Elektrická motyčka EM 1000



andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 196.253 (?)
5.5.2010 11:01

No, ono se právě nepíše motorový, ale automobilový. Nicméně např. některé typy hondy mají převodovky mazány motorovým olejem, některé motocykly rovněž, takže v tom problém nevidím. Hlavní je měnit olej včas.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
               
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18319) - 65.50 (?), 5.5.2010 9:09

Nevím, jak Váš kypřič od Mountfieldu, ale moje levnější (asi taky čínská ) ETA má tepelnou pojistku a když se přehřeje, vypne. Pak je třeba půl hodiny počkat.
   Nemáte problémy s namotáváním kořenů plevelů (hlavně pýru) na hřídel?

                  
m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5594) - 191.158 (?), 5.5.2010 9:37
Zacházím s ním, jak jsem již uvedl, opatrně a naslouchám motoru. Ten z přehříváním problémy nemá. Sem tam se nějaký ten plevel, igelit nebo provázek na hřídel namotá ale není toho moc (kutivoval jsem po zimním rytí a plevele ještě nerostly) takže chvilkami zastavím a "odmotám. Problém s namotáváním tedy nemám.
               
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 196.253 (?), 5.5.2010 9:29

V návodu u kypřiče PowerPlus se píše - použít kvalitní automobilový olej. Stejné znění je i v angličtině a němčině, takže se asi jedná o motorový olej, respektive je to jedno. I motorový olej, pokud je namahán střihem, zřídne. Tipuji, že ve šnekové převodovce střihové namahání nějaké bude.

Co se týče pelené pojistky, tak ta bude na motoru, ale na převodovce těžko.

Jinak, plevel se mi namotává na hřídel, vystřihávám jej starými nůžkami.

                  
host - 4.243 (?), 5.5.2010 10:24

Dost mne udivuje, že má-li tento strojek šnekový převod je doporučován k jeho mazání motorový olej. Teda pro mě je to aspoň novika.

                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 196.253 (?), 5.5.2010 11:01

No, ono se právě nepíše motorový, ale automobilový. Nicméně např. některé typy hondy mají převodovky mazány motorovým olejem, některé motocykly rovněž, takže v tom problém nevidím. Hlavní je měnit olej včas.

                     
host - 4.243 (?), 5.5.2010 12:09

Když se píše, že automobilový pak není problém použít zrovna v tomto případě převovový GL5. Je dostatečně řídký, aby za studena nekladl velký odpor a je zároveň i hypoidní.
Nevím jaké konkrétní převodovky mají doporučeno motorový olej a nemusí to být zásadně špatně, třeba pojezdovky či hydropojezdy, ale tam kde je šnek a v tomto případě i slušně namáhán i vzhledem ke své velikosti si myslím je hypoidní olej tím, který tam patří. Znovu říkám nemusí jít o PP80H nebo PP90H keré jsou dost husté a kladou celkem odpor a v takovém strojku by to bylo znát, ale jsou modernější převovové oleje kategorie GL5 které jsou řídké a vlasně určené tam, kam patří hypoidní olej. GL4 už nikoli. To je nehypoidní převoďák.

                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 196.253 (?), 5.5.2010 12:24

U šneku, kde jsou výstupní otáčky 200/min., a který běží pár hodin v roce, bych to opravdu nebral tak vážně, Zejména pokud to ani výrobce v návodu neupřesňuje.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?16.7.2025
Péče o jezírko na chtě15.7.2025
NEREZOVÝ BAZÉN15.7.2025
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?15.7.2025
Péče o jezírko na chtě9.7.2025
Péče o jezírko na chtě8.7.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika