Jaký motor pro Vari IV GCV160/GCV190



host - 195.74 (?)
27.5.2009 20:34

spotreba: GCV160: 1,1l/h GCV190:1,3l/h

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 7.1.2009 22:48

Já mám jeden motor GCV 160 a měl jsem jich pár rozdělaných do šroubku. Dovoluji si tvrdit, že pokud to nepokazíte údržbou, tak budete spokojen. Zde máte jednotlivé díly motorů Honda, tak si to můžete porovnat. Jinak přeji správnou volbu a spokojenost.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 216.103 (?), 7.1.2009 23:13

Děkuji za vyčerpávající a předmětné informace a za info ohledně dílů na tento motor. Když jsem vše zvážil tak jsem rozhodnut pro GCV 160. Jinak pane J.S. je vidět že o dané problematice něco víte hlavně z praxe a to je důležité. Na internetu je mnoho informací, i teoretických plků z konferencí, ale zkušenostem z reálu se nic nevyrovná. S pozdravem PetrK.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 8.1.2009 7:21

Ještě je zajímavý údaj o spotřebě. Dle výrobců v průměru na hodinu provozu je spotřeba 0,8 ltr 4 takt a 1,2 ltr 2 takt. Rozdíl 0,4 ltr x předpokládaných, ale nečekám, že skutečně dosažených 100 hodin provozu za rok =  40 ltr x 30,-Kč (průměrná cena Naturalu) = 1200,-Kč za rok x pouze 10 let = 12000,-Kč úspora jen na spotřebě benzínu. když to zaokrouhlím na 10000,-Kč, tak je to zajímavá hodnota z pohledu ceny nového motoru. Prvních 5 let je záruka, tak pro jistotu se ještě můžete zeptat přímo u výrobce, abyste měl dobrý pocit, že jste se rohodl správně. Ještě bych chtěl dodat, že vím o spokojených majitelích 2T, ale oni sami mi několikrát popisovali problémy, které u 4 T neznám. Souhlasím i s vyšší cenou ND na Hondu, ale to se Vás bude týkat, pokud je budete potřebovat. Tedy v nejbližší době vzduchový filtr, jinak by se musela projevit nějaká velká závada až po 5 leté záruce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 195.74 (?), 27.5.2009 20:34

spotreba: GCV160: 1,1l/h GCV190:1,3l/h

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 7.1.2009 21:09

Pane J.S. kde že neustále uvádím sníženou životnost? Nemohu to najít. Prosím, pomozte mi! Jde mi o tuto vaši větu: Ale že byste odpověděl na to, kolik motorů GCV je již opotřebovaných - na generálku, což neustále uvádíte, sníženou životnost - to ne.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 7.1.2009 21:32

Vážený pane, pokud to ostatním nedochází, tak Vaše IP adresy jsou asi tak v počtu 5 - podle toho, odkud to píšete. Ale bez podpisu, což mě ze začátku taky pletlo. Já nikomu nenutím GCV 160/190, ale Vaše opakované uvádění toho, jak je GCV hobby a pod. logicky cíleně navozuje myšlenku si myslet, že motory moc nevydrží (výrobce malotraktorů Vari tyto motory osazuje - na jeho stránkách se lze podívat na co je osazuje - vhodnost farm ).Proto jsem se ptal, kolik je Vám známo takových motorů opotřebovaných. Nebudu to hledat, ale několikrát jste to ve stejném významu uvedl. Ovšem pod jinou IP, a tím se budete od toho samozřejmě distancovat. Jednou se mi Vás povedlo nachytat, a to mi stačí. Možná se podepsat nemůžete, jako někteří další zde, ale potom nečekejte stejný postoj z mé strany, jako k těm, kteří se nestydí  za to, co napsali.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 8.1.2009 17:48

Vážený pane J.S. chtěl bych se vám co nejúpřimněji omluvit. Omluvit se za to, že jsem upozornil na vámi napsané nedostatky. Taky bych se chtěl omluvit za to co jsem nenapsal. V neposlední řadě i za to, že podle vás vystupuji pod vícero IP adresama a klamu tím nejen vás, ale i ostatní. Prosím tedy i ostatní za toto prominutí i když o něm nevím.Ještě jednou promiňte.
PS: Poplést si převodovku AKY s DSK 316 je jako ve vašem oboru napsat pod pilu Dolmar nápisMountfield. Máte zde velké nedostatky. Až na tom budete jako třeba 29.114 pak zde před vámi smeknu. Zatím před vámi smekám jen v pilách.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 8.1.2009 19:17

Já jsem rád, že jste mě upozornil, tazateli jsem se omluvil, snad ho to tak nespletlo, prostě jsem myslel na víc věcí zaráz.  Ohledně toho dalšího, já jsem nenapsal úmyslně, že se to týká Vás, ale jak se zdá, tak na to slyšíte, ten "druhý" ne divné???  Ale jestli Vy nebo ten "druhý", je to nyní jedno, stále jsem nedostal odpověď ohledně nedostatku GCV 160/190 v tom, že tyto motory jsou jen hobby. Jsou ale třeba na čerpadlech hasičů, nebo na sekačkách na velké plochy, kde nejsou převody a motor snáší větší rázy. Určitě už je muselo více lidí dlouhodobě přetížit tak, že s tím asi podle uvedených názorů jsou problémy z pohledu závad. Jak jsem uvedl, několik těchto motorů jsem měl na opravě, ale zatím to vždy byla chyba obsluhy. Většinou to byl olej - málo a špatný, ohnutá klikovka, neodborný zásah do seřízení ventilů, absence vzduchového fitru - omylem zapoměl nasadit po údržbě a  rotavátoroval....  Provedení součástek je kvalitní, píst je v podstatě stejný s GXV a má 3 pístní kroužky. Samotná generálka - výbrus připadá podle mého názoru v úvahu v profesionálním provozu u motorů (GXV) než při použití pro zahrádkáře. Pokud nedojde k chybě obsluhy. Jinak si myslím, že tento motor vydrží dlouhou dobu. Ty opravy se daly zvládnout výměnou pístu, nebo klikovky, ojnice, rozvodového řemenu, dle závad. Válec má kvalitní povrchovou úpravu a zatím i po takových haváriích vydržel.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 8.1.2009 20:47

Já bych to i přešel to s tou 316, ale právě tazatel se zmiňoval o 316 v kombinaci s rotavátorem zde 121.155 (?), 7.1.2009 8:20. Co se týká odpovědi na nedostatečnou (nízkou) životnost motorů GCV tak zde nevím od koho ji chcete když mě údajně vedete pod asi pěti IP adresamy. S tím se musíte poprat tak nějak sám. Já k tomu mohu jen říci, že životnost motorů GCV je zhruba v tendencích uváděných hondastroje.cz za předpokladu vámi uváděného pravidelného servisování, které spočívá nejvíce v úrdžbě popřípadě včasná výměna předepsaných spotřebních dílů. Že jsou tyto motory zařazeny do kategorie hobby s tím nic nenadělám ani já ani vy a že mají nižší hodinovou životnost než GXV je taky fakt se kterým zase nic nenaděláme. Stejně jsou tyto kategorie tak blízko u sebe, že kdyby motor GCV měl aspoň dole kul. ložisko místo futra, patřil by minimálně do GSV a taky tam vlastně je. Nevím jak je to přesně s těma rozměrovejma změnama na motoru GXV že nepasují řídítka neb jsem to neviděl, ale na slovensku se motor pro podobnou převodovku jako DSK 317 jen ji nevyrábí Vari a taky má své muchy, prodává se motor GXV s řidítky normálně. Řidítka, dle obrázků, vypadají velice podoně Vari a hlavně ta převodovka má úplně schodné uchycení motoru jako Vari. Laik by ty dvě převodovky od sebe ani nerozeznal. Poznal by to až při provozu a prvních problémech. Pro příznivce ropy se nabízí i diesel HATZ. Na druhé straně, jak oba víme, někdy je problém dostat na zem výkon motorů řady 160. Obecně Vari nemá problém s výkonem jen ho dostat na zem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 8.1.2009 21:36

Konečně jste napsal něco víc, jinak jste k danému tématu zatím neuvedl nic podstatného, kromě upozornění na omylem uvedenou DSK 316. Z toho, co jste nyní uvedl to chápu tak, že GCV 160/190 je za daných okolností vhodná volba. Ta uvedená pouzdra místo ložisek - logicky se nabízí, že ložiska jsou lepší a vyměnitelná. Jen pro srovnání motor B+S s pouzdry, na zahradním traktůrku po 12 letech intenzívního provozu skončil na nedostatek oleje. Uložení klikovky bylo v pořádku, ale majitel se rozhodl koupit nový traktor a nechtěl investovat do starého motoru i traktůrku. Je to o materiálu, mazání a otáčkách, samozřejmě i cena motoru na to má vliv, ale zrovna Honda by si zbytečně takovou úsporou pošramotila pověst. Proto těmto motorům věřím, že se vyplatí je provozovat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika