Dakr FD-3



host - 73.3 (?)
8.6.2011 19:39
Nic proti, ale jak se provádí údržba motoru? Do motoru dle příručky nesmím sahat a všechny zásahy provádí autorizovaný servis. Navíc i kdybych chtěl, nemám doma dostatečné vybavení. Proto svého Dakra vozím jedině do servisu
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7   
                     
host - 175.49 (?), 2.6.2011 15:28

Tak dovolte abych se podělil i já se svými zkušenostmi. DAKR FD3 je podle mě hodně nepovedený výrobek.  Podruhé už bych do toho nešel. Sekám s ním už 3 rok. Mám tři kamarády, všichni si ho koupili ve stejný čas. Takže myslím mám srovnání poměrně dobré. Nikdo z nich by si to už nekoupil. Podle mě to nemají vývojově dořešené... Když slyším, že dakr vyvážejí i do zahraničí, tak se musím stydět za negativní reklamu, kterou s tím firma dělá v zahraničí. S Dakrem sekám ročně cca 12 ha. Tento rok s ním končím a příští rok kupuju malotraktor. A nyní k seznamu závad:

1) pálení řemenu. Neustále se pálí řemen. Navíc nejde nikdy seřídit. Sekačka je schopna pracovat bez poruchy tak max. 4 hodiny. Pak se problémy se seřizováním neustále zvětšují, takže musíte snižovat rychlost, zastavujete, seřizujete, máte ruce od oleje... Velice doporučuji výměnu spáleného řemenu za nový ještě na poli. 100% si polpálíte ruce. Převodovka je toiž úplně rozžhavená.

2) Ulamování a odpadávání šroubků ze sekačky i z pohonné jednotky. Navíc motor používá americkou normu vytvort, sekačka metrickou normu. Když vám odpadne šroubek z motoru, nejde ho jednoduše vyměnit. Musíte si ho objednat.

3. Řídítka se nám ulomila všem. Poddimenzovaný a nekvalitní materiál.

4. Ovládácí páčky neustále vyskakují. Jsou neergonomické. Po pár hodinách z toho bolí ruce a máte toho dost. 

5. Všem nám uchází levá pneumatika.  Doteď nebyl schopen nikdo říct proč. Ani ve firmě na to nepřišli. Takže jsme si koupili kopresůrek a neustále dofukujem.

6. Nefunkční baterka. Ta vám odejde hned na konci prvního roku. Důvod je jednoznačný... je to nekvalitní výrobek. Nepomůže žádné dolívání kapalin. Druhý rok už budete nahazovat motor jenom ručně.

7. Krytky na těch nejdůležitějších ložizcích odpadly hned asi po 3 hodinách od zakoupení a rozběhnutí motoru.

8. Sedačka... to je systém DODO. Určitě se vám na ní ulomí všechny svary co na ní jsou (to zaručuji - všichni jsme to řešili). Jedete třeba po poli a najednou se to pod váma propadne a ležíte na poli. Když se pevně nedržíte řídítek tak se můžete i zabít.

9. Ulomení svarů na otočníku u řídítek...

10. Odešla mi hdraolická převodovka... za cca 10 000Kč. Hned druhý rok. Údajně do ní nenalili od výroby olej.

11. Další soupis závad poskytnu průběžně. Doma to mám někde sepsané. Pokud máte nějaký dotaz ptejte se.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 20.158 (?), 4.6.2011 21:48

Nejcennější jsou podle mne názory a doporučení lidí, kteří se stroji skutečně pracují a hlavně umí s nimi pracovat a mají cit pro mašinky.  FD 3 mám také tři roky, sekám ročně 7-8ha. Sekačka pokud se s ním pracuje slušně, tak je velmi dobrá a výkonná. K uvedeným závadám chci říct, na základě svých zkušeností, že některé jsou pravdivé. Především potvrzuji, že skládačka alá ČR bez vlastního vývoje a vlastních komponentů není to pravé ořechové. Ale to jsou věci známé a nemohu se potom divit, že americký motor je americký a čínský zase čínský. "Odešla" hydropřevodovka - bez oleje??? Podle popisu možné, ale spíše neuvěřitelné, jak se stará kosák o kosačku. Ulomení svárů otočníku, ulomení řidítek - se sekačkou se nezápasí, nezvedá se a nepoužívá hrubé síly. Nefukční baterie - souhlasím, je to šmejd, citlivá na přebití (?). Sedačku nemám, již na pohled je to vratké a měkký materiál, proto jsem to ani nekupoval. Ucházející pneu - defekt, vadná série pneu nebo šišatý disk? Pálení řemenu - stroj je dimenzován na lehkou! práci, sekačka není traktor, nepřetěžovat, ubrat na rychlosti. 

A nakonec -  12 ha není pro tento typ stroje. Co z toho všeho plyne? Koupil jste si na velkou plochu malý stroj a ten jste zhuntovat. Přeji šťastnou ruku v malotraktorech - doporučuji zahraniční originál nad 30PS.  J.M.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 165.98 (?), 5.6.2011 21:38
CO se týče baterky na FD3 není to šmejd. Jde o to, že baterka je stále přebíjená, protože chybí regulace dobíjení. Všechno co se v dynamu (které zároveň slouží i jako startér (nevím proč to v návodu nazývají alternátor) se cpe do baterie. Jedině co je možné, vypnout ten klíček do 0-nuly a tímto přerušit dobíjení. Akorát teď netuším jestli se něco nestane s dynamem, když vyrábí elektřinu naprázdno. Jinak jsem ted narazil s dvoububnovkou do pařezu co nebyl vidět až z toho chcípnul motor a od té doby se znatelně zvýšily vibrace při roztočení sekačky. Vše vypadá ale OK, nic nabourané, kromě ohnutého nože, který jsem provizorně narovnal, ale vibrace jsou stále. Netušíte jak cenově vycházejí žací talíře a přísluenství okolo?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 119.115 (?), 6.6.2011 21:43

3000Kč za buben... Ale bacha nemusí to být jen v bubnu. Sundejte kryt a zkontrolujte zda se nevyhylují tyče na kterých to visí od své osy...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 88.171 (?), 8.6.2011 13:43

Dobrodružství s Dakrem... č. 2. Představte si, že jste uprostřed kopřivového pole s FD - 3 a najednou vám zdechne a nejde nastartovat... Venku je 30 stupňů, kopřivy po krk, k nejbližší cestě je to 1,5Km. Motor nejde nahodit a k tomu začne průtrž mračen. Stojíte tam špinaví od oleje, popálení od kopřv, v mraku píchajících komárů a ovád... a pomalu vám dochází že přemístit ten 200kg stroj je téměř nadlidský výkon... i otrlý chlap by se nad takovou situací rozbrečel... a hádejte co byla příčina? V opravně potom řekli, že byly rozštelovné ventily... a nebyl jsem jediný, kdo tohle řešil...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 210.9 (?), 8.6.2011 14:17
Všichni, kteří neprovádějí údržbu motoru. Ventily se nerozštelují po pár hodinách provozu. Možná se po těch štípancích obsluze rozsvítí.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 88.171 (?), 8.6.2011 15:15

tak mi řekněte jak se seřizují ventily? V příručce je jasně řečeno, že se nesmí do motoru zasahovat, že to má dělat pouze odborná firma. Navíc do motoru nebudu přece sahat, když je v záruce. To by mi pak řekli, že jsem si to udělal sám... tak mi řekněte jak se seřizují ventily u motoru? Jistě to dobře víte...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 208.45 (?), 8.6.2011 16:13
V záruce to dělá servis dle servisního plánu. To je po době počtu provozních hodin. Seřízení ventilů je pro trochu technicky založenou obsluhu hračka. Vůle ventilů se nezmění u funkčního motoru ze dne na den. Proto se domnívám, že to tím nebylo, ale tím, že jste udávil stroj, nebo jste doplňoval benzín a potom jste horký motor startoval špatně. V servisu ověří ventily, případně palivo, karburátor, olej, filtr. K seřízení potřebujete spárové měrky, potřebujete znát vůle při studeném, nebo teplém motoru, znát obsluhu klíčů, znát v jaké poloze časování ventilů seřizovat, nebo zkráceně servis.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 73.3 (?), 8.6.2011 19:39
Nic proti, ale jak se provádí údržba motoru? Do motoru dle příručky nesmím sahat a všechny zásahy provádí autorizovaný servis. Navíc i kdybych chtěl, nemám doma dostatečné vybavení. Proto svého Dakra vozím jedině do servisu
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 41.2 (?), 31.5.2011 9:49

Dobrý den,

před cca 2 lety jsem byl v podobné situaci - potřeboval jsem sekat trávu v cca 17 ha ovocných sadů, kam nemůžu s velkým traktorem - loni jsem zakoupil Dakr Panter (FD 2) s mulčovačem a ejhle - uvedená (hrozná) výměra lehla během necelého týdne (sekal jsem většinou po odpolednech, po práci + nějaký ten víkend)...práce s Panterem je naprosto pohodová, žádná rasovina. Letos jsem k němu dokoupil bubnovou sekačku a přidal cca 2 ha zanedbaných ploch (dřevité nálety s bubnem úplně super, mulčovač je nedovedl zpracovat) + každé ráno seká trávu pro 3 ks hovězího dobytka a 7 koz  - úplně parádně. Dřív jsem kvůli tomu mučil velký traktor, teď příjdu, zatáhnu za špagát a sekám... S FD 3 bych se 20 ha vůbec nebál. Jen to následné shrabání a odvoz sena Vám dá zabrat, na to zatí čeští výrobci moc nemyslí... Držím palce!

Sedlák z Doupovských hor

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Úprava vody magnetickým polem12:13
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?10:37
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika