Ekodotace na motor Vari XP-200



host - 74.9 (?)
31.3.2015 16:04

k poslední větě: dotace z programu Ekoenergie nemá za cíl produkovat úspornější motory, ale udělat výrobu motorů méně energeticky náročnou.

Pokud jsou nové motory přesto úspornější, bude to např. tím, že s pomocí dotace si koupili nové mašiny, které umí složitější, úspornější motory. Ale mašiny si mohly pořídit ne proto, že by vyráběly úspornější motory, ale že ty mašiny jsou samy o sobě energeticky úspornější...

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 27.3.2015 9:32

ale jděte pane PP, pístní sady mají typové rozměry pro více motorů stejné a tak by se použila "výbrusová sada" pro ten motor s vložkou a stejným obsahem. Jenže to by se vyplatilo jen u motoru, kde by nebyly za morální životností jiné původní části motoru. Tedy pokud by například praskly pístní kroužky v záruční době, tak Vám v rámci záruky asi neprovedou výbrus, ale vymění díly poškozené úlomky kroužků.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.243 (?), 27.3.2015 12:33

Pane bože to jsou debaty!!!  Já si myslím nechám u SvK vyměnit válec na GCV tak, aby mi zbyly starý rartery. To jsem zvědavej, jak to díky dělení motoru udělá,  Mám takový nepříjemný pocit, že ti, co tomu opravdu rozumí a jen čtou, se moc dobře baví..

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 27.3.2015 9:19
Pánové... GXV a GSV lze generálkovat výbrusem, neboť mají litinové vložky válce. Výbrus po 20 a více letech je investice nejen do pístní sady. Musíme počítat s tím, že motor má celkově opotřebovaných dílů víc a nevyplatí se po krátké době měnit další díly, jako ložiska, gufera, karburátor, může být volná ojnice... Potom je třeba lepší investice nový motor. GCV je motor hobby, snese o dost víc, nemá litinovou vložku. Má tvrdochrom na válci a s generálkou válce se nepočítá.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 27.3.2015 9:24
PP Vy se poučit nedáte, zmínil jsem u výbrusu GXV, GSV a XP 200. Zase nečtete pozorně. GCV jste si přidal nepozorností.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 27.3.2015 8:57

Souhlas, pro hobíka je XP200 motorem věčným a pro komunální sféru vydrží motor minimálně 5 let (bez zásadních oprav).

A na stránkách Vari je jasně k dohledání, že dotaci poskytuje Czechinvest a je jen u této pohonné jednotky, protože je u ní nejvíc přidané hodnoty z Libického závodu. Přidaná hodnota jako je příruba, spojka, kleče je v absolutní hodnotě stejná jak pro motor od Hondy, ale v poměru k ceně motoru (relativní hodnota) u Hondy nesplňuje podmínku na podporu tuzemských firem.

Jinak morální smrt motoru Jikov není, když nejde nastartovat a provozovat, ale v okamžiku, kdy jeho spotřeba stoupne nad 1,5 násobek nominálu (motor začne být žíznivý a hlučný). Tam pak úspora PHM výměnou za nový je jako snížit spotřebu PHM/kW na polovinu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 118.24 (?), 30.3.2015 9:29

dle info na webu Vari dotaci platí samo Vari, bez spolufinancování z dalších zdrojů.

Takže spotřeba asi nebude smyslem akce...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 30.3.2015 9:49

Ano, koukal jsem už včera, že se stránky Vari.cz podstatně změnily a přímo pan ředitel uvádí :

Dobrý den, EKO-DOTACE je vypsaná pouze na motory XP-200 a to zejména pro jeho lepší cenovou dostupnost a tím atraktivní pořizovací cenu pro zákazníka. Dotace je 100% hrazena ze strany VARI a nepřispívá na ni žádný další subjekt. S pozdravem Tomáš Belinger.

Současně zmizela stránka/záložka s údaji o dotačních programech Czechinvestu, MPO,...  a zůstalo jen toto.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 74.9 (?), 30.3.2015 18:30

Tahle dotace možná klame názvem, ale jistě je určena pro zefektivnění výroby (tzn. úspornější stroje, snížení spotřeby energií ve výrobních prostorech atd.). Ale neslouží k tomu, aby byl finální produkt méně energeticky náročný při provozu. Pokud je motor energeticky méně náročný, bude to max. důsledek toho, že se koupili z hlediska provozních nákladů úspornější stroj, který umí doknalejší motory.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 30.3.2015 20:29
Dotace je podpoření prodeje. Zisk z většího objemu prodeje může být rozdělen i na zefektivnění výroby. Poslední větě nerozumím.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 74.9 (?), 31.3.2015 16:04

k poslední větě: dotace z programu Ekoenergie nemá za cíl produkovat úspornější motory, ale udělat výrobu motorů méně energeticky náročnou.

Pokud jsou nové motory přesto úspornější, bude to např. tím, že s pomocí dotace si koupili nové mašiny, které umí složitější, úspornější motory. Ale mašiny si mohly pořídit ne proto, že by vyráběly úspornější motory, ale že ty mašiny jsou samy o sobě energeticky úspornější...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika