Olej v TK14



host - 157.7 (?)
27.4.2018 9:24

Je jedno jaký olej se tam naleje, hlavní je aby tam vůbec nějaký byl. Dolévá se po horní rysku. Dvoutakt má ztrátové mazání, tzn olej se za provozu ztrácí -spotřebovává. Každých 36 otáček motoru dá mazací lis jednu dávku oleje. 1 dávka = 1 kapka!!!  Dávka se rozdělí a maže hlavní ložiska klikového hřídele a válec pod výfukem. Z ložisek se dostává na ojniční čep a odstřikem maže válec, píst a pístní čep. Pak přepouštěcími kanály nad píst, kde shoří a co neshoří tak výfukem ven. Přebytek usazeného oleje na dně klik.skříně je přes filc odsátý zpět do zásoby v předním víku, kterou vlastně znečistí. V zásobě oleje se točí vstřik.čerpadlo, mazací lis a reg.otáček. Zásoba oleje stačí na provoz na 1 den = 8 hodin při jmenovitých otáčkách.  Takže olej se kontroluje a doplňuje každý den!!! Kdo maže, ten jede. Jinak zadřeš.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2   
                     
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 16.10.2009 16:17

Taková nepsaná zásada bývá olej mezi rysky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 60.44 (?), 27.10.2009 22:07

Zdravím a připojuji jen drobnost: motor malotraktoru TZ4K14 se maže olejem M6AD a nikoliv M6A (ten bych raději použil třeba na mazání řetězu motorové pily). Miloš.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.25 (?), 3.11.2009 23:03

S tím řetězem souhlasím, jinak si myslím, že lze použít oba druhy. Vzhledem ke ztrátovému mazání dvoutaktu bych to neviděl nijak kriticky. petr

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 234.251 (?), 23.11.2017 0:15

Používejte M6A. Olej M6AD obsahuje detergenční přísadu na rozpouštění karbonu, která při spalování dělá pěkný humus.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 157.7 (?), 27.4.2018 9:24

Je jedno jaký olej se tam naleje, hlavní je aby tam vůbec nějaký byl. Dolévá se po horní rysku. Dvoutakt má ztrátové mazání, tzn olej se za provozu ztrácí -spotřebovává. Každých 36 otáček motoru dá mazací lis jednu dávku oleje. 1 dávka = 1 kapka!!!  Dávka se rozdělí a maže hlavní ložiska klikového hřídele a válec pod výfukem. Z ložisek se dostává na ojniční čep a odstřikem maže válec, píst a pístní čep. Pak přepouštěcími kanály nad píst, kde shoří a co neshoří tak výfukem ven. Přebytek usazeného oleje na dně klik.skříně je přes filc odsátý zpět do zásoby v předním víku, kterou vlastně znečistí. V zásobě oleje se točí vstřik.čerpadlo, mazací lis a reg.otáček. Zásoba oleje stačí na provoz na 1 den = 8 hodin při jmenovitých otáčkách.  Takže olej se kontroluje a doplňuje každý den!!! Kdo maže, ten jede. Jinak zadřeš.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 239.15 (?), 2.2.2019 14:03

Předepsaný olej proTKčko je M6AD

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika