Dolmar MS 4010



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?)
2.6.2009 14:22

Pokud byl provozován na oleje v poměru 1:50, tedy na oleje kvalitní a určené k vytvoření pohonné směsi vysokootáčkového 2T, tak můžete používat v klidu olej Dolmar 1:50. Větší problém by byl, že se poměr měnil dle oleje, který se nemůže používat v poměru 1:50, ale např. 1:20. Takové oleje zanechávají daleko více karbonů v motoru a když je motor stále provozován na takový poměr a olej, tak většinou nehrozí přímo jeho poškození. Ale snižuje se životnost, neboť je díky podstatně větší tvorbě karbonů větší otěr ploch pístu, válce, ložisek, gufer, motor nejede v optimálním režimu jak z pohledu výkonu, tak z pohledu emisí. Proto by největší problém byl přejít z takového oleje na poměr 1:50 u oleje, který obsahuje obsahuje přísady, které aktivně čistí motor a zabraňují usazování i tvorbě úsad a karbonů, tím by došlo ke zvýšenému uvolňování možných usazených karbonů v motoru. Lze si ověřit podle stavu svíčky, tlumiče, výfukového kanálu v jakém stavu jsou, jak moc karbonů v motoru je. Výfukový kanál může mít slabou vrstvičku, neboť se tam projeví úsady vlivem běhu studeného motoru a pod.  a zde to nevadí, pouze velké snížení průtoku výfukových plynů má vliv na výkon motoru.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 143.205 (?), 2.6.2009 9:00, zobrazeno: 4197x

Dostal jsem na používání tento křovinořez, byl několik roků provozován s různými oleji - byl služební, můžu do něj dávat červený olej Dolmar? Nehrozí uvolnění karbonů? Nikdo už neví na jaké oleje byl provozován. Zatím jede perfektně. Díky za odpovědi.

Venca 

   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 2.6.2009 14:22

Pokud byl provozován na oleje v poměru 1:50, tedy na oleje kvalitní a určené k vytvoření pohonné směsi vysokootáčkového 2T, tak můžete používat v klidu olej Dolmar 1:50. Větší problém by byl, že se poměr měnil dle oleje, který se nemůže používat v poměru 1:50, ale např. 1:20. Takové oleje zanechávají daleko více karbonů v motoru a když je motor stále provozován na takový poměr a olej, tak většinou nehrozí přímo jeho poškození. Ale snižuje se životnost, neboť je díky podstatně větší tvorbě karbonů větší otěr ploch pístu, válce, ložisek, gufer, motor nejede v optimálním režimu jak z pohledu výkonu, tak z pohledu emisí. Proto by největší problém byl přejít z takového oleje na poměr 1:50 u oleje, který obsahuje obsahuje přísady, které aktivně čistí motor a zabraňují usazování i tvorbě úsad a karbonů, tím by došlo ke zvýšenému uvolňování možných usazených karbonů v motoru. Lze si ověřit podle stavu svíčky, tlumiče, výfukového kanálu v jakém stavu jsou, jak moc karbonů v motoru je. Výfukový kanál může mít slabou vrstvičku, neboť se tam projeví úsady vlivem běhu studeného motoru a pod.  a zde to nevadí, pouze velké snížení průtoku výfukových plynů má vliv na výkon motoru.

      
host - 143.205 (?), 3.6.2009 7:54

Děkuji za vyčerpávající odpověď.  Podívám se na stav svíčky, tlumiče a výfukového kanálu.  Venca

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?16.7.2025
Péče o jezírko na chtě15.7.2025
NEREZOVÝ BAZÉN15.7.2025
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?15.7.2025
Péče o jezírko na chtě9.7.2025
Péče o jezírko na chtě8.7.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika