Kolísavé otáčky motorové sekačky



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?) 
29.4.2010 17:16

Zdravím Stando, u té Hondy bych to ale já na membránu neviděl, tam by totiž žádná být neměla. To se jednalo o B+S Quantum 40 série 10A900. Honda je GCV 190, jen zase a jako vždy nevíme který typ! Toto je bolest většiny tazatelů, mají představu, že motor GCV 190 je jeden, jenže ouha ono jich je cca 30 typů! Nicméně i na některém z nich jsou membránové karbce, jinak bych to viděl zrovna na tu regulaci, případně zasekávající se hřídelku škrtící klapky (možná jen klapku samotnou), na to velký POZOR! Může dojít k destrukci hřídelky, nebo upadnutí vlastní klapky a nasátí do motoru! Jistě, nehrozí tu tak akutní a přímé nebezpečí jako u 2 taktu, ale nebezpečí tu je. Kontroluprovedete jednoduše, na karbci je u motoru jakási "trojúhelníková" páka, na které jsou zachyceny táhlo regulace, pružinka a případně táhlo ovládání plynu. V klidové poloze opatrně (nikdy ne násilím!), prověřte její pohyb, na jednu stranu by neměla jít, na druhou ano, cca o 90°. Chod musí být volný, ne trhavý. Pak nastává ta možnost popsaná Standou, že jste "pozapoměl" vyměnit olej, nebo dal příliš hustý do motoru (SAE 30, nebo 10W-30 podle návodu!). To by ovšem spíše dělalo rotiku při studeném startu. Takže pokud je karbec a táhla regulace O.K., hurá do servisu! Neublížíte však motoru ani tím, že přetáhnete veškeré šroubové spoje v oblasti karbce. Ono to totiž může být a zažil jsem to u motokár, tím, že v podložce pod karbcem je malá, vlasová trhlinka, teplem se roztáhne a přisává vzduch, po ochlazení palivem se částečně stáhne a částečně zaplní palivem a je klid. Jak jsem tak procházel part listy, motory GCV 190 by měli mít všechny klasiku plovákový karbec. Čili dvě klapky, sytič a škrtící, dole plovák v komoře a směšovací trubici s hlavní tryskou. Ještě mne napadla taková blbina, zkuste malinko zvýšit hladinu v plovákové komoře, plovák už může být mírně "upadlý" a pro start teplého motoru tam není dost paliva. Ale opravdu jen mírně! 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 29.4.2010 19:52

Už jsem chtěl vyloučit membránové karburátory u Hondy, ale není třeba. Osobně bych opět začal u karburátoru. Má 2 trysky (jet) a pokud nejsou čisté, tak se to projevuje nestálým chodem jak při volnoběhu, tak při max. výkonu, který je navíc snížený, nebo jej motor vůbec nedosáhne. Regulátor může mít závadu, ale opět je to až poslední část oprav - údržby, neboť musíte půlit motor. Není to složité, ale jen tak od toho nejsou servisy. Můžete použít po vyčištění karburátoru a trysek čistič palivové soustavy zážehových motorů přidáním do nádrže. Protože palivo motor nemaže, můžete dát i větší dávku, poměr vzhledem k velikosti nádržky, jako u OA.

Bez názvu
Bez názvu
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 29.4.2010 20:13

Zdravím Jiří, celkem souhlasím, jen ten chod do "stropu" u studeného motoru mi k nečistotám v palivu moc nepasuje. Také už jsem vzdal přidávání čističe do paliva, při těch sajrajtbenzínech mi nějak přestal zabírat! Jediná účinná cesta je xnásobné mytí v ultrazvuku. Měl jsem tu tento týden dva stroje kde jsem musel "nasadit" ruční dolování a poté vícenásobné "ozdravné" koupele v UV lázních. Je to hrůza co jsou pumpaři schopni prodávat! 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 29.4.2010 20:36

Obecně je nejlepší začít u toho, co je stejně tak, jako tak důležité pro chod motoru a často se to zanedbává, což je čistý karburátor a kvalitní - čerstvé palivo. I svíčka to nevydrží celou životnost motoru, i když NGK vydrží hodně dlouho. Může to být problém regulátoru, což se může vzájemně projevovat při hustém oleji. Pokud to udělá i při startu teplého motoru, je to zřejmě mechanika/regulátor, kdy dochází ke zpožděné reakci vysunutí středového dílu regulátoru. To se vyjímečně stane u ulomené jedné packy a druhá to nestačí při nízkých otáčkách uregulovat, protože nemá potřebný tlak na výsuvný díl. Ale to je výjimka, nejprve bych ověřil, zda vše chodí bez odporu a tak, jak má.    

regulátor otáček Honda, kovové díly vysouvají vlivem otáček a odstředivé síly středový díl, který působí na mechaniku táhel a ty na škrtící klapku karburátoru
regulátor otáček Honda, kovové díly vysouvají vlivem otáček a odstředivé síly středový díl, který působí na mechaniku táhel a ty na škrtící klapku karburátoru
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 29.4.2010 22:29

Souhlas, taky jsem to popsal v tom "kratším " povídání, dnes se dá především klást důraz na čerstvé a kvalitní palivo, ovšem jak tu kvalitu poznat, na to žádný manuál není. Přiznám se, že ten příběh s mezikusem mne kdysi řádně "vyškolil"!  Za studena nebylo nic vidět, teplý motor chodil normálně, tedy normálně, aspoň to tak vypadalo, jenže, když si za volant této a jiné motokáry sedl jeden jezdec, na dosažených časech na kolo už to znát bylo. Prostě motor dostával méně paliva a neměl takový výkon, vše jsem nejméně desetkrát rodělal, seřizoval, ladil a nic. Pak jsem udělal to co u 2 taktů běžně, nafoukl ho a ejhle, nedržel tlak. Takže oblíbený postup s WD 40 a nafoukat místa možného úniku. Chvilku jsem civěl kudy to letí ven, pak vyměnil mezikus a bylo po problému.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.243 (?), 30.4.2010 8:00

Já jsem rád, že zde někdo napsal, kolik druhů (provedení) motorů jednoho typu Hond je. Odemne by to tak nevyznělo. No a závada s vylítnutím otáček po startu teplého i studeného motoru a následné ustálení se na narmálu? Regulátor otáček! Bohužel. Rozdělat motor a vyměnit ho. Stejný problém se stejnou regulací se najde i u Tecumsehů, třeba Prisma nebo Centura. Když má člověk regulátor v ruce nechápe, proč nereguluje nebo vázne. Když se ale k tomu přidají odstředivé síly má ten vadný z počátku problém včas vyjet a až zvíšené otáčky ho donutí. Pak funguje do dalšího zastavení motoru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 85.7 (?), 12.8.2011 18:44

Mám necelý rok starou sekačku s motorem B&S a nejdříve to začínalo tím že jsem motor startoval na vícekrát, nyní musím hned po startu ještě chvíli pumpovat palivo ručně. Jinak by motor zdechl, po zahřátí už startuje na první natažení. Ale co mně trápí nyní více je že jakmile zajedu do hustější 3-4 dny nesekané trávy tak se sekačka začně zastavovat a jako by dusit až někdy i chcípne. Výsledek je neposekaná tráva ale poškubaná vytahaná až do podoby vlasů které jsou druhý den šedé seschlé. Prostě to někdy na některých místech spíše rozcuchá, nevím jak to popsat. Dříve to ta sekačka zvládala bez problémů, i daleko vyšší trávu, hustější, hnusnější. Nyní když je trávník už nízký a udržovaný tak to začně takhle zlobit. Vyčistil bych rád vše co tady píšete že bych měl, šikovný si myslím jsem ale nevím kde ty věci jsou, karburátor, filtry atp. Samozřejmě po sezoně půjde vše do servisu, ale čeká mně oslava narozenin a chci posekaný trávník který nebude na ostudu. díky za rady.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 75.46 (?), 12.8.2011 19:03

Zdavím, promiňte mi mojí upřímnost, ale když nepoznáte karburátor, tak si raději vypůjčte sekačku od souseda. Dobrý servis Vám tuto závadu odstraní do 24 hodin. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 185.138 (?), 12.8.2011 23:17
Stejná závada, vyřešeno v servisu obden a tak ta sekačka neběžela ani nová. Už to šílené startování bylo o nervy, teď má vyměněný olej, nabroušený nůž... Zvláštní, že na Kladně jsem byl nešika já, v Kralupech sekačka ;-)
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 220.126 (?), 16.8.2011 8:46

Dovoluji si připojit příspěvek ohlededně kolísání otáček na sekačce Honda GCV160.  Problém s kolísáním otáček jsem měl asi po 4 letech od zakoupení sekačky. Ani po vyčištění karburátoru jsem kolísání neodstranil. Dal jsem sekačku do servisu a tam mě řekli, že je vadný (někde ucpaný) karburátor a tak mě dali nový za 2000,- Kč.  Po dalších cca 4 letech se závada objevila znova. Používám benzín s oktanovým číslem 98 - prý tam je míň biosložek, ale i přesto se to ucpalo. Karburátor jsem demontoval, co šlo tak jsem odšrouboval, trysku poz4 plovák atd, jen šroub 1  - nastavení bohatosti směsi jsem tam nechal - má přilepenou aretaci. Karburátor jsem potopil zcela do acetonu(bez plováku!!ten by se mohl rozpustit) na dva dny a několikrát jem ho pootočil aby se aceton dostal všude. Připadalo mě že je ucpaná tryska poz 2, tak jsem ji prošťouch štětinou z ocelového kartáče. Stejně tak i v trysce poz 4 byl nějaký nepořádek. Vše jsem profoukl kompresorem tak abych si byl jistý, že kanály dle obr jsou volné. Po sestavení karburátoru motor naskočil bez problémů, a kolísání i otáček bylo pryč. Bylo nutné ještě seřídit volnoběh (šroub poz 7 jsem demontoval abych se dostal k šrouby na trysce poz 2.). Pozice viz obrázek. Děkuji přispěvatelům tohoto fóra jejichž postřehy mě bylz velkou pomocí. S pozdravem Josef H.

Karburátor Honda GCV
Karburátor Honda GCV
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Cesta z litého betonu8:34
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika