Krátkodobě to nevadí, ale je vhodnější dodržet zásadu, že přední strana sekačky je výš. Takže stačí např. podložit přední kola, nebo na nakloněném terénu mít motor výš. Čemu to vlastně vadí - do prostoru nad píst se dostane olej, který způsobí, že se nemusí podařit start - kapka na svíčce, dále, i když se podaří dojde k jeho spálení. Tím se vytvoří karbony, které se usadí ve spalovací komoře a na horní ploše pístu. Částečně jsou tyto karbony vyplaveny zpět do klikové skříně - tím se celý objem olejové náplně mírně znehodnotí. Karbony ve spal. prostoru zmenšují objem nasáté směsi, tím se snižuje výkon motoru a mění se tvar spalovací komory - zvyšuje se spotřeba. Dále dochází ke zmenšení objemu oleje v motoru. Toto všechno se výrazněji projeví, když se to takto - tedy špatně - dělá delší dobu. Jedno takové naklonění a zakouření motoru by mělo být pro obsluhu sekačky upozorněním, že se něco stalo nesprávného, a již sekačku ve směru na motor při čištění nenaklánět. Při stranovém naklonění mě to problém nedělá, ale mám vždy přední část sekačky výš. Je pouze problém s benzínem, proto je vhodné s tím počítat a nedoplnit benzín do nádrže před čištěním prostoru kolem nože.