Dolmar MS 4010



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?)
2.6.2009 14:22

Pokud byl provozován na oleje v poměru 1:50, tedy na oleje kvalitní a určené k vytvoření pohonné směsi vysokootáčkového 2T, tak můžete používat v klidu olej Dolmar 1:50. Větší problém by byl, že se poměr měnil dle oleje, který se nemůže používat v poměru 1:50, ale např. 1:20. Takové oleje zanechávají daleko více karbonů v motoru a když je motor stále provozován na takový poměr a olej, tak většinou nehrozí přímo jeho poškození. Ale snižuje se životnost, neboť je díky podstatně větší tvorbě karbonů větší otěr ploch pístu, válce, ložisek, gufer, motor nejede v optimálním režimu jak z pohledu výkonu, tak z pohledu emisí. Proto by největší problém byl přejít z takového oleje na poměr 1:50 u oleje, který obsahuje obsahuje přísady, které aktivně čistí motor a zabraňují usazování i tvorbě úsad a karbonů, tím by došlo ke zvýšenému uvolňování možných usazených karbonů v motoru. Lze si ověřit podle stavu svíčky, tlumiče, výfukového kanálu v jakém stavu jsou, jak moc karbonů v motoru je. Výfukový kanál může mít slabou vrstvičku, neboť se tam projeví úsady vlivem běhu studeného motoru a pod.  a zde to nevadí, pouze velké snížení průtoku výfukových plynů má vliv na výkon motoru.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 143.205 (?), 2.6.2009 9:00, zobrazeno: 4095x

Dostal jsem na používání tento křovinořez, byl několik roků provozován s různými oleji - byl služební, můžu do něj dávat červený olej Dolmar? Nehrozí uvolnění karbonů? Nikdo už neví na jaké oleje byl provozován. Zatím jede perfektně. Díky za odpovědi.

Venca 

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 2.6.2009 14:22

Pokud byl provozován na oleje v poměru 1:50, tedy na oleje kvalitní a určené k vytvoření pohonné směsi vysokootáčkového 2T, tak můžete používat v klidu olej Dolmar 1:50. Větší problém by byl, že se poměr měnil dle oleje, který se nemůže používat v poměru 1:50, ale např. 1:20. Takové oleje zanechávají daleko více karbonů v motoru a když je motor stále provozován na takový poměr a olej, tak většinou nehrozí přímo jeho poškození. Ale snižuje se životnost, neboť je díky podstatně větší tvorbě karbonů větší otěr ploch pístu, válce, ložisek, gufer, motor nejede v optimálním režimu jak z pohledu výkonu, tak z pohledu emisí. Proto by největší problém byl přejít z takového oleje na poměr 1:50 u oleje, který obsahuje obsahuje přísady, které aktivně čistí motor a zabraňují usazování i tvorbě úsad a karbonů, tím by došlo ke zvýšenému uvolňování možných usazených karbonů v motoru. Lze si ověřit podle stavu svíčky, tlumiče, výfukového kanálu v jakém stavu jsou, jak moc karbonů v motoru je. Výfukový kanál může mít slabou vrstvičku, neboť se tam projeví úsady vlivem běhu studeného motoru a pod.  a zde to nevadí, pouze velké snížení průtoku výfukových plynů má vliv na výkon motoru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 143.205 (?), 3.6.2009 7:54

Děkuji za vyčerpávající odpověď.  Podívám se na stav svíčky, tlumiče a výfukového kanálu.  Venca

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Cesta z litého betonu18.4.2024
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika