|
Přestavba MF70 na čtyřtakr
|
|
|
|
|
|
|
|
LiDr - (3) - 143.205 (?), 28.5.2009 16:19, zobrazeno: 57190x
Dobrý den,
chtěl bych vás požádat o radu s přestavbou MF70 na čtyřtakt. Je mi jedno jaký motor, ale osobně bych se přiklonil k motoru KAMA.
Je to člověk schopen udělat doma sám na koleni, jaký motor a co k tomu anebo nevíte, kde by mi to no jihu Čech byly schopni udělat.
Děkuji
Adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 153.202 (?), 28.5.2009 18:44
Gutbrod(to je firma, od ktorej bola kúpená licencia na MF 70) dodávala model MF 72 so švajčiarskym motorom MAG, najlacnejšie je si pozrieť sa na internete a nájsť takýto model. Bol to asi najvydarenejší štvortakt, ktorý sa montoval do MF-ky. Doviezol som takúto známemu s komunálnou kosou a od vtedy jeho starý Reform stojí v garáži...
Okrem toho sa montoval aj Robil EY 280, ale tieto sa veľmi radi zadierali napriek tomu, že im výroca udáva 100% svahovú dostupnosť.
mistik@laura.sk
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 248.78 (?), 28.5.2009 19:17
Na MF jsem namontoval motor KAMA KG 270 pruměr hřídele je 25 mm, takže tam sedí spojkový koš.Mezi motor a převodovku jsem nechal vytočit mezikus.je to úplně jiná práce, motor má 8 k a zvládáhravě i dvou bubnovku. Musel jsem zvednout i kleče.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
LiDr - (3) - 143.205 (?), 28.5.2009 19:50
Poprosil bych Vás ještě o nějaké informace k tomu mezikusu a jak je to řešeno z mazáním motoru a ovládáním otáček. Od dodavatele motoru KIPOR se mi před hodinou dostalo informace, že ovládat otáčky je možné pouze páčkou u motoru.
Osobně se mi více líbí představa Subaru Robin EX, ale pokud se dívám na specifikace, tak průměr osy 25,4 má pouze EX27 no a ten má výkon 6,5kW - to se obávám, že to převodovka neudrží.
Děkuji
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LiDr - (3) - 143.205 (?), 28.5.2009 20:54
Co se mazání týče, tak jsem měl namysli zdali je s čerpadlem a filtrem nebo "obič". Jde o to, že ku příkladu MFka s TONem při pojezdu je hodně zakloněná a když k tomu připočtu svah, tak by to mohlo špatně dopadnout.
Prošel jsem anglickou dokumentaci k Subaru Robin a tam je to bídné,
Děkuji.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 24.232 (?), 1.6.2009 22:20
Zdravím, mám provedeny dvě přestavby MF na Diesel Kama a jsem zatím spokojený. Mám to v rámci údržby biologicky cenných luk. Se stroji najedu ročně max 200 hodin. Zatímje spotřeba cca 3 l na 10 hodin. Vibrace jsou však větší než u dvoutaktu (použivám prstovou lištu 120 cm, obraceč op1.2). mám antivibrační rukavice proffesional cca 600 korun. Stroj funguje už dva roky bez problémů. Akorát nějak netěsní víčko od nafty a ona "lehce vzlíná" kolem hrdla. Jinak asi nic zásadního. Je potřeba čistit vzdzchový filtr, kontrolovat olej apod. Přestavba jednoho stroje stála 25tis vč, DPH. Jezdím s tím v bažinách, ale také po svahu, který má i více jak 25 stupňů. Tam to, ale raději moc nepřeháním, abych nezadřel motor. Ono při takovém svahu se už i špatně jezdí se dvěma nápravama a je to trochu o život. Krátkodobě to však jde
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 65.94 (?), 3.6.2009 19:06
Prohledal jsem internet a obvolal spousty prodejců motorů. Nyní jsem mám dva motory mezi kterými se ještě musím rozhodnout. Jedná se o benzín Subaru Robin EX 27 a KAMA(KIPER) 186. Více mne to táhne k subaru kvůli jeho lepší konstrukci a hlavně filtru na vzduch s odstředivým předčištěním. MF používám na sečení (prstová lišta 120,140) asi tak 1,5 ha následně pak k usušení (originál ton asi SP160 a malý čáp Bohemi Art) a následně ke svážení sena. Svážím za rok tak asi 35kár (domácí výroba 2100x1700). V zimně sklízí sníh z přístupové cesty (350m - zametá, radlicí shrnuje a když je toho moc, tak i fréza). Dále pak s ní mulčuji rotačkou pastvinu. Pak ještě párkrát tahá dosevový vozík od Varesu -hnojení a dosev). Bohužel mám pak 10 aru sečení strže. Udělal jsem si na to speciální kola na ty jsem navařil ostny ze starých bran a vyly betonem. Seče na svahu me 30 až 60° (60-140%) - člověk se skoro už neudrží a už mi taky vytéká benzín z nádrže - na to bych mněl tu druhou. Přestavbu bych chtěl snížit provozní náklady, ale je tady jedna věc co mne od přestavby odrazuje a to, že otáčky (max) je 5100 a optimum 3600. KAMA má max 3600 a optimum 2500 a subaru max 400 a optimum 2800. Nebude jí to chybět třeba u obracení sena, nebo mulčování. Subaru si hlídá skol a pokud na 5s přesáhne 45°, tak se vypne. Poraďte prosím děkuji LiDr (Libor D.)
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2
|
|
|
Okouzlující pohádkové zahrady, které rozproudí vaši představivost
Zde je spoustu okouzlujících nápadů na miniaturní vílí zahrádky, které rozproudí vaši představivost ...
Skladování a organizace hrnků na kávu: kreativní nápady
Dobře, přiznejme si to! Pokud jste se zastavili až tady, pak jste stejní závisláci na kávě jako já! ...
Geniální nápady na police do koupelny pro dokonalý pořádek
Nezáleží na tom, jak malá je vaše koupelna, každá koupelna potřebuje vyhrazený kus nábytku na ručník...
3 důvody, proč si do zahrady přidat ptačí lázeň nebo fontánu
Vodní prvek je pro vaši zahradu stejně důležitý jako půda a slunce. Co kdybyste do své zahrady mohli...
7 způsobů, jak zvětšit malou zahradu
Podívejme se, jak zvětšit malou zahradu. Zelená barva je mnohem silnější, než si myslíte. Je spojová...
|
|
|
|