Kolísavé otáčky motorové sekačky



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?) 
27.4.2010 19:45

Výraz aktivní jste použil Vy. Ale to není důležité, jak to kdo pojmenuje, ale jak to funguje. Tedy Váš názor, že otáčky motoru neřeší regulátor otáček, s tím nemohu souhlasit. Už jen podle názvu, proč to nepojmenovali třeba regulátor větru:)). Co je důležité, je to, jak regulátor reguluje. V podstatě jsou 2 systémy. Jeden je založen na tlaku vzduchu, který vytvoří ventilátor. Když jsou otáčky nízké = tlak vzduchu na regulátor je malý, tak regulátor přidá přes mechaniku na škrtící klapce karburátoru, když se otáčky zvýší, tlak vzduchu je také vyšší a regulátor ubere přes mechaniku na škrtící klapce karburátoru. Druhý systém je ten, že  regulátor otáček je uložen ve skříni motoru a přes mechaniku je to vyvedeno mimo skříň, ale funkce je stejná, pouze je rozdíl v tom, že proud vzduchu nahradily otáčky. Tím se vysunuje/zasunuje středový váleček regulátoru a tlačí na páku mechaniky. V provozu je to ubírání a přidávání motoru neznatelné, neboť motor jede na plné otáčky a pouze při vyšší zátěži se otáčky sníží, ale nikdo se zblízka nedívá, co se děje s táhly a škrtící klapkou. Lze to vyzkoušet např. na 4T malotraktoru, který můžeme zkoušet v neutrální poloze převodovky. Při tlaku na regulátor na jednu, či druhou stranu se mění otáčky a také tlak na táhla mechaniky, který vytvoří regulátor. Když přestaneme působit na regulátor, ihned se ustálí v poloze, která je dána otáčkami motoru, nastaveným plynem a protitahem pružin, i dorazy - šroubky - dle typu karburátoru. Uvedený problém je podle mého názoru způsoben změnou směsi, na což motor reaguje změnou otáček a na to reaguje regulátor, který se snaží otáčky regulovat. Protože to ale nedokáže, neboť směs výkyvy otáček způsobuje opakovaně, motor se chová tak, jak je uvedeno. V podstatě to hlavní zde bylo několikrát uvedeno a tyto karburátory jsou o čistotě, což po zimě a dlouhém odstavení není zajištěno vlivem vody a starého paliva a membráně, která jak bylo uvedeno nestojí moc a má svoji omezenou životnost. Takže je to pořád o tom, že karburátor je ad1.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 27.4.2010 19:57

Sím, sím, zanechte půtek, regulátor musí být vždy aktivní! Jinak by to nebyl regulátor, ale omezovač a protože zde vyrovnává jak spodní, tak i horní otáčky, tedy reguluje AKTIVNĚ! Děkuji.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 27.4.2010 20:03

To bylo pouze obsáhlejší vysvětlení pro 11.107 k příspěvku z 26.4., kde uvádí, že jsem udělal z regulátoru aktivní prvek a teď to doplnil tím, že regulátor nereguluje. To jen pro vysvětlení, příspěvek se zařadil nakonec diskuze. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 27.4.2010 20:08

Ale jo, já se nechci nějak hádat a sním už vůbec ne. Samozřejmě máte oba pravdu že gegulátor musí být funkční - aktivní, ale já to myslel tak, že když nasimuluji proud vzduchu na regulátor je mu jedno co točí motor. To samozřejmě neplatí u zmíněných odstředivých regulátorů viz Honda, nebo třeba Tecumseh. Takže jsem to memyslel nijak zle.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 83.1 (?), 5.5.2011 21:54
Správně, dělají to i nové stroje a nejde o závadu. Od toho ten regulátor tam je. Někdy je kolísání menší, někdy větší, ale není to závada. U mnoho strojů /živím se tím, tak vím o čem mluvím/ nepomůže jakákoliv oprava nebo výměna, membrán pružin atd. Motor při nízkých otáčkám převážně bez zátěže prostě kolísá. Aspoň máte jistotu že je regulátor funkční.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 88.69 (?), 27.4.2010 20:01

Moje sekačka má na karburátoru šrobky pro nastavení volnoběžných otáček a sytosti. I když na volnoběh motor nikdy neběží, nevhodné nastavení těch šroubů může kmitání regulace způsobit. Zkusil bych rukou regulátor otáček vyřadit a ty šrouby nějak nastavit.

Lubor

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 27.4.2010 20:12

Šroub slouží k nastavení bohatosti směsi, musí se nastavovat při volnoběhu. Dorazový šroub volnoběhu je pro sekačku nepoužitelný, ale motory, které jsou univerzální to mají. Např. GCV 160 se používá na sekačkách i malotraktorech. Potom ale mají jiné ovládání - mechaniku, která je uzpůsobena pro daný stroj. Takže např. motor na sekačce nastartujete přímo do max. otáček, motor na malotraktoru bude běžet ve volnoběhu a při práci v max., nebo snížených otáčkách, dle práce. Také vypínání motorů je odlišné, motory malotraktorů nemají brzdu, která motor ihned zastaví, když ruka na držadle pustí páku. Na malotraktoru je to např. řešeno vypnutím zapalování na držadle poté,  když ruka není na držadle.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 232.84 (?), 29.4.2010 13:43

Mám trochu jiný problém. Někdy při nastartování (pozoroval jsem zatím pouze u opakovaného tj. zahřátý motor) jde motor do vysokých otáček do běžných padne až cca po 5-20 vteřinách, někdy i déle. Vysokými otáčkami mám namysli takové, kterých pouhým přidáváním plynu nikdy nedosáhnu. Zřejmě se asi zasekává regulace otáček-mohu s tím jako laik něco udělat či se nemám znepokojovat nebo musít okamžitě pelášit do servisu?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 232.84 (?), 29.4.2010 13:49

Zapoměl jsem to nejdůležitější-jde o motor Honda GCV 190 který po nastartování jde občas do vysokých otáček.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 128.254 (?), 29.4.2010 15:29

Zdravím, motor těsně po nastartování si má pouze velmi krátce zvýšit otáčky a po zareagování regulátoru (protože je při startu nastaven regulátorem plný plyn) okamžitě snížit na nastavené otáčky. Závada může být jak ve funkci regulátoru, tak ve špatné funkci karburátoru, kdy se regulátor snaží vadnou funkci karburátoru eliminovat. Podle Vás je mechanizmus regulátoru lehce pohyblivý, tak potom zbývá jenom karburátor. Někdy se stane, ale rotačních regulátorů uvnitř skříně motoru, že reagují skokově, to je většinou zapříčiněno hustým nebo dlouho neměněným olejem, ten zatuhne vlastní regulátor a který reaguje na změnu otáček skokově nebo zpožděně, je to v principu obyčejný Wattův regulátor, který se již používal na regulaci parních strojů. Ve Vašem případě bych se přikláněl k Radkovi, a vyměnil membránu. Standa.

Odstředivý regulátor otáček.
Odstředivý regulátor otáček.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika