Motor Honda - teče benzín z karburátoru



host - 6.16 (?)
9.4.2010 9:22

Neuvádíte jaké vnitřnosti jsou v tomto karburátoru.Některé odsahují membránu,(jsou často v sekaček s motory BaS),může být vytahaná nebo méně pružná.Pokud je karburátor podobný jako u JAWA blahé paměti, může být též děravý plovák.Pepík

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3   
pawlas - (9) - 180.146 (?), 8.4.2010 19:10, zobrazeno: 53096x

Dobrý den,

chtěl bych poprosit o radu. Již sedmým rokem vlastním rotační sekačku z košem, záběrem 47 cm s motorem Honda GCV 139 (4,5 HP), který je osazena na neznačkovém plechovém šasí (je to řada Greentime, asi od Werca?). Když pominu fakt, že už od okamžiku, kdy jsem ji koupil se soustavně ucpává trávou vstup do koše a to i pokud je tráva malá (sekání po týdnu) a jsou na ni třeba zbytky rosy (asi konstrukční chyba šasí), tak neustále řeším problém s motorem Honda. Ještě v záruce motor za studena špatně startoval, 3x jsem byl s tímto v servisu na záruční opravě, kde nic nezjistili a pokaždé mne poslali kamsi s tím, že neumím se sekačkou zacházet. Pak se odporoučel i pojezd, naštěstí taky v záruce. (Jen podotýkám, že již 12 let jsem majitelem lištové sekačky MTD a 7 let křovinořezu Partner, takže jisté zkušenosti se zacházením mám a nikdy jsem neměl u zmiňovaných dvou strojů zásadnější problém. Dodržuji přesně pokyny v manuálech). Po čase jsem zjistil, že pokud postavím sekačku před prvním nastartováním z garaže na slunce, aby se ohřála, startování se podstatně zlepšilo. Po záruce jsem změnil servis, kde mi seřídili karburátor a bylo po problému se startováním. Prý tam bylo něco obráceně nasazeno, takže to byl ten problém. Následoval cca 2 sezony relativní klid (kromě uvedeného sběru trávy).

Poslední dva roky se ale potýkám ještě s dalším problémem, který spočívá v tom, že pokud sekám cca 45 minut - 1 hodinu, někdy déle a pokud musím vypnout motor (třeba kvůli vysypání koše), nemohu teplý motor znovu nastartovat. Po chvíli snažení někdy začne z karburátoru přes filtr protékat benzín a končím. Musím uzavřít přívod paliva a nechat motor úplně vychladnout, pak se opět podaří nastartovat a konečně mohu sekat dál, bohužel jen do dalšího zastavení motoru. Předminulý rok jsem ji dával z tohoto důvodu 2x do servisu. Výsledný verdikt vždy zněl, že se jim tam mnou popisovaná závada neprojevila a žádnou chybu neshledali. Karburátor je prý čistý a bez závady, ostatní části motoru také. Takže jsem vypadal jako naprostý blbec, že jim tam snad tu sekačku vozím, protože nemám nic lepšího na práci. Minulý rok se k tomu přidala další věc, a to že pokud sekám po uvedenou nebo i kratší dobu, začnou motoru kolísat otáčky, dojde k postupné ztrátě výkonu a po chvíli se motor úplně zastaví. Pak se opět nedaří znovu nastartovat a opět někdy protéká benzín přes filtr. Nikdo mi to nechce věřit, že to prý není možné, prý takovou závadu v servisu nikdy nikdo neřešili atd, ale ukázal jsem jim v servisu flek od benzínu na filtru, tak takovou možnost alespoň připustili. Díval jsem se na svíčku a ta byla totalně obalená sazemi.

Minulý rok jsem z výše uvedených důvodů 2x navštívil servisu, tentokrát v jiném městě, abych eliminoval nedůslednost servisu. Tam provedli důkladnou prohlídku motoru i karburátoru. Vyměnili svíčku a tvrdili, že zkoušeli chvíli sekat, ale vše bylo OK. Prý nemají možnost ji zatížit po takovou dobu jako já. Z jejich pohledu je prý vše v pořádku, nic negativního se neprojevuje.

Jenže když jsem ji přivezl domů, začalo vše znovu. Už mne to fakt nebaví. Můžet mi, prosím, někdo poradit? Měl někdo podobný problém?

Abych zabránil jakýmkoliv spekulacím, rovnou podotýkám, že mám rovinatou, celkem udržovanou zahradu 1800 m2, sekačku nikde nenakláním. Občas tráva přeroste (mám zahradu na chatě a nemohu tam být úplně každý víkend), a proto nejdřív posekám lištovkou MTD - od toho ji mám. O sekačku se pečlivě starám a pravidelně vyměňuji olej (dávám olej pro Brigse, jak mi doporučili v servisu) i vzduchový filtr. Nůž mám dle vyjádření servisu správný, každý rok jde na broušení a vyvážení.

Budu vděčný za každou radu. Pavel

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 28.74 (?), 9.4.2010 8:41

Dobrý den,

je možné že se jedná o problém spojený s čistotou karburátoru - bylo by vhodné jej nechat u dobrého servismana nechat kompletně demontovat (včetně šroubu bohatosti směsi) a nechat vyčistit v teplé ultrazvukové lázni aspoň po dobu 45 minut.

JInak pokud se jedná o přeplavování - možné příčiny jsou dvě - nečistota na jehlovém ventilu nebo opotřebený ventil, případně sedlo ventilu a druhá je problém s plovákem - je potřeba nechat změřit plovákovou hladinu.

Pokud bude vše v pořádku, je potřeba ještě přejít zbytek palivového systému. Ale to už by měla být jenom otázka kontroly pro jistotu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 6.16 (?), 9.4.2010 9:22

Neuvádíte jaké vnitřnosti jsou v tomto karburátoru.Některé odsahují membránu,(jsou často v sekaček s motory BaS),může být vytahaná nebo méně pružná.Pokud je karburátor podobný jako u JAWA blahé paměti, může být též děravý plovák.Pepík

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 4.243 (?), 9.4.2010 10:02

Já vím jedno, motor Honda GCV 139 neexistuje.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 180.146 (?), 9.4.2010 17:45

Dobrý den,

možná jsem ten typ motoru špatně opsal a bohužel, teď se nemohu podívat, neboť jsem mimo domov. Nicméně, jedná se o motor Honda 4,5 HP. Bude to model tak 7 - 8 starý. Tehdy mi v prodejně říkali, že se jedná o typově nový a moderní motor. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
pawlas - (9) - 180.146 (?), 9.4.2010 22:39

Jedná se o motor Honda GCV 135.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 26.58 (?), 9.4.2010 10:03

Pane Pavle při zahradě 1800 m2 je sekačka 47 cm úplně na hranici a má proto nárok po 7 letém provozu na nějakou závadu. K závadám. Píšete, že máte čistý karburátor, potom přeplavování karburátoru může zapříčinit jen netěsnící jehlový ventil nebo děravý plovák.  Po takovém provozu se tyto součásti vyměňují. Stojí nejvýš několik málo stokorun. Teprve potom řešit startování. Špatné startování studeného motoru GCV nejčastěji způsobuje málo přivřená klapka sytiče vlivem opotřebení lanka plynu nebo páček u karburátoru. Poznáte to tak, že sundáte vzduchový filtr a vyzkoušíte, zda se klapka na karburátoru nedá ještě dovřít. Příčinou špatného startování teplého motoru může být přeplavený karburátor. Kolísání otáček bývá nejčastěji zapříčiněno špatným benzinem, ale ve Vašem případě se může opět jednat o přeplavený karburátor. Nedejte se zmást čerstvostí benzínu. Minulý týden jsem u renomované čerpací stanice koupil benzin a za 3 dny na 4T motoru kolísaly otáčky a ani pila nešla do otáček. Výrobce má v návodu na několika místech upozornění na stáří benzínu - nejvýše 30 dnů. Asi ví proč.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
pawlas - (9) - 180.146 (?), 9.4.2010 21:42

Dobrý den,

děkuji za radu. Jak jsem již psal, karburátor byl několikrát odborně prohlédnut, ale žádnou závadu, nebo optřebení v servisu nenašli. Ten servis, kam sekačku dávám v posledním době, je přímo prodejcem sekaček Honda, takže předpokládám, že by tomu měli rozumět. Nicméně, žádnou ultrazvukovou lázeň (jak někdo psal výše) určitě nedělali. Podle mne tam takhle vybaveni ani nejsou.

Uvažuji o koupi nové sekačky, ale pro jistotu se chci tentokrát vyhnout motoru Honda.

Pavel

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 58.185 (?), 9.4.2010 21:56

Sekačkové motory GCV od Hondy je snad to úplně nejlepší co může na sekačce být. Pravděpodobně se jedná o chybu - prostě jste asi narazil na zmetek.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 235.134 (?), 10.4.2010 11:04

Môžem mať kacírsku otázku?

 Prečo Honda GCV je najlepší motor na kosačke?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Cesta z litého betonu18.4.2024
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika