Pohon kolies motorových kosačiek



Josef Svojanovský - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (80) - 255.238 (?)
10.2.2008 23:06

Jak se říká 100 lidí 100 názorů.Moje zkušenost za 9 let se sekačkou z Mountfieldu, co se týká pojezdu si nemohu stěžovat.Ovšem má to, ale.Po první roce provozu jsem jednou jedinkrát  dal sekačku na podzimní prohlídku a chtěl jsem promazání ložisek kol.Když jsem po dvou dnech přijel pro sekačku vnitřní strany byly od oleje.Říkal jsem si doma to otřu trochu jim vytekl.Když jsem jel se sekačkou do garáže k uskladnění na zimu, tak podle zvuku jsme poznal,že to není to pravé co měli udělat.Rozebral jsem kola a zjistil jsem,že vůbec nebyly sundány a promazány ložiska, neboť byly pomalu suché a rezaté.Ložiska jsou lisovaná a k promazání je nutno je vyjmout z kola.Pak se dají pomocí injekční stříkačky s jehlou promazat.Pro ten účel jsem si rozmíchal v benzínu vaselínu a tu jsem tam nanesl.Tím jsem také zjistil,že silonové ozubení v zadních kolech pro pohon sekačky je dost znečištěno a nechat to další rok, tak by došlo k znehodnocování ozubení.Proto se také stává,že pohon sekačky je z toho důvodu poruchový.Jedná se o tak jednoduché řešení pojezdu,že při správné údržbě a zacházení se tam nemá co porouchat.Výhoda je ta,že se to dá koupit i po součástkách.Když jsem po mechanicích chtěl některé údaje o hodnotách v motoru, bylo mi sděleno,že to nesdělují.V prodejnách Mountfieldu prodavači ani neví,že si u nich můžete koupit dílenskou příručku na opravu motoru Briggs &Stratton, která je pro 8 různých druhů motoru.Příručku mně rovněž nechtěli prodat.Až když jsem vedoucímu prodejny řekl, že si o ni napíši jejich gen.řediteli do Mnichova Hradiště a,že určitě nebude potěšen, když něco nabízí v příručce k sekačce a v prodejně to nechtějí prodávat.Informace o dílenské příručce je vždy až na poslední straně.Každý rok po skončení sečení si na sekačce udělám prohlídku a seřízení sám.Po celou dobu je provoz bezproblémový, a to je to, ale, chce to na podzim vyčistit, promazat a případně seřídit, prostě udělat údržbu.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 159.72 (?), 10.2.2008 17:03, zobrazeno: 5969x

Pozdravujem Vás. Kto by vedel a bol ochotný vysvetliť funkčnosť a technické prevedenie pohonu kolies uživaného na motorových rotačných kosačkach, mám na mysli jednoduchý, viacrýchlostný, vario, hydrostatický pohon, výhody, nevýhody, spoľahlivosť, životnosť. Ďakujem.

   
host - 29.75 (?), 10.2.2008 18:41

Klasický, jednorychlostní pojezd je řešen malou převodovkou, ve které je šnek a ozubené kolo, pracující v oleji. Z ozubeného kola vycházejí unášecí hřídelky na pohon kol a pohon kol je řešený tím, že kola mají plastové věnce s vnitřním ozubením a do ozubení zapadá pastorek s volnoběžkou v každém kole. Výhodou je cena a jednoduchost, nevýhodou častější poruchovost.

Hydrostatický převod je olejový, tzn. že používá samomazné olejové čerpadlo, které pumpuje olej pod tlakem do čerpadla druhého, které pohání kola přes unašecí hřídele a pastorky. Výhodou hydrostatu je minimální údržba a životnost. Nevýhodou cena, která je vyšší.

      
Josef Svojanovský - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (80) - 255.238 (?), 10.2.2008 23:06

Jak se říká 100 lidí 100 názorů.Moje zkušenost za 9 let se sekačkou z Mountfieldu, co se týká pojezdu si nemohu stěžovat.Ovšem má to, ale.Po první roce provozu jsem jednou jedinkrát  dal sekačku na podzimní prohlídku a chtěl jsem promazání ložisek kol.Když jsem po dvou dnech přijel pro sekačku vnitřní strany byly od oleje.Říkal jsem si doma to otřu trochu jim vytekl.Když jsem jel se sekačkou do garáže k uskladnění na zimu, tak podle zvuku jsme poznal,že to není to pravé co měli udělat.Rozebral jsem kola a zjistil jsem,že vůbec nebyly sundány a promazány ložiska, neboť byly pomalu suché a rezaté.Ložiska jsou lisovaná a k promazání je nutno je vyjmout z kola.Pak se dají pomocí injekční stříkačky s jehlou promazat.Pro ten účel jsem si rozmíchal v benzínu vaselínu a tu jsem tam nanesl.Tím jsem také zjistil,že silonové ozubení v zadních kolech pro pohon sekačky je dost znečištěno a nechat to další rok, tak by došlo k znehodnocování ozubení.Proto se také stává,že pohon sekačky je z toho důvodu poruchový.Jedná se o tak jednoduché řešení pojezdu,že při správné údržbě a zacházení se tam nemá co porouchat.Výhoda je ta,že se to dá koupit i po součástkách.Když jsem po mechanicích chtěl některé údaje o hodnotách v motoru, bylo mi sděleno,že to nesdělují.V prodejnách Mountfieldu prodavači ani neví,že si u nich můžete koupit dílenskou příručku na opravu motoru Briggs &Stratton, která je pro 8 různých druhů motoru.Příručku mně rovněž nechtěli prodat.Až když jsem vedoucímu prodejny řekl, že si o ni napíši jejich gen.řediteli do Mnichova Hradiště a,že určitě nebude potěšen, když něco nabízí v příručce k sekačce a v prodejně to nechtějí prodávat.Informace o dílenské příručce je vždy až na poslední straně.Každý rok po skončení sečení si na sekačce udělám prohlídku a seřízení sám.Po celou dobu je provoz bezproblémový, a to je to, ale, chce to na podzim vyčistit, promazat a případně seřídit, prostě udělat údržbu.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Bazén Vario V6 - nutnost obsypávky?8:44
Filtrace kohoutkové vody13.6.2025
Filtrace kohoutkové vody12.6.2025
Napojení na novou kanalizaci11.6.2025
Filtrace kohoutkové vody11.6.2025
Napojení na novou kanalizaci10.6.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika