Briggs&Stratton zvýšení výkonu
|
|
|
|
|
 |
 |
|
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 196.253 (?), 13.4.2010 19:09, zobrazeno: 36002x
Ač nejsem příznivcem tunění a vrtání se ve věcech, co fungují, jednu věc bych rád zkusil: Motor Briggs&Stratton Powerbuilt se dělá v provedeních 11,5, 12,5 a 13,5 hp. Tak se ptám. Lze nějak jednoduše zvednout výkon z 11,5 na 12,5 či 13,5?
Nemyslím dělat nějaké zásahy do konstrukce motoru, či něco takového. Spíše mne zajímá, zda je mezi těmito motory rozdíl např. pouze v hlavnich tryskách karburátoru či použití restriktoru sání, což by se nabízelo jako nejjednodušší řešení.
Lze tedy zvednout výkon motoru pouze výměnou trysky, případně restriktoru z 13,5 hp motoru, nebo je to složitější?
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 196.253 (?), 13.4.2010 19:34
:-) To je právě to, co nechci. Chci to udělat stejným způsobem, jako výrobce, je-li to trochu možné.
Zkoušel jsem i ladiče motokár, ale ti se s tím nemažou, a rovnou tam cpou celé karburátory z dvoutaktů, k čemuž bych raději sáhl jako k poslední možnosti.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 11.107 (?), 13.4.2010 19:54
Si myslíte, že když někoho seženete on se v tom porýpe a řekne náš to tam, že to poznáte? Ty dva koně? Jestli ano jste borec a motorová brzda je zbytečná věc. Nebo by jste to chtěl na základě protokolu z té brzdy? Tak to bych chtěl ten protokol viděl, kdyby to šlo, prosím.
Jinak těmto motorům roste výkon v závislosti na otáčkách. Jedna kobyla by nemusel být problém, ale dál se obávám, že se půjde nad limit výrobce, po který je garantovaná jakási životnost motoru.
Restrikce nehladejte. Je to trochu jinak. A vůbec bych na takovéto skopičiny zapoměl. To si může dovolit někdo, kdo zná všechny souvislosti. Je totiž rozdíl, jestli jde o krátkodobé zvíšení, nebo k trvalému používání a při sečení, nebo přesněji u zahradní mechanizace jde spíše o to druhé.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 11.107 (?), 13.4.2010 21:02
Až později mě napadlo nerad bych, kdyby jste cítil nějaké opovrhování nad vaším textem. Nevysmívám se vám. Díval jsem se i do tabulek a dva koně je nad limit otáček doporučený výrobce pro zachování životnosti motoru. Vyplatilo by se vám třeba vyměnit celý karburátor s větším difuzorem? Ne nezlobte se andi, ale já to zde ani jinam nechci napsat všechno a na plnou hubu.
Napadlo vás každopádně zajímavé téma a pokusil bych se pohovořit o tom někde v obchodě se servisem.
|
|
 |
|
 |
 |
|
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 196.253 (?), 13.4.2010 21:13
Já nevím, jestli se s těmi otáčkami chápeme. B&S powerbuilt s objemem 334 cm3 se dělá o stejném vrtání a zdvihu ve výkonech 10 - 13,5 (někde jsem našel dokonce i 15,5 hp), přičemž tyto motory mají deklarovaný výkon ve stejných otáčkách.
Dle US eshopů jsou stejné i průměry ventilů, aspoň u 11,5 - 13,5 hp verzí.
Bohužel obchodníci v ČR pro tyto hrátky pochopení nemají.
Nabízí se horší varianta, že bude potřeba vyměnit celý karburátor. Podívám se na US fóra, tam to se zkušenostmi vypadá celkem nadějně.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 11.107 (?), 13.4.2010 21:34
Ano, pochopil jsem to jak píšete jen já bych prověřil max. otáčky toho slabšího motoru a donutil jste mě taky studovat. Teď už jsem mimo svoje zkušenosti a já nazazil ještě na jinou hlavu válce. Tady višší kompresní tlak. Nikdy mě nenapadlo porovnávat jednotlivé součástky. Sám jsem zvědav, co se vám podaří od amiků vyčíst. Já mám k dispozici grafy k různým motorům, kde je znázorněn k danému typu výkon podle nastavených otáček i za povolenou mez. Samozřejmě i průběh kroutícího momentu.
A když jsem v tom listoval, tak motory Honda jsou fakt třída. To jen tak naokraj. Když tak se podělte co a jak to řeší za louží.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|