Krovinorez od Hondy
|
|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 97.14 (?), 23.5.2009 13:09
Mám osobně stihla, ale pozor, aby Vám nestavěli hranici (s tou fs 87 to musela být sranda)
Mimochodem, u hondy vsadit na umk 435.
|
|
 |
|
 |
 |
|
FilipS - (10) - 132.15 (?), 23.5.2009 13:38
Připojím svoji zkušenost. Pracoval jsem s Hondou UMK 435 E UEET a doma mám Stihl, ale už ani nevím jaký, máme ho tak 8 let a nejsem doma abych zjistil jaký je to přesně model. Honda má minimálně pocitově nižší akceleraci, nesmrdí a benzín se nemusí ředit, je tichá. Ten starý Stihl je dvoutakt, s olejem samozřejmě víc smrdí a kultivovanost není kdovíjaká. Co mě ale překvapilo jsou vibrace - Honda je sice 4-takt ale vibrace jsou naprosto stejné, možná dokonce lehce větší než u Stihlu. Honda navíc nemá tak sofistikovaný nosný komplet jako Stihl. Osobně bych volil zase Stihl a to se 4-mix, protože kultivovanost bude podobná a motor je jednodušší. Čtyřtakt má obecně složitější konstrukci a to nikdy není výhodou.
Honda UMK 435 E UEET - 1,0kW, hmotnost 7,53 kg
Stihl FS-100 - 1,05 kW, hmotnost 5,8 kg
Ono se to nezdá, 1,5 kilový rozdíl připadá jako zanedbatelný, ale po celodenní práci to ucítíte. Cena Stihlu je sice 14 000 a to je nad Vaši maximální strop, ale Hondu, kterou jste navrhl se taky pohybuje okolo 14 000.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Jani - Stříbrný Zahrádkář (116) - 115.62 (?), 23.5.2009 20:48
Prečo sranda, FS 87 je 4-mix, stretávam sa s nimi denno-denne, dolmar montuje Robiny, malé aj veľké, hondy motuje kde kto, na servise sa mi ich niekoľko otočilo.Môžem porovnávať, Honda má meno, Robin je menej známy ale honde sa vyrovná a trvám na tom že 87 od Stihla sa im minimálne rovná.Aktuálna cena na SK cca 11000 Sk, na eurá si nepamätám a ak sa to niekomu nezdá-treba chytiť do ruky a skúsiť.Mnohý by asi boli prekvapkaný
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 23.5.2009 21:37
Při srovnání klasického 4taktu a 4mixu je to přece jen rozdíl v charakteristice motoru a záleží na druhu práce. Klasickému 4 taktu více vyhovuje trvalý chod bez častých změn otáček, což je nutné při obsíkání, nebo opatrném sečení v prostorách, kde nechceme něco poškodit. 4takt je pomalejší při akceleraci, zejména, pokud srovnáváme přímo s 2taktem. Z pohledu konstrukce mají klasické mini 4 takty předpoklady mít nižší spotřebu a skutečně mají a také nižší emise. Klasický 4 takt na motorové kose je pořád ještě nedokončený motor, který má rezervy ve výkonu, hmotnosti a měl i v mazání. Ale nyní je to již více o té hmotnosti a výkonu. 4mix je řešení, které spojuje některé přednosti i zápory 2 taktů a 4 taktů. Předností je vyšší kroutící moment při nižších otáčkách, nižší spotřeba, nedostatkem je choulostivější motor, který jede na směs, jako 2 takt a má částečnou složitost 4 taktu. Odpadá ale olejová náplň a výměna oleje. Obě řešení jsou ukázkou vyspělé techniky, ale zatímco 4 takt je zmenšený známý motor, 4Mix je novinka Stihlu. Robin není obecně tak známý, ale divize Subaru - Robin již dává představu, proč jsou tyto 4 takty Dolmarem používány a jsou naprosto srovnatelné s jinými velmi známými malými 4 takty.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 3.83 (?), 23.5.2009 22:55
Je třeba uznat, že na podporu prodeje Dolmaru jdete velmi sofistikovaně pane J.S. Předpokládám ale, že spokojenost uživatelů Stihlu 4-mix je velká a zase tak úplně novinkou bych tento systém jistě neoznačil.
Pojem "Subaru" je v České republice poněkud mýtizován.Nehodlám zde rozvíjet jakoukoliv sáhodlouhou debatu na toto téma ovšem díky více jak desetileté osobní zkušenosti v tomto oboru si s jistotou troufám tvrdit, že existují propracovanější systémy pohonů 4 kol u automobilů(stejně spolehlivé, tišší) i daleko lepší motory, specielně u typu boxer. Viděl jsem totiž nejeden zadřený motor této značky a dovozce se k tomu moc neznal.Obecně lze říci-velmi drahá údržba a přitom služby stejné, provoz drahý. I když spokojených uživatelů jsou pochopitelně spousty, modlu bych z něj tedy rozhodně nedělal.A samozřejmě asi všichni chápeme, že automobilové boxery nemají s motorem křovinořezu nic společného...
Tímto se omlouvám za malé odbočení, prostě mi to nedalo.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 24.5.2009 6:35
Ahoj Jani, souhlasím a ač to tu někteří velice neradi slyší, převážnou vadou strojů (auto, motorka, pila...), je ten článek mezi volantem, řidítky a sedadlem. Zde tomu je mezi odměrkou a nádrží. O 4-mixech nevím, běžná údržba a dost. Ač byl uveden (FS 100) do prodeje nejméně od roku 2002 a první kusy také prodány, nemám s nimi problémy. Fascinuje mne srovnání slovy " neumím porovnat 2 takt, pač sem se s ním nikdy nesetkal, ale můj 4 takt tolik nesmrdí, je tichý a chodí jak švícary".
Měl jsem vykoupenu jednu z nejsilnějších Hond, klasický 4 takt. Dostala postupně mulčovací mačetu, řetízkovou hlavu a pilový kotouč EIA. Mulčovací mačetu zvládla v metrových ostružinách ještě jakž takž, řetízková hlava už jí dělala v ostružinách docela potíže a pila nezvládla, na jeden řez, ani 8 cm smrček. Tráva s trojcípem a nebo strunou bez problémů. Navíc jsem měl dost problémů s ovládáním stroje, protože v ostružinovém "háji" se nedá jen klasicky kývat, ale musí se i zvedat a pracovat s pohybem nahoru dolů! Ruce, ramena, záda, vše bolelo jak po třech dnech kopání výkopu. Ta hmotnost je příšerná.
Podobný test FS 130 zvládla na jedničku.
A pro ty co zjevně neví o čem je řeč a stále dokola píší " pseudo 4 takt, nepravý 4 takt a podobné hlouposti ", 4 takt je jen jeden, pracuje na 4 doby a rozdíl je pouze v odděleném, či neodděleném mazání! Podobně jako u 2 taktu např. ve skůtrech.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 24.5.2009 9:11
Použít srovnání pomocí mezičlánku, tedy obsluhy lze snadno i ve prospěch majitelů 4 taktů. V běžné praxi je v provozu hodně 4 taktů - od automobilů, po sekačky na trávu, malotraktory. Obsluha a údržba těchto strojů je známá a každý ví, že je třeba měnit olej, příp. nechat seřídit ventily a že má používat čistý benzín do motoru. Ale příprava směsi, jak se tady ukázalo v jiných diskuzích není zdaleka jednoznačná a je mnoho variant i názorů. U 4 Mixu bych si osobně nezahrával se stářím připravené směsi a kvalitou použitého oleje. Další chybu může ten mezičlánek udělat při přípravě směsi a dá méně oleje do benzínu. Takže já bych zase moc neoperoval tím, že riziko choulostivosti motoru u 4Mixu zde není. Osobně kdybych nyní zvažoval co koupit, neboť musím připravovat směs do pil a motorové kosy, do sekačky stačí čistý benzín, tak bych upřednostnil výhody, který mi to přináší. Kdybychom měli jen sekačku, tak bych viděl přednost v tom, že stačí používat jen čistý benzín. Ještě před pár lety bych 4 takt nechtěl, neboť se objevily problémy s mazáním, nyní je to více o volbě správného stroje z pohledu výkonu, hmotnosti a údržby. Srovnání motorů s jinými otáčkami při max.kroutících momentech a výkonech je nepřesné a z pohledu obsluhy stroje to vyznívá lépe s ohledem na daný provoz - druh práce. V porovnání technických dat (viz. obr.) je jasný rozdíl v počtu otáček nejen při max. výkonu. Max. kroutící moment FS 130 4 Mix, stejně tak spotřebu jsem použitelně nezjistil. Motor Hondy je GX 35 OHC, který je použitý na jejich nejsilnějším současném 4 taktu UMK 435.
|  |
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|