Dakr Proton vs.Vari Agatha



host - 48.106 (?)
17.4.2016 19:10
Mě by zajímal reálný výkon XP 200, já jezdím s GXV 160 na 3 s dělaným vozíkem a s XP 200 stejný kopec s továrním dává na 2. Buben sekačky je setrvák a stačí ho udržovat v otáčkách. 160 ccm Honda si s ním hraje.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 9.6 (?), 17.4.2016 18:44

Ony tam mezi motory (myslím mezi GCV 160 a GCV/GSV 190) rozdíly jsou. Na první pohled je siceúplně nepoznáte, ale 190ka má díky vyššímu krouťáku menší spotřebu, je to poznat hlavně při náročnější práci - třeba zrovna když jezdíte s mulčovačem. Je znát, že stošedesátka jede ve velký zátěži víc na,,krev". U bubnovky ten menší výkon tolik nevadí, disk je jako setrvák a i když budete valit trávu vysokou metr a půl, posečete.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 9.6 (?), 17.4.2016 18:45

Reálný výkon GCV160 činí ale 3,3 kW...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 17.4.2016 19:09

Já rozumím tomu, že 190 jede tak nějak líp díky vyššímu krouťáku a snad i proto je XP200 na tom dobře. On krouťák tak nějak souvisí s obsahem motoru a snad i platí že obsah ničím nenahradíš. Někdo možná dopíše turbem, ale o tom to zde snad není. Výkon roste s otáčkama, při zatížení motoru otáčky klesají a "nastupuje" kroutící moment. Jde jen o to, kde se ty dvě křivky charakteristiky motoru protínají. Je taky fakt, že Hondy měli dlouho nejlepší - největší krouťák k obsahu motoru. Dnes už to tak markantní není.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 48.106 (?), 17.4.2016 19:12
Hlavně kvalitní součástku v motoru nenahradíš sebelepším marketingem.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 17.4.2016 19:17
A do třetice Vari vynášelo Hondy do nebes a jak se naskytla možnost dávat na stroje levné motory, začali lidem podbízet výměny s ověřeným čínským motorem. Až budeXP 200 po 20 a víc letech potřebovat výměnit jenom svíčky a seřídit ventily, tak se může dávat k Hondě. Zatím je to taky motor, jako taky jiné věci s číny.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 36.11 (?), 17.5.2016 22:00

přesně tak

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 48.106 (?), 17.4.2016 19:10
Mě by zajímal reálný výkon XP 200, já jezdím s GXV 160 na 3 s dělaným vozíkem a s XP 200 stejný kopec s továrním dává na 2. Buben sekačky je setrvák a stačí ho udržovat v otáčkách. 160 ccm Honda si s ním hraje.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 9.6 (?), 17.4.2016 20:47

Já, než jsem XP pořídil, opravdu důkladně jsem se o něj zajímal - přeci jen, než něco pořídím, chci vědět, oč jde. Úplně mi stačilo, když jsem se dozvěděl, že Vari ho testovala a ladila 4 roky, ono to není jen tak, dát něco nového do prodeje. Myslíte si, že kdyby to byl takový šmejd, tak by ho pustili ven? Ani omylem, jsem zarytě přesvědčen o tom, že o zákazníky se opravdu zajímají a když je problém, aktivně ho řeší a nesnaží se nikoho napálit. Mnohokrát se na fórech a nejen tady píše, jak se staví varina k případným reklamacím, já myslím, že to mluví za vše.

Místo neustálýho srovnávání Hondy a XP jde o to, žebych se spíš zaměřil na to, co XP motor přináší: je to cenově dostupná volba pro lidi, co mají vysloužilý dvoutakt a potřebují nový motor. Proč ho zrovna nenabídnout na sekačky a další stroje, když se jim osvědčil? Třeba zrovna na Agathě je to nejobjemnější motor ve srovnatelný třídě a ještě k tomu použitý na sekačce, za kterou se opravdu nemusí stydět, vždyť podívejte se na Dakra, jak je ošizený, za všechno, co má Agatha v základu, musíte u Protona připlácet. A i po došperkování podběhem, řádkovací plachtou a dvěma noži to bude stroj jen tak napůl, ty detaily mluví samy za sebe...

Takže nakonec je jedno, s čím Agathu vezmete, v každé motorizaci je to povedená mašina... a pokud s Hondou, tak berte taky, jen to chce kvalitní benzín a praidelnou péči, to je základ.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 17.4.2016 20:56
No, nevím jak ty, já si kupoval Varinu s vidinou, že bude sloužit jako byla tradice. Tudíž ne jenom v záruce. A po záruce si můžeš akorát zjistit, kolik zacvakáš. Kdyby Honda neměla renomé, že vydrží cetiletý zátah a varina byla spolehlivostí vyhlášená, tak bych si koupil něco jiného.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 2.158 (?), 18.4.2016 6:23
Díky za rady a názory, vezmu si agathu. Je to už na první pohled bytelná a pěkně zpracovaná sekačka, proton obejdu obloukem, je ošizený jako hrom snad úplně ve všem.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Cesta z litého betonu18.4.2024
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika