Pokud byl provozován na oleje v poměru 1:50, tedy na oleje kvalitní a určené k vytvoření pohonné směsi vysokootáčkového 2T, tak můžete používat v klidu olej Dolmar 1:50. Větší problém by byl, že se poměr měnil dle oleje, který se nemůže používat v poměru 1:50, ale např. 1:20. Takové oleje zanechávají daleko více karbonů v motoru a když je motor stále provozován na takový poměr a olej, tak většinou nehrozí přímo jeho poškození. Ale snižuje se životnost, neboť je díky podstatně větší tvorbě karbonů větší otěr ploch pístu, válce, ložisek, gufer, motor nejede v optimálním režimu jak z pohledu výkonu, tak z pohledu emisí. Proto by největší problém byl přejít z takového oleje na poměr 1:50 u oleje, který obsahuje obsahuje přísady, které aktivně čistí motor a zabraňují usazování i tvorbě úsad a karbonů, tím by došlo ke zvýšenému uvolňování možných usazených karbonů v motoru. Lze si ověřit podle stavu svíčky, tlumiče, výfukového kanálu v jakém stavu jsou, jak moc karbonů v motoru je. Výfukový kanál může mít slabou vrstvičku, neboť se tam projeví úsady vlivem běhu studeného motoru a pod. a zde to nevadí, pouze velké snížení průtoku výfukových plynů má vliv na výkon motoru.