Dobrý den,
chtěl bych poprosit o radu. Již sedmým rokem vlastním rotační sekačku z košem, záběrem 47 cm s motorem Honda GCV 139 (4,5 HP), který je osazena na neznačkovém plechovém šasí (je to řada Greentime, asi od Werca?). Když pominu fakt, že už od okamžiku, kdy jsem ji koupil se soustavně ucpává trávou vstup do koše a to i pokud je tráva malá (sekání po týdnu) a jsou na ni třeba zbytky rosy (asi konstrukční chyba šasí), tak neustále řeším problém s motorem Honda. Ještě v záruce motor za studena špatně startoval, 3x jsem byl s tímto v servisu na záruční opravě, kde nic nezjistili a pokaždé mne poslali kamsi s tím, že neumím se sekačkou zacházet. Pak se odporoučel i pojezd, naštěstí taky v záruce. (Jen podotýkám, že již 12 let jsem majitelem lištové sekačky MTD a 7 let křovinořezu Partner, takže jisté zkušenosti se zacházením mám a nikdy jsem neměl u zmiňovaných dvou strojů zásadnější problém. Dodržuji přesně pokyny v manuálech). Po čase jsem zjistil, že pokud postavím sekačku před prvním nastartováním z garaže na slunce, aby se ohřála, startování se podstatně zlepšilo. Po záruce jsem změnil servis, kde mi seřídili karburátor a bylo po problému se startováním. Prý tam bylo něco obráceně nasazeno, takže to byl ten problém. Následoval cca 2 sezony relativní klid (kromě uvedeného sběru trávy).
Poslední dva roky se ale potýkám ještě s dalším problémem, který spočívá v tom, že pokud sekám cca 45 minut - 1 hodinu, někdy déle a pokud musím vypnout motor (třeba kvůli vysypání koše), nemohu teplý motor znovu nastartovat. Po chvíli snažení někdy začne z karburátoru přes filtr protékat benzín a končím. Musím uzavřít přívod paliva a nechat motor úplně vychladnout, pak se opět podaří nastartovat a konečně mohu sekat dál, bohužel jen do dalšího zastavení motoru. Předminulý rok jsem ji dával z tohoto důvodu 2x do servisu. Výsledný verdikt vždy zněl, že se jim tam mnou popisovaná závada neprojevila a žádnou chybu neshledali. Karburátor je prý čistý a bez závady, ostatní části motoru také. Takže jsem vypadal jako naprostý blbec, že jim tam snad tu sekačku vozím, protože nemám nic lepšího na práci. Minulý rok se k tomu přidala další věc, a to že pokud sekám po uvedenou nebo i kratší dobu, začnou motoru kolísat otáčky, dojde k postupné ztrátě výkonu a po chvíli se motor úplně zastaví. Pak se opět nedaří znovu nastartovat a opět někdy protéká benzín přes filtr. Nikdo mi to nechce věřit, že to prý není možné, prý takovou závadu v servisu nikdy nikdo neřešili atd, ale ukázal jsem jim v servisu flek od benzínu na filtru, tak takovou možnost alespoň připustili. Díval jsem se na svíčku a ta byla totalně obalená sazemi.
Minulý rok jsem z výše uvedených důvodů 2x navštívil servisu, tentokrát v jiném městě, abych eliminoval nedůslednost servisu. Tam provedli důkladnou prohlídku motoru i karburátoru. Vyměnili svíčku a tvrdili, že zkoušeli chvíli sekat, ale vše bylo OK. Prý nemají možnost ji zatížit po takovou dobu jako já. Z jejich pohledu je prý vše v pořádku, nic negativního se neprojevuje.
Jenže když jsem ji přivezl domů, začalo vše znovu. Už mne to fakt nebaví. Můžet mi, prosím, někdo poradit? Měl někdo podobný problém?
Abych zabránil jakýmkoliv spekulacím, rovnou podotýkám, že mám rovinatou, celkem udržovanou zahradu 1800 m2, sekačku nikde nenakláním. Občas tráva přeroste (mám zahradu na chatě a nemohu tam být úplně každý víkend), a proto nejdřív posekám lištovkou MTD - od toho ji mám. O sekačku se pečlivě starám a pravidelně vyměňuji olej (dávám olej pro Brigse, jak mi doporučili v servisu) i vzduchový filtr. Nůž mám dle vyjádření servisu správný, každý rok jde na broušení a vyvážení.
Budu vděčný za každou radu. Pavel