Problém s vari



host - 34.2 (?)
1.5.2010 21:02

Prodejce vám nabízí dobře. Sundejte starter, nádrž,chladící plech, oběžné kolo.Na něm jsou takové dva nálitky.Pokud je jeden z nich ulomený, rozbil cívky.Když sundáte magnet, tak je uvidíte.Tohle magneto se už nevyrábí, náhrada je VAPE Z-22,ale to má jenom 2dráty pro spínač, takže ten, který jste koupil vám je na nic, tam je jinej.Radím taky výměnu za kontaktní zapalování ISKRA, kde se dá vyměnit cívka, kondenzátor,kladívka.Je to běžná oprava.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 7.122 (?), 30.4.2010 7:43, zobrazeno: 16882x

Při práci na poli mi náhle přestal fungovat motor Jikov na vari.Nejde jiskra a to ani z kabelu ke svíčce, přesto že jsem i vyměnil zapalování Vape Z 19,za nové.Ví někdo jak dál postupovat při hledání závady?Díky moc za případné rady.Pavel.

   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6654) - 70.100 (?), 30.4.2010 10:18

Není někde zkrat šlusdrátku?

      
host - 7.122 (?), 30.4.2010 10:58

Ne, šlusdrátek od nového zapalování není ani připojený.Napadá mě jen proměřit 3 vodiče od magnetky, zda nejsou přerušené.Jinak mi prodejce nabízí klasické zapalování s kladívkem..Co vy na to?

         
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6654) - 70.100 (?), 30.4.2010 11:09

Jsem sice poměrně konzervativní, ale řekl bych, že je to docela krok zpátky. Otázka je, zda není lepší měné spolehlivá jednoduchá mechanika, než nespolehlivá elektronika.

            
host - 4.243 (?), 30.4.2010 11:55

Teď už bych to nepředělával. Máte za sebou výměnu VAPE, to je to nejdražší, teď už jen najít kde to je. Co třeba cívka pod magnetem?

               
host - 34.2 (?), 1.5.2010 21:02

Prodejce vám nabízí dobře. Sundejte starter, nádrž,chladící plech, oběžné kolo.Na něm jsou takové dva nálitky.Pokud je jeden z nich ulomený, rozbil cívky.Když sundáte magnet, tak je uvidíte.Tohle magneto se už nevyrábí, náhrada je VAPE Z-22,ale to má jenom 2dráty pro spínač, takže ten, který jste koupil vám je na nic, tam je jinej.Radím taky výměnu za kontaktní zapalování ISKRA, kde se dá vyměnit cívka, kondenzátor,kladívka.Je to běžná oprava.

                  
host - 7.122 (?), 4.5.2010 14:40

Tak, problém je vyřešen - rozbité gufero.Pružinka z gufera byla rozbita a rozházena v prostoru mezi magnety, i s různými jinými nečistotami.Po výmněně gufera a vyčištění prostoru mezi magnety se jiskra znovu objevila.Možná to pomůže někomu dalšímu.Jinak díky všem za rady.Pavel

                     
host - 58.185 (?), 4.5.2010 18:54

O tom, že zapalování Iskra je nespolehlivé, si dovolím polemizovat. Vlastním dva motory - 1453 a 1447 DV, oba s kladívky a oba bez problémů startují.

                     
host - 93.17 (?), 27.5.2010 14:11

Mám problém s motorem JIKOV, po zahřátí (cca15 minut sečení), dojde k vypnutí motoru při plných otáčkách jako by došlo k vypnutí.Po vychladnutí opět nastartuje.... svíčka, kabel i "fajfka" již vyměněná, poradte co dál?

Díky

                     
host - 58.185 (?), 27.5.2010 15:10

Starší motory měly problém se zapalováním VAPE. Spínač měl nevhodné umístění blízko výfuku a často se přehříval, proto vypadávalo úplně napětí. Po vychladnutí se většinou jiskra znovu objevila. Dnešní motory 1454 DV Vape mají tento spínač umístěn opačně - u vzduchového filtru. Často býval však problém se spínačem samotným, jeho kvalita s kusy hodně kolísala, řada lidí již měnila několikrát. Ono nejspolehlivější je opravdu klasické kontaktní zapalování Iskra.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Koš na čidlo13.5.2025
Koš na čidlo12.5.2025
Rozetové kování montáž10.5.2025
Rozetové kování montáž9.5.2025
Rozetové kování montáž9.5.2025
Koš na čidlo9.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika