Honda GCV - DOV



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?)
23.6.2009 13:00

Ohledně olejů s článkem souhlasím, neboť vzduchem chlazený motor má vyšší provozní teploty než vodou chlazený motor. Tím jsou dané požadavky na oleje, které jsou vhodné pro daný typ motoru.To zde bylo vysvětleno, přesto, někteří pořád berou olej, jako to, co teče a maže a jedno je v čem, hlavně, když je toho hodně.    V extrémním případě může být vadná - opotřebovaná svíčka zdrojem další závady, běžně však způsobuje problémy s provozem. Proto výměna je prevencí, kdy je třeba toto brát, jak přístup servisu k tomu, že po jeho prohlídce nebude mít krátce na to majitel sekačky problémy s chodem motoru.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.6.2009 13:00

Ohledně olejů s článkem souhlasím, neboť vzduchem chlazený motor má vyšší provozní teploty než vodou chlazený motor. Tím jsou dané požadavky na oleje, které jsou vhodné pro daný typ motoru.To zde bylo vysvětleno, přesto, někteří pořád berou olej, jako to, co teče a maže a jedno je v čem, hlavně, když je toho hodně.    V extrémním případě může být vadná - opotřebovaná svíčka zdrojem další závady, běžně však způsobuje problémy s provozem. Proto výměna je prevencí, kdy je třeba toto brát, jak přístup servisu k tomu, že po jeho prohlídce nebude mít krátce na to majitel sekačky problémy s chodem motoru.

                     
host - 133.102 (?), 23.6.2009 15:07

fiat 126 maluch, olcit, nebo starý VW brouk jsou chlazené vzduchem. znamená to, že normální olej nestačí? že mají extrémně vysoké teploty?že se musí používat něco extra? že vzduchem chlazený motor má vysokou teplotu se traduje, ale není to pravda pro motor sekačky. Takový jawa pioných měl 2 x nadupanější motor než sekačka (50cca 3,5PS X 130cca 3.5PS) a do kopce na jedničku měl téměř nulové chlazení-tam možná vysoké teploty jsou, ale u sekačky ne! Jirka

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 126.185 (?), 23.6.2009 15:14
Můžete tuto teorii podat, jako návrh na zlepšovák, aby se zbytečně nevyvíjely spec. oleje.
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6662) - 70.100 (?), 23.6.2009 15:15

_Ohledně olejů s článkem souhlasím, neboť vzduchem chlazený motor má yšší provozní teploty_

Ale o kolik???

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.6.2009 15:48

Pánové, jak můžete vůbec zpochybňovat manuály a doporučení výrobců, když sami nemáte základní znalosti??? Tím jen a pouze komplikujete diskuze, které jsou v podstatě o ničem, resp. jsou o tom, že nějaká skupinka lidí si něco tvrdošíjně myslí a i když je to v návodu, doporučují to výrobci, tak oni mají svůj rozum a teď nám to někdo vyvraťte. Ale nestačí nám jen to, co se obecně zná, nejlepší by bylo uvést vše, čím disponují i samotní výrobci. Tak si tam zavolejte, nebo tam napište, že neznáte rozdíl teplot vzduchem a vodou, či jinou kapalinou chlazeného motoru a že si myslíte, že stačí do vzduchem chlazeného malého motoru sekačky olej z automobilu. Nemám chuť to po x té vysvětlovat a ani nebudu. Jen při trošce snahy hledání na internetu zjistíte např., že provozní rozdíl je kolem 50°C(vodníci 80-100°C, vzducháči 100-150°C, podle provozu a okolních teplot, při přetížení a horku je to na  válci kolem 170°C a hlava válce přes 200°C), ale hlavně kolísá ve větším rozsahu, zejména je rozdíl - nárůst po zastavení takových motorů, kdy se chlazení u vzduchem chlazeného motoru ihned vypne, kapalinou chlazený motor předává teplo kapalině, dále má navíc přídavné chlazení - u aut, srovnáváte s auty. Odvedení tepla z motorů je také rozdílné z pohledu provozu - sekačkové motory jedou na plný výkon, potom je náhle zastavíme. Motor u auta není nikdy, až na výjimky ihned po plném výkonu  odstaven, pokud je, tak se okamžitě zapíná el. ventilátor, ale většinou je to o pokračující jízdě, která je z pohledu provozu motoru běžná. Srovnávat 2 takt se 4taktem je zajímavá verze a je to o tom, co jsem napsal úvodem tohoto příspěvku.   

Základní podněty pro znalosti chlazení motorů
Základní podněty pro znalosti chlazení motorů
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6662) - 128.44 (?), 23.6.2009 17:37

Já VÍM jak vypadá a funguje motor, děkuji za přednášku. Ale velmi pravděpodobně to ví i výrobce. Takže je zbytečné se v tom šťourat, když už to dávno udělaly podnikové zkušebny. A na základě těch zkoušek doporučily specifikaci oleje. To je vše. Kdy a jak je odstaven jaký motor je dost spekulace, když zastavíte po jízdě na dálnici u pumpy, Jak je to "náhlé"?  Ale výrobce přece s těmi režimy počítá.

Co je "automobilový" olej? Když mám motor, kde je doporučeno API SC / SAE 30 a dám do něj olej MADIT M6AD SAE 30. Je to dobře, nebo ne?

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.6.2009 18:33

Madit M6AD

Specifikace: SAE 30, API SC/CB.
Dostupnost: Již se nevyrábí
Popis:
Automobilový celoroční motorový olej Madit M6AD používájí převážně starší typy nákladních automobilů a lehké dodávkové automobily, např. AVIA A15, A20, TATRA 111, 114, 138, 148, 805, 813, ŠKODA LIAZ 706, R, Ro, TS, TR, RTT, ŠKODA KAROSA ŠM 11, ŠD 11, ŠL 11, IFA W50L, W50LA, MULTICAR 24, ROBUR LO 2500, 2501, 3000, ROMAN 8.135 FK a pod.

Motorový olej B&S SAE 30, balení 0,6l

Tento olej je určený pouze pro letní provoz.

Olej speciálně vyvinutý pro použití ve všech čtyřtaktních vzduchem chlazených motorech, zejména BRIGGS & STRATTON. Jedná se o vysoce kvalitní detergentní olej odpovídající klasifikaci SG/CD a viskozitní třídě SAE 30 podle normy API.

Obsah 0,6l odpovídá jedné náplni jednoválcových motorů B&S Classic, Sprint, Quattro, Quantum, nebo Intek. 

Mimo popisu jsem Vám zdůraznil, v čem je rozdíl. Vyšší spotřeba automobilového oleje u sekačkového 4T motoru vede k tvorbě karbonů, ovlivňuje to kvalitu oleje, jeho množství v motoru je třeba častěji kontrolovat, má to negativní vliv na těsnost ventilů i opotřebení motoru. To jsou dokázané informace. Proto se vyrábějí pro takové motory spec. oleje.  Pokud by takový motor byl provozován celoročně, je třeba to zohlednit použitím vícerozsahového oleje, který spolehlivě maže pod cca 5°C. Naopak olej, který je vícerozsahový a určený pro motor, který je provozován při provozních teplotách kolem 90°C, nevyhovuje teplotám kolem cca 170 - 200°C.  

                     
host - 11.107 (?), 23.6.2009 19:30

Stále v prodeji
Madit M6AD (1 lt)
Naše cena: 78,- Kč
Bez dph: 65.55 Kč Motorový olej k mazání benzínových a starších typů nepřeplňovaných dieselových motorů pracujících v nenáročných provozních podmínkách.
Specifikace: API SC/CB, SAE 30

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 126.163 (?), 23.6.2009 19:36
Já to okopíroval celé mimo ceny, jestli je v prodeji je s ohledem na diskuzi bezpředmětné.
                     
host - 11.107 (?), 23.6.2009 20:15

To není nic proti vám. Jen mě štve jak si někteří podvodníci pardon obchodníci prostě vymýšlí. A další věc které jsem si všil a nemají na tuto debatu žádný vliv je, že se nalévaný olej M6A dostal s cenou nad M6AD.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Robotická sekačka na chalupu6.6.2025
Filtrace kohoutkové vody6.6.2025
Robotická sekačka na chalupu5.6.2025
Robotická sekačka na chalupu3.6.2025
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?29.5.2025
Posuvné dveře svépomocí19.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika