Jakou směs používáte k pohonu 2 T



host - 168.167 (?)
22.4.2009 16:02

Nedávno jsem se na podobné téma bavil s člověkem, který desítky let opravuje motory. 

Žádný jiný olej podle něho nedokáže zakarbonovat motor tak, jako to umí M2T. Podle něho to je záležitost posledních asi deseti roků, před tím byl prý tento olej výborný. Nevím, zda za to může změna složení oleje nebo benzínu, ale nemám důvod mu nevěřit. V každém případě, M2T už kupovat nebudu.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
               
host - 133.102 (?), 22.4.2009 13:33

tak že ne obyčejné M2Téčko, ale SUPER M2Téčko. Madit už ho ale nevyrábí. Vyrábí ho teď hekra.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 231.226 (?), 22.4.2009 14:25

diskusia zhruba o ničom... hlavne sa má pri práci spotrebovať olej a benzín a NIE MOTOR!!! olej je na mazanie aby sa NEZNIČIl motor a nie na šetrenie... staré a dopredajové motory jedno aké, sú z mäkších materiálov preto MUSIA byť mazané viac... Nové tvrde válce to už až tak nevyžadujú... dokonca keramické by nemuseli byť mazané vôbec ale sú tam aj iné súčiastkky... oleje nikdy nepoužívajte staré osvedčené!!!    iba samotný benzín podla najnovších noriem má už úplne iné zloženie ako aj pred 3 rokmi nieto ešte pred 10...tým vytvára pri horení úplne iné zlučeniny ktoré starý olej už nedokáže rozpustiť AJ 2T vytvára karbony a iné zložky a tie sa nemajú usadzovať v hlave válca ale časť oleja ktorá pri horení ostala sa využíva na rozpustenie usadenín vo válci a cez výfuk sa potom dostávajú VON Z MOTORA ABY HO VO VNÚTRI NEBRÚSILI... takže NEŠETRIŤ OLEJ ALE MOTOR!!!    U 4T to platí tak isto, mení sa olej nie motor... Kto mi povie že z motora vypustí úplne čistý olej, tak ho nemá dobrý lebo neexistyje motor na benzín alebo naftu ktorý neprodukuje splodiny je iba starý typ oleja ktorý si s tým nevie poradiť.../o palivách horení a čistení je toho na nete na celé večery/           Juraj

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 168.167 (?), 22.4.2009 16:02

Nedávno jsem se na podobné téma bavil s člověkem, který desítky let opravuje motory. 

Žádný jiný olej podle něho nedokáže zakarbonovat motor tak, jako to umí M2T. Podle něho to je záležitost posledních asi deseti roků, před tím byl prý tento olej výborný. Nevím, zda za to může změna složení oleje nebo benzínu, ale nemám důvod mu nevěřit. V každém případě, M2T už kupovat nebudu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 22.4.2009 17:52

Zdravím Juraji, prosím napište víc o těch starých a doprodejových motorech z měkčích materiálů, to mne docela zajímá. Dosud jsem žil v domění, že Nikasil je stále Nikasil a tvrdokov také, takže jaké měkčí materiály? A co teflon, jaký na něj máte názor? Děkuji za odpověď.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 22.4.2009 19:36

Zřejmě to bylo myšleno, zda je přítomen Nikasil, nebo není. U nekvalitních povrchů pracovních ploch válců je většinou doporučován jakš takš solidním výrobcem - návodem, že se má přidávat více oleje, který udrží motor déle funkční. Vlastně je to nezbytnost, neboť při menším objemu oleje ve směsi to bylo rychle vyřešené(rychlá ztráta komprese, zadření motoru).   

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 154.214 (?), 22.4.2009 20:21

Radku zo zaujímavosti aké valce boli na starých pílach hq 180, 161 st 041, 051? Okrem toho že sú od Mahle bol tam nejaký tvrdokov? Možno také staré motori myslel Juraj.MČ

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 22.4.2009 21:47

Tvrdokov není nic nového a používal se i na např. STIHL Contra. Technologie výroby byla sice trošičku jinačí, zalévala se vložka, ovšem z tvrdokovu. Někteří výrobci používali i neleštěný tvrdochrom. Nikasil zase není tak mladý a poměrně "staré" stroje v závěru výroby i HQ 162 a 266 ho měly. Ten nepříliž kvalitní povrch je dodnes u většiny Partnerů, Jonsered např.2138 a Poulan. I některé levné vyžínače i renomovaných značek, mají pouze tuto "lepší" slitinu hliníku a tam je na místě vyšší poměr oleje (1:40, 1:33).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 231.226 (?), 23.4.2009 8:38

dobrý den... myslím že není dobre odísť od témy a ihneď otvoriť až príliž odbornú tému už o povrchoch válcov, technologiách výroby atď... to už by možno zaujímalo iba pár ľudí, tu išlo o všeobecne upozornenie aby neboli ludia uvedení do omylu že stačí mazať menej... a tak isto aby niekto iba preto mazal menej že ma takú istu značku stroja, a v novom stroji / V NOVOM MODELY / už píšu iný pomer mazania ...ak starý typ výrobca píše viac mazať TAK MAZAŤ...a v novom keď píšu menej tak stačí menej... Každý výrobca má svoj vývoj a postupy, akurát niektorý výrobca dá novšiu technológiu motora do obehu skôr a iný neskôr... viacerý výrobcovia používajú tie isté motory, čo sa týka konštrukcie a tvaru, a pritom výroba presunutá niekde do číny môže používať ešte pár rokov osvedčené staršie typy válcov ktoré su výrobne lacnejšie ako novšie válce použité v značkovom modele... preto to niekoho pomýli ak porovná návody na neznačkový stroj a značkový s tým istým motorom... rozdiel je tu u toho istého motora potom aj v životnosti.../že vydrží viac rokov/...preto niektoré stroje sú tak drahé že napr. honda, kawasaki, apod. vyrába motory sama a nepresúva výrobu na tretie trhy, aby si nepoškodili svoje meno /napr nekvalitnou výrobov alebo nekvalit. materiálmi, tvrdé válce majúiny postup opracvania/ ...pri kúpe nového stroja sa radšej pýtam na skúsenosri technikov, lebo iba po rozobratí sa dá zistiť či je tam už lepší válec...,Prirovnám to ku všeobecne otrepanej téme... Do embéčky sme cez známych zháňali tzv. tvrdé válce z maďarska, do favoritov už sa to kupovalo bežne u nás,   aj to iba do starých karburátorových,...vo felícii o tom už neuvažuje nikto :)))))))))))  porovnajte si spotrebu oleja u jednotlivých áut podla návodu od výrobcu... ako príkl.0,1l / 100km.Š100... ano čítate dobre...1l/1000km bez nároku na reklamáciu... preto stačilo stále dolievať olej a mali ste stále nový... však na 10000km ste v najhoršom prípade naliali až 10l oleja... A VO TOM TO JE..    Juraj

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 142.213 (?), 23.4.2009 11:34
Asi takto u novych znackovych stroju Dolmar Hq Josered Solo Stihl bych tuto otazku absolutne neresil a mazal origo olejem dle navodu takze 1:50.Ale u starsich stroju a stroju bez zname minulosti a u "nonane" stroju tam je otazka mazani pomerne individualni zalezitosti. J.K.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 23.4.2009 14:47

Juraji, nechtěl jste odbíhat od mazání, ale nadělal jste v tom ještě větší zmatek než předtím! Podle toho posledního mají pily staré 40 let a stále v provozu, kvalitnější válce než současné, znichž je již dost kusů po "smrti"! On je to totiž souběh několika věcí vývoje techniky a válec je jen jedním z nich.

Velice dobře to k mazání napsal J.K..

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů10:55
Nářadí pro průklest vysokých stromů9:50
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika