Honda GCV - DOV



host - 58.160 (?)
24.6.2009 10:20

No ten článek na abecedazahrady.cz je moje dílo, které jste okopírovali. K olejům - v životě bych nikomu nedoporučil používat automobilové oleje do sekačkových motorů. Protože v těchto motorech je díky teplotám velmi vysoký nárok na stabilitu olejového filmu ve válci, který se musí udžet při daleko vyšších teplotách než u vodou chlazeného motoru.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6666) - 70.100 (?), 24.6.2009 10:01

No a "vo tom to je"!! Žádný "speciální", "určený pro", "speciálně vyvinutý", "unikátní". Nic než odpovídající specifikace a to je vše. To musí každému zákazníkovi stačit v orientaci při nákupu. Žádné spekulace o tom, že to víc hoří, nebo je tam větší teplo. To vyzkoumal výrobce motoru za nás a napsal tam to SAE XX. Nic víc, nic méně. Howgh.

                     
host - 32.9 (?), 23.6.2009 13:01

Ja som majiteľom motoru INTEK PRO OHV 65. Musím potvrdiť že je to fakt super vec, no mám dotaz. V skutočnosti mám doma motor z označením 825 PRO series, ale už mi tu niekto napísal že je to úplne to isté ako INTEK. Zaujíma ma však to, prečo na ňom nie je použitý primer- nastrekovač. Je tam sytič, no na každom motore je aj ten nastrekovač paliva. Je tam len plastová zátcha. Nie je náhodou na INTEKU primer a na 825 nie? Zatiaľ som problémy nemal, no pri dlhšom stání neviem...

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.6.2009 13:07

Zatím jsem si u těchto motorů všiml, že nastřikovač je sytič. Tedy tyto motory nemají ruční podávací pumpičku, jako je třeba u motorových pil, nebo kos. U malé sekačky je jiný typ karburátoru, který má plovák a ruční doplnění paliva nepotřebuje(nádrž je umístěna nad karburátorem, palivo samo dotéká). Proto je u jednodušších motorů použitý primer - nastřikovač cca 3x před startem, u vyšších konstrukcí, nebo dle výrobce je použitá 2 klapka v karburátoru, která je sytičová a ovládá se plynem - krajní poloha. 

                     
host - 32.9 (?), 23.6.2009 13:22

Dik, hned som spokojnejší. Takže ten nastrekovač paliva majú len motory s rozvodom SV? (Ten starý, vraj prekonaný v prvej polovici 20 st.)

                     
HH - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (154) - 112.250 (?), 23.6.2009 23:19

klidně si použijte olej od koho chcete, ale dodržte předepsanou specifikaci, a to jak API (kvalita), tak SAE (viskozita). BS doporučuje při teplotách nad 4oC SAE 30 a API SF a lepší, širokorozsahový syntetický pro všechny teploty SAE 5W30 API SJ a lepší

                     
host - 156.190 (?), 24.6.2009 7:37

zdravím, ohledně teplot u4t vodou chlazeného motoru, sem převzal nějaké hodnoty.

vačka 80-110
dno pístu 180 - 300
pístní čep 140-220
ojniční ložiska 115-185
hlavní ložiska 100-170
vana 80- 150

                     
host - 58.160 (?), 24.6.2009 10:20

No ten článek na abecedazahrady.cz je moje dílo, které jste okopírovali. K olejům - v životě bych nikomu nedoporučil používat automobilové oleje do sekačkových motorů. Protože v těchto motorech je díky teplotám velmi vysoký nárok na stabilitu olejového filmu ve válci, který se musí udžet při daleko vyšších teplotách než u vodou chlazeného motoru.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 24.6.2009 11:43

Já jsem ten článek nevydával za svůj, dal jsem tam odkaz, kde jsem ho našel. Jsem rád, že se autor ozval. V podstatě jste potvrdil to, co jsem se dověděl od jednotlivých zastoupení firem, které mají v prodeji tyto motory, také od servisáků, kteří už něco za ta léta opravili. Také mi bylo řečeno mimo ofic. vyjádření, že lze používat i jiný olej, ale takové motory jsou vevnitř více zakarbonované a mají problémy s těsností ventilů, což většina majitelů sekaček ani nepozná a jen tahají za starter jako o život, až motor na x pokusů naskočí.  Také nepoznají, že motor je vevnitř zakarbonovaný, neboť kdo se řídí barvou svíčky, koho nějak zajímá, že spaliny smrdí po spáleném oleji, když to seče. Úbytek oleje v motorech je téma samo pro sebe a také přelévání nad horní rysku. Dokonce jsem vyslechl názor, že takto je více oprav a problémů s motory a jen ať používají jiné oleje, bude práce a bez ní by servis museli zavřít. Také si pochválili laxnost majitelů sekaček před uskladněním, kdy na jaře mají spoustu jednoduché, ale dobře zaplacené práce s uváděním do provozu. Stejně tak u staré směsi pro 2T. Je to paradox, ale z chyb jiných se daří dalším. Nestojí to za trochu zamyšlení, místo benevolentního přístupu a přehlížení návodů vyvinout trochu snahy a ušetřit si spoustu problémů i peněz...

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Péče o jezírko na chtě9.7.2025
Péče o jezírko na chtě8.7.2025
Pila8.7.2025
Péče o jezírko na chtě4.7.2025
Péče o jezírko na chtě3.7.2025
Jak větrat místnost bez okna2.7.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika