 40 let bez problémů. Takže polemika jestli papírová vložka je lepší mi připadá trošku divná.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 163.242 (?), 7.8.2007 5:57

Mimochodem, některé motory B&S mají také papírový filtr. Jste si jisti, že u té sekačky, o níž se diskutuje je molitanový filtr?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 7.8.2007 8:19
Z pochopitelných důvodů - množství příspěvků jste asi přehlédli, že to srovnání filtrů bylo na sekačkách, které vlastní p. V. Jinak jistě víte, že olej je základem pro provoz motoru. Nejen jeho kvalita, jako taková, ale také jeho znečištění. Když motor nasává více prachu a nečistot dochází také ke snižování kvality oleje, ve kterém cirkuluje prach. Nedá se úplně jednoznačně říct, že filtrem s molitanem musíte rychleji zničit - opotřebit motor, protože hodně to záleží na údržbě(výměny oleje,kvalita,pravidelnost čištění filtru) zatížení a pracovních podmínkách. Motory o kterých je zde řeč - tedy Honda a B+S u sekačky Alko mají oba papírový filtr. Tento trend je patrný u všech motorů, u kterých výrobce předpokládá vyšší zatížení, a tím je snaha vstup nečistot do motoru maximálně omezit. Filtrační soustavy jsou neustále zdokonalovány  - s přesností výroby i použitých materiálů je riziko poškození motoru dnes vyšší než u starších motorů, kde byly toleranční vůle větší, dále ekonomika výroby je někde jinde  - na PC je konstruktér schopen přesně vypočítat kolik má být např. silná stěna válce, vložky, pístu, dimenzování ložisek - to vše se dělo i dříve, ale ne tak dokonale - o to více vynikne takové řešení bez současných pomůcek. Proto byly - pokud se vyráběly takové motory těžší, na mnoha místech předimenzované, o spotřebě se moc nemluvilo, hlavně že to jelo. Vývoj směřuje ke snižování spotřeby - emisí, proto je m.j.(technická konstrukce, rozvody atd.)nezbytnost přesnost, ta zase vyžaduje dokonalejší mazání a to vyžaduje co nejdéle kvalitní olej a ten se proto nesmí rychle znehodnotit - proto jsou kladeny nároky na vyšší kvalitu oleje a tím také filtraci vzduchu.Papírové filtry mají větší filtrační plochu - varhánkovitě  poskládádané, tím je zajištěn bezproblémový přístup filtrovaného vzduchu do sání. Takový filtr je nutné opatrně zevnitř vyfoukat  a přitom provést kontrolu na poškození - protržení. Protože tyto filtry mají přesné provedení - usazení zpět se v podstatě nedá pokazit - udělat chybně. Po snížení výkonu a také změně barvy filtračních ploch je nutné filtr vyměnit. Molitan má výhodu vyprání - ovšem v době alergiků a pod. je kontakt s molitanem od benzínu a oleje, dále prací prášek představa údržby nepříjemná. Takový filtr je třeba dobře usadit zpět, protože někdy není dokonale těsný. Filtrační plochy jsou menší - pouze to co vidíme, proto takový filtr zejména v prašném prostředí musíme častějí čistit. Na papírové vložce se všechny nečistoty neudrží - odpadnou po vypnutí motoru - nejsou zde mastnoty. Další varianta je kombinace obou filtrů - častěji se pere molitan, dle potřeby čistí papírová vložka - vyskytuje se na motorech pro velmi prašné provozy, tyto motory jsou ovšem použity bez konstukčních změn i na jiných strojích - o to lépe.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.194 (?), 7.8.2007 14:29

Tak jsem sehnal sekačku Al-Ko 520BRH s Hondou v celý republice nikde nejsou, až jsem náhodně narazil na jeden obchudek na netu, kde ještě mají pár kusů skladem na prodejně, stal se zázrak. Cena 14990 Kč dopravný zdarma. Je to super tahoun - tichý, lehce se startuje. S Brixem nesrovnatelné. Jináč už prej nejsou ani s V Rakousku a v Německu, český zastoupení rozesíla dopisy, že nebudou do konce roku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.104 (?), 7.8.2007 16:01
Vy máte možnost srovnání? Jinak ať to šlape!!
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
papa15 - (1), 31.8.2007 16:40
Dobrý den, také uvažuji o koupi sekačky AL-KO Comfort 520 BR - (XRQ 60 B&S) nebo Brill 52 XLR. Kterou? Prosím o radu někoho, kdo má zkušenosti se sekačkou Brill. Pozemek je svažitý asi 2 000 m2.  Zatím jsem sekal sekačkou Troy Bilt 6553. Síla sekačky je dobrá(4,8 kw), ale přední náhon není moc dobrý - prokluzuje. Předem děkuji za rady.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika