Kolísavé otáčky motorové sekačky



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                     
host - 72.149 (?) 
27.4.2010 10:14

Regulátor je skutečně aktivní prvek, on nejen ubírá, aby omezil otáčky, ale také přidává, aby udržel otáčky v zatížení. Ty pak klesnou teprve až když se zvýší kroutící moment a karburátor je regulátorem již nastaven na doraz.

Mám BDR581SB s motorem Tecumseh. Mimochodem pracuje až na první nastartování v sezoně bez problémů. Spaliny jsou čisté a jsou cítit jakoby byl spalován plyn. Olej je kupodivu čistý. Potom co jsem tu četl mám asi štěstí.

Setkávám se s rozhoupáním motoru tehdy, když mám málo paliva a jedu do kopce. Pak palivo doplním (i když nádrž není prázdná) a motor funguje dál bez problémů. Usuzuji, že problém vzniká nedostatečnou průchodností palivových cest. Říkám si, že se na to musím podívat-znáte to-proč se tím zabývat hned když stačí dolít benzin. Letos se k tomu snad odhodlám.

Na základě této mé zkušenosti souhlasím s tím, že je nutno nejdříve prověřit palivové cesty.

F.O.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 27.4.2010 14:53

Celkem dobrá úvaha, prověřit palivové cesty a od té bych také začal. Quantum 40 je poměrně "obstarožní " motor a bývá nejčastěji osazen karburátorem typu Vacu-Jet nebo Pulsa-Jet, tedy karburátory s membránou podobnou jako v pilách a další zahradní technice. V 90 % kolísání otáček skutečně je důsledkem, projevem nedostatku paliva. Ten je nejčastěji zapříčiněn deformací membrány, která již nečerpe dostatek paliva a to pouze samospádem protéká do trysek. Pákoví regulátoru, hřídelka škrtící klapky většinou mají takový vliv na stálost otáček pokud jsou v dezolátním stavu, zarezlé, nebo silně znečištěné mechanicky. Nadměrná vůle hřídelky skrtící klapky je však nejméně častá.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.86 (?), 27.4.2010 18:37
Rozdělal sem karbec ale nažádné zanešení kanálků (na žádnou trysku jsem nenarazil) jsem neshledal. Regulátor otáček chodí lehce. Jedině snad by mohl být problém v netěsnosti gum.kolínka (je trošku vygajdané) spojujícího vývod z karbecu a kovovou trubičku (průměr ca 8mm) vedoucí k výfuku. Nemám ale tušení, k čemu to slouží a jastli to musí řádně těsnit. Nevíte někdo, co je to zač?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 206.219 (?), 27.4.2010 18:40
na 100% to dělá membrána v karburátoru. zajděte do mountfieldu, stojí 80 kč a problém bude vyřešen
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 240.132 (?), 26.5.2010 11:36

Asi to bude membrána, měl jsem obdobný problém, motor kouřil do černoty, netáhl, kolísal, škytal (dostal jsem ji a roky nikdo nedělal údržbu). Vše jsem vyčistil-karburátor, nádrž, vzduchový filtr+"namastil" olejem, nová membrána, nový olej do motoru (to co tam bylo jsem ještě předtím nikdy nevidel), vše dotáhl aby to nikde nepřisávalo a musím říct, že to běží jako nikdy. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 27.4.2010 18:40

Já se nechci přít o aktivnosti či pasivnosti funkce regulátoru otáček. Faktem však zůstává, že celý tento vehement řídí větr proti kalibrované pružině a skutečné otáčky motoru? Ty regulátor neřeší. Co je podstatnější, Radek B by mohl mít taky pravdu. Mohlo by to být memdránou a na to se stejně přijde při čištění karburátoru. kdo ví, jak se k tomu předchozí majitel choval třeba při dolévání PHM stran udržování čistoty, proto je třeba prověřit celou trasu. Od nádrže až do sání. Chci tím říct, že třeba to vzít útokem a z jedné vody na čisto.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 27.4.2010 19:03

Pro tazatele, na žádné trysky, na které jste nejspíš zvyklý, nenarazíte. Jsou to v podstatě mosazné válečky s vývrty a kanálky vyvrtané do těla karbce. Hadičku řešit nijak moc nemusíte, to je odvětrání klikové skříně a je vyvedeno do ssání, něco jako mají auta. Deformace membrán vzniká stejně jako u pil a další Z/L techniky stářím, podstatně ji ovlivňuje kvalita paliva, ponechávání paliva v době nečinnosti a také kvalita použitých membrán jako taková. Dle mého názoru jste demontoval pouze plovákovou komoru, nikoliv horní část karbce od dolní. Vůbec nejlepší by bylo, napsat sem celé číslo motoru, vyražené na skříni nad výfukem, pak by se dalo projít osazení motoru a podumat nad možnou přesnější příčinou. Typové číslo se skládá - 6 míst = model motoru ; pomlčka 4místa pomlčka 2 místa = typ motoru ; mezera ; 8 míst = výrobní číslo. Takto lze dohledat přesný rozkres motoru. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.86 (?), 28.4.2010 20:00
Tak toto jsem na sekačce našel: Model: 10A902 TYPE: 2272 E1 CODE: 00031454 Dá se někde sehnat servisní manuál motoru, resp. ten rozkres? Měl jsem zdemontovaný karbec (plast.výlisek). Ten je našroubován přímo na palivové nádržce. Součástí karbecu je i zmíněná klapka ovládaná pákovým mechanismem od náporu vzduchu od větráku a gum.tlačítko (pumpička paliva se značkou 3x zmáčknout před startem). Víc se myslím zdemontovat nedalo.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 28.4.2010 20:17

Dá se najít a stáhnout například zde. Stačí jen najet v levo na výběr značek, klepnout na Brigs a po otevření zadat do levého okna 10A902-2272-E1, pak si vybrat IPL (rozkres), nebo návod k obsluze (Operatin manual), je jen ve Slovenštině, ale to snad nebude problém. Na 4. obrázku IPL je v horním rámečku karburátor a to pod jeho obrázkem v malém rámečku položka 394 je právě membrána a těsnění. Tedy to co Vám nejspíš zůstalo na tělese nádrže po demontáži karbce, taková černá guma a pod ní papír, také černý.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.86 (?), 2.5.2010 22:03
Díky moc za odkaz. Může se hodit i do budoucna... Nakonec ani nevím, čím se to spravilo. Jak sem to dal dohromady, už to chodí jak má, žádné kolísání otáček se již neprojevilo. Asi skutečně stačilo poutahovat šrouby... :)
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika