|
Olejový hobby kompresor - nechávat natlakovaný?
|
|
|
|
host - 21.219 (?) 7.9.2019 15:12
Ahoj. Mohu také přispět zkušeností. Před 5ti lety jsem si společně s mým kámošem a sousedem koupili stejný kompresor Sheppach HC25. Já ho tenkrát ještě připojil k další tlakové nádobě 80 ltr protože jsem potřeboval mít k dispozici více vzduchu. Jelikož jsem v tu dobu dělal v autoservisu, kde jsme měli velký 1000ltr 4válcový kompresor, který zůstával neustále pod tlakem a vypouštěl se akorát jednou měsičně a to jen kvůli tomu aby za a) se na dílně odkalily všechny automatické odkalovače které vypouští kal a vodu když v nich není skoro žádný tlak, a za b) aby se udělal test tlakoměru a zapsal se do deníku, začal jsem se chovat stejně i k mému hobby kompresoru. Za prvé těch 100ltr vzduchu co jsem získal zvětšením vzdušniku trvalo natlakovat z 0 na 8bar cca 7-8 minut a nechtěl jsem pokaždé tak dlouho čekat a pak sem si myslel, že ho budu i šetřit, když se (v případě nepoužívání) sepne jen 2-3x za den na cca 1.20 min. Tzn než dofoukne tlak. Kámoš šel cestou poctivého vypouštění a odtlakování jak si tenkrát přečetl někde na netu. Zatím co mě sloužil celých 5let a 4měsíce bez jediné chybičky a odstavil jsem ho jen proto, že jsem si před týdnem koupil kompresor dvoupístový. Kámoš měl smůlu. Po roce a půl mu přestal vypínat až došlo k aktivaci pojistného ventilu, což mu ještě v záruce opravili, tak později stejně začal strácet vzduch a vydával divné zvuky při běhu a začal mu kapat olej zespoda motoru a když se na to ptal “starého” machra údržbáře, řekl mu, že je to jasný, že je to stejný jako proč se nesmí nechávat kotel s radiátory bez vody a tlaku, nebo autochladič už používanej (ne funglovka) taky bez vody, nebo klimatizace bez tlaku a chladiva, že všechny tyhle stroje co jsou dělaný na to aby pracovaly s tlakem, kapalinou, nebo s obojím. Tak trpí když jsou bez toho nač jsou navrženy. Takže i nový dvoupísťák budu nechávat pod tlakem a uvidí se. Zatím musim říct, že i když jsem koupil levný polský kompresor, že má výborný plnicí i výdejné parametry a po týdnu používání musím konstatovat, že skoro vůbec neupouští tlak a když ho nepoužívám dorovnává tak jednou za dva dny!!! Zn. Kraft&Dele
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2, 3, 4
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 1.11.2009 21:31
Já to nedědil! Já to koupil! Bez koleček, bez regulátoru, teda byl, ale trošinku pochroumaný, cca na 3 kusy. Samo, přípojky fuč, ale za ty prachy nekup to! Nádobička jak kočička, 24 litrů, funí každou chvíli, ale funí a jak dobře! Každopádně lepší než drátem do oka!
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 21.219 (?), 7.9.2019 15:12
Ahoj. Mohu také přispět zkušeností. Před 5ti lety jsem si společně s mým kámošem a sousedem koupili stejný kompresor Sheppach HC25. Já ho tenkrát ještě připojil k další tlakové nádobě 80 ltr protože jsem potřeboval mít k dispozici více vzduchu. Jelikož jsem v tu dobu dělal v autoservisu, kde jsme měli velký 1000ltr 4válcový kompresor, který zůstával neustále pod tlakem a vypouštěl se akorát jednou měsičně a to jen kvůli tomu aby za a) se na dílně odkalily všechny automatické odkalovače které vypouští kal a vodu když v nich není skoro žádný tlak, a za b) aby se udělal test tlakoměru a zapsal se do deníku, začal jsem se chovat stejně i k mému hobby kompresoru. Za prvé těch 100ltr vzduchu co jsem získal zvětšením vzdušniku trvalo natlakovat z 0 na 8bar cca 7-8 minut a nechtěl jsem pokaždé tak dlouho čekat a pak sem si myslel, že ho budu i šetřit, když se (v případě nepoužívání) sepne jen 2-3x za den na cca 1.20 min. Tzn než dofoukne tlak. Kámoš šel cestou poctivého vypouštění a odtlakování jak si tenkrát přečetl někde na netu. Zatím co mě sloužil celých 5let a 4měsíce bez jediné chybičky a odstavil jsem ho jen proto, že jsem si před týdnem koupil kompresor dvoupístový. Kámoš měl smůlu. Po roce a půl mu přestal vypínat až došlo k aktivaci pojistného ventilu, což mu ještě v záruce opravili, tak později stejně začal strácet vzduch a vydával divné zvuky při běhu a začal mu kapat olej zespoda motoru a když se na to ptal “starého” machra údržbáře, řekl mu, že je to jasný, že je to stejný jako proč se nesmí nechávat kotel s radiátory bez vody a tlaku, nebo autochladič už používanej (ne funglovka) taky bez vody, nebo klimatizace bez tlaku a chladiva, že všechny tyhle stroje co jsou dělaný na to aby pracovaly s tlakem, kapalinou, nebo s obojím. Tak trpí když jsou bez toho nač jsou navrženy. Takže i nový dvoupísťák budu nechávat pod tlakem a uvidí se. Zatím musim říct, že i když jsem koupil levný polský kompresor, že má výborný plnicí i výdejné parametry a po týdnu používání musím konstatovat, že skoro vůbec neupouští tlak a když ho nepoužívám dorovnává tak jednou za dva dny!!! Zn. Kraft&Dele
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
1, 2, 3, 4
|
|
|
|
|
|
|