DSK317 - repase



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?)
18.11.2009 20:19

Motorem lze snadno a účinně brzdit. Ovšem je třeba si to vyzkoušet v praxi. Teoreticky se možná zdá, že to nelze, ale opak je pravdou. Navíc - ubráním plynu neznamená, že se rozepne spojka. To, se jako po ubrání plynu při jízdě z kopce stroj hned zastaví? Ani náhodou! Když jedete z kopce a chcete brzdit motorem, musí být zaputá uzávěrka, aby se zrušil volnoběh a to na obou kolech, jinak Vás řídítka vyhodí ze sedadla. Když jedete z kopce a brzdíte motorem, tak se spojka otáčí stejně se spojkovým bubnem a je tedy v záběru. Když uberete plyn, tak setrvačností soupravy jedete dál a podle kopce se i na volnoběh spojka nerozepne, neboť se otáčky drží díky kopci a hmotnosti soupravy. Takže ještě musíte brzdit brzdou na vozíku, jinak by se motor přetáčel, nebo by na nějaké nerovnosti pouť z kopce skončila převrácením, nebo podobně. Brzdit motorem z kopce se dá, ale nikdy nespoléhejte na to, že to motor ubrzdí, je to pouze odlehčení hlavní brzdy a bezpečnostní pojistka proti možnému výpadku hlavní brzdy. Proto mám ruční brzdu samostatně vyřešenou u napojení na hlavní lanka od zadních kol vozíku, aby se to jistilo. Není to vůbec žádná sranda, když se Vám to rozjede s nákladem za zády po nerovné cestě z kopce.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 14.151 (?), 18.11.2009 19:20

To znamená, že jste s Varinou (Terinou) nikdy s kopce nejeli bez brzd. Když se spojka kousne, tak nepustí (nerozpojí se).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
exot007 - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (83) - 180.15 (?), 18.11.2009 19:20

V podstatě lze považovat za brzdění motorem jako takové pokud otáčky motoru jsou vyšší než spínací otáčky spojky a zároveň jsou otáčky bubnu spojky "vyšší"(v uvozovkách proto protože jsou stejné jako otáčky motoru ale kroutící moment se přenáší na motor který je s převody propojen sepnutou spojkou) než otáčky motoru tak se opravdu brzdí motorem.V okamžiku kdy má motor otáčky nižší než jsou spínací otáčky spojky tak bzdíte pouze třením v převodovce samé.

Takže jak bylo výše uvedeno brzdit motorem který běží na volnoběh nelze.

PS: nechápu jak by se mohla spojka kousnout (tedy pokud se nějak nepoškodí)

J.K.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 14.151 (?), 18.11.2009 19:42

Dobře popsáno, ale obávám se, že pro mnohé zúčastněné nepochopitelně. Zkrátka, když se při jízdě z kopce fréza rozjede a vy před tím neuberete plyn, tak se spojka nerozpojí a vy můžete brzdit motorem, i když je zapalování motoru vypnuto. Je to hulvátské a ničí to převod.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 14.151 (?), 18.11.2009 19:50

Nejspíš to popisuji nepochopitelně. Na Teře a Varině jezdím 25 let a myslím, že brzdění mototem považují za nemožné pouze ti, kteří za řídítky těchto strojů nikdy neseděli, nebo jezdí jenom po rovině.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 22.10.2013 9:48

jenom musíte mít dvoutaktní motor, kde je vštší rozdíl mezi spínacími otáčkami odstředivé spojky a pracovními otáčkami motoru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
exot007 - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (83) - 180.15 (?), 18.11.2009 20:02

Když se zapalování vypne otáčky motoru knesnou motor se zastaví a rozepne se spojka a motorem tak nelze bzdit!!!

To že někteří považují něco za nemožné neznamená to že to nemožné je :)

J.K.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 18.11.2009 20:19

Motorem lze snadno a účinně brzdit. Ovšem je třeba si to vyzkoušet v praxi. Teoreticky se možná zdá, že to nelze, ale opak je pravdou. Navíc - ubráním plynu neznamená, že se rozepne spojka. To, se jako po ubrání plynu při jízdě z kopce stroj hned zastaví? Ani náhodou! Když jedete z kopce a chcete brzdit motorem, musí být zaputá uzávěrka, aby se zrušil volnoběh a to na obou kolech, jinak Vás řídítka vyhodí ze sedadla. Když jedete z kopce a brzdíte motorem, tak se spojka otáčí stejně se spojkovým bubnem a je tedy v záběru. Když uberete plyn, tak setrvačností soupravy jedete dál a podle kopce se i na volnoběh spojka nerozepne, neboť se otáčky drží díky kopci a hmotnosti soupravy. Takže ještě musíte brzdit brzdou na vozíku, jinak by se motor přetáčel, nebo by na nějaké nerovnosti pouť z kopce skončila převrácením, nebo podobně. Brzdit motorem z kopce se dá, ale nikdy nespoléhejte na to, že to motor ubrzdí, je to pouze odlehčení hlavní brzdy a bezpečnostní pojistka proti možnému výpadku hlavní brzdy. Proto mám ruční brzdu samostatně vyřešenou u napojení na hlavní lanka od zadních kol vozíku, aby se to jistilo. Není to vůbec žádná sranda, když se Vám to rozjede s nákladem za zády po nerovné cestě z kopce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 193.235 (?), 7.11.2013 9:55

Brzdění motorem je u tohoto sytému nemožné, je to přímo kravina. Brzdíte jen převodovkou, respektive šnekovým převodem. Když otáčíte šnekem, tak mohou být ztráty na přenosu výkonu až 60%. Když šnekovým kolem roztáčíte šnek, tak ztráty jsou enormní a myslím, že je ještě nikdo neměřil, protože v praksi se to vůbec nepoužívá. Ozubení ŠK je v tomto případě velmi silně namáháno. takže může dojít velmi snadno k jeho destrukci. Při určitém převodovém poměru je tento převod samosvorný. Přenos výkonu může jít jen směrem šnek - šnekové kolo. V opačném případě, to je přenos šnekové kolo - šnek je přenos nemožný a tak můžeme označit velikost ztráty na přenosu 100%.  V tomto případě musí být rozměry šnekového převodu voleny, nebo spíše vypočteny tak, aby nedošlo vlivem požadovaného zatížení k jeho destrukci. Že se vám to rozjede s nákladem za zády po takové cestě, jak popisujete a něco se vám stane, tak je to vyloženě vaše chyba. Nikomu takové experimenty nedoporučuji, protože se může stát, že bude aktérovi oblečeno dřevěné sako.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 210.43 (?), 7.11.2013 11:04
Kravina je něco popisovat a dlouhodobě to nevyzkoušet, spojka musí být v záběru a hlavní brzda jistota
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 7.11.2013 11:14

Každý máte svou část pravdy. Prakticky to funguje tak, že ztráta v soukolí je o to větší, čím pevnější je opření o spojku, Tedy v motoru prostě musíte utratit těch cca 20% energie "dokud spojka drží". Jakmile spojka rozpojí, klesne ztráta v převodech a většinu už musíte ubrzdit vozíkem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika