Je jedno jaký olej se tam naleje, hlavní je aby tam vůbec nějaký byl. Dolévá se po horní rysku. Dvoutakt má ztrátové mazání, tzn olej se za provozu ztrácí -spotřebovává. Každých 36 otáček motoru dá mazací lis jednu dávku oleje. 1 dávka = 1 kapka!!! Dávka se rozdělí a maže hlavní ložiska klikového hřídele a válec pod výfukem. Z ložisek se dostává na ojniční čep a odstřikem maže válec, píst a pístní čep. Pak přepouštěcími kanály nad píst, kde shoří a co neshoří tak výfukem ven. Přebytek usazeného oleje na dně klik.skříně je přes filc odsátý zpět do zásoby v předním víku, kterou vlastně znečistí. V zásobě oleje se točí vstřik.čerpadlo, mazací lis a reg.otáček. Zásoba oleje stačí na provoz na 1 den = 8 hodin při jmenovitých otáčkách. Takže olej se kontroluje a doplňuje každý den!!! Kdo maže, ten jede. Jinak zadřeš.