Honda HRX 537 HXEA



Ramik - (11) - 209.65 (?)
7.12.2010 16:57

Vidím, že jsem zde už dlouho nenapsal mé pokračující zkušenosti s provozem sekačky. Za sezónu 2009 jsem celkem posekal opět obvyklou porci cca 15 ha. Když šla sekačka na posezónní servis, měla opotřebováním prasklé gumové obruče na zadních kolech, opotřebované nože a opět prasklou gumovou zástěrku (nevydržela ani 3 měsíce - reklamace neuznána z důvodu běžného opotřebení). Protože po zkušenostech se servisem (když se něco u sekačky stane uprostřed sezóny, kdy je nutné sekat a každý prostoj je citelně znát), kdy se na každou opravu díky nutnosti objednávat ND na centrále v Praze čeká min. týden, snažím se některé ND získat s předstihem. Objednal jsem si pro jistotu lanovod pojezdu - nyní cena 780,- Kč a lanovod spojky nožů 398,- Kč. Nové nože nyní horní za 860,- Kč a spodní za 1010,- Kč, zadní kola 660,- Kč/ks, gumová zástěra s nosnou osičkou 740,- Kč. Tím byl stroj připraven na další nadcházející sezónu (2010).

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7   
                  
host - 209.65 (?), 29.1.2009 0:20

Asi pro to, že byl bowden mechanicky poškozen (vlivem otřesů se téměř prodřel o kovovou součást kolem které byl v těsnosti veden až na ocelové lanko) a vlastní lanko bylo na konci u převodovky roztřepené (jako by bylo přetržené).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 211.155 (?), 7.4.2009 15:47

Co na tom lanovodu je proboha tak drahého?  Dyť je to jen kus bowdenu se slabým ocelovým lankem jak u kola a lisovanýma koncovkama.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 209.65 (?), 7.12.2010 15:48

Lanovod pojezdu je tak drahý zřejmě pro to, že je od Hondy. Kdyby nebyla na konci lanka nalisovaná speciální duralová koncovka, vyrobil bych si lanko sám, stejně jako dříve běžným letováním.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Ramik - (11) - 209.65 (?), 7.12.2010 16:57

Vidím, že jsem zde už dlouho nenapsal mé pokračující zkušenosti s provozem sekačky. Za sezónu 2009 jsem celkem posekal opět obvyklou porci cca 15 ha. Když šla sekačka na posezónní servis, měla opotřebováním prasklé gumové obruče na zadních kolech, opotřebované nože a opět prasklou gumovou zástěrku (nevydržela ani 3 měsíce - reklamace neuznána z důvodu běžného opotřebení). Protože po zkušenostech se servisem (když se něco u sekačky stane uprostřed sezóny, kdy je nutné sekat a každý prostoj je citelně znát), kdy se na každou opravu díky nutnosti objednávat ND na centrále v Praze čeká min. týden, snažím se některé ND získat s předstihem. Objednal jsem si pro jistotu lanovod pojezdu - nyní cena 780,- Kč a lanovod spojky nožů 398,- Kč. Nové nože nyní horní za 860,- Kč a spodní za 1010,- Kč, zadní kola 660,- Kč/ks, gumová zástěra s nosnou osičkou 740,- Kč. Tím byl stroj připraven na další nadcházející sezónu (2010).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Ramik - (11) - 209.65 (?), 7.12.2010 17:02

Za sezónu 2010 jsem vlivem okolností a deštivého počasí tentokrát posekal pouze necelých 10 ha. Hned při první seči se mi však povedlo o zabetonovaný pahýl trubky ohnout klikovku  (nová 3200,- Kč + horní gufero 205,- Kč + spodní gufero 190,- Kč + rozvodový řemen 730,- Kč + olej 141,- Kč + práce 600,- Kč a skoro 3 neděle bez sekačky, kdy tráva po deštích rostla jak v pralese). Ke konci sezóny se mi zdálo, že u sekačky začíná slábnout pojezd. Zavolal jsem tedy do Prahy na hlavní servis kolik by stála nová hydrostatická převodovka, prý 21898,- Kč. Není ale důvod kupovat novou, pokud původní zlobí, běžně se dá opravit většinou za méně než polovinu částky za novou. Později jsem zjistil, že s převodovkou nic není, pouze se uvolnil šroubek lanka a stačilo vše seřídit dle návodu a pojezd jezdí normálně. Na zimním servise se dělala běžná údržba a výměna opotřebovaných dílů (nože, zástěra, filtr, olej, svíčka, promazání a seřízení všeho dle servisního rozpisu z návodu). Do nadcházející (páté) sezóny 2011 je opět sekačka připravena vyrazit v dobré kondici. Plastový skelet Xenoy je zvrchu stále jako nový, zespodu nese četné známky opotřebení (odřeniny a vrypy), nikde však není prasklý, naprasklý nebo proražený.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Ramik - (11) - 56.45 (?), 20.9.2022 20:08

Chtěl bych jen pro ilustraci dokončit toto vlákno, které jsem kdysi založil. Na podzim r. 2011 jsem byl pro nadbytečnost z firmy propuštěn frown a Hondu HRX jsem předal určenému pracovníkovi. Shodou okolností jsem měl možnost po 8-mi letech navštívit opět firmu, kde jsem si ke svému překvapení v ústraní všiml v žalostném stavu odstavené "mé" dlouholeté spolupracovnice. Na dotaz mi bylo sděleno, že Honda je v nepojízdném stavu a údržbář ji označil za starej krám který se nevyplatí opravovat. Krátce jsem jí prohlédl, byla neočištěná od trávy a kovové díly na spodku byly silně opotřebované a zrezivělé, ale motor se po zatahání za startovací lanko točil. Vyprosil jsem si tedy darování starého nepotřebného krámu a odvezl si ho domů wink.

Doma se mi po chvíli laborování a výměně silně proolejované vložky motorového filtru podařilo sekačku nastartovat, ale ze silných vibrací mi bylo jasné, že je opět ohnutá klikovka (pojezd ale fungoval). Podrobnější prohlídkou jsem dále zjistil zničenou spojku mezi klikovkou a nožema spolu se zarezlým ložiskem, chybějící gumovou zástěrku a na plastovém šasi u jednoho z předních koleček ulomený zub (zarážka) pro páčku nastavení výšky sečení (jinak plastové šasí kromě obroušení okrajů běžným letitým používáním nebylo poškozené). Spodní nůž ohnutý (vlivem nárazu na překážku) a oba nože sině opotřebované.
Rozebral jsem motor, klikovku poslal do motororárny na vyrovnání (do nové jsem už investovat nechtěl), objednal nové nože, spojkové obložení, ložisko spojky spolu s oběma simerinkama klikovky, gumovou zástěru a vložku filtru motoru. Motor zpětně sestavil, a i když se klikovku nepodařilo úplně srovnat, sekačka mi nyní slouží třetím rokem na zahradě cool. Je perfektní díky dvěma nad sebou uložených žacích nožů např k rozmělnění velkých a tuhých listů magnolie ke kompostování (které nebyl vysavač listí schopen rozsekat), sekání trávy ve svahu díky svému hydropojezdu (je ale znát, že pojezd už je slabší než za mlada). Když ještě chvíli vydrží, budu spokojen. Poohlížel jsem se do budoucna po stroji stejné výbavy, ale menší šíře záběru (věk je neůprosný-námaha maipulace ve svahu s velkou sekačkou), ale zatím jsem žádný v přijatelné cenové relaci nenalezl. K variátorovému pojezdu u sekačky nějak nemám tu správnou důvěru. 

Ramik

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
<  6,  7   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika