Musíte počítat s pevností materiálů a nepoškodit něco. Známý má na Vari perfektní naviják, kterým stahuje velké stromy, ale musel vyztužit závěs a celkové uchycení a zajištění soupravy proti pohybu ke kmeni. Já používám jiný naviják na Multikáře a tento slouží pouze k vyproštění soupravy - tedy většinou náklad 1 m dřeva - to je v pohodě. Pohon je řetězem a přes jednoduchou třecí spojku na naviják. Spojka tam musí být - stačí přehlédnout pařez pod vozíkem a něco praskne. Spojku zajišťuji kontra dotažením, jinak se řetězové kolo volně otáčí na hřídeli - spojka uvolněna a opět kontra zajištěna v uvolněné poloze - v této pozici je možné použít ruční pohon - klikou. Naviják drží na 2 zajištěních a je možné jej bez nářadí demontovat. Řetězové kolo je na nápravě nabodováno - přivařeno, na navijáku je volně nasunuto na prodloužené hřídeli. Pokud je třeba demontovat naviják, tak se hnané kolo sundá po povolení kontra do strany a řetěz se převleče přes kola - do 2 minut je to demontováno. Protože tam mám na každé straně 2 kola je to o to zdlouhavější, ale i tak - převléknout, až je pouze na zemi řetěz popojet, to stejné a řetěz je demontovaný, to stejné opačně. Proto tam nemám naviják pořád s pohonem a řetěz nasadím až musím, někdy stačí klika. Jinak díky DSK 317 má naviják 3 rychlosti a je nutné vypnout západky na kolech, řídítky udržuji směr, aby nedošlo k seskočení lana z bubnu navijáku.