Vyvazování převislých stromů

Lenpel - (49) - 0.234 (?)
20.3.2009 7:45

Dobrý den,

chápu to dobře, když si pořídím dejme tomu naroubovanou vrbu ve výšce 60cm a začnu jí vždy jednu větev vyvazovat a ostatní postupně ostříhám, časem mi vznikne třeba 2m kmen, kde budou zacelené řezné rány? Děkuji za odpověď jsem zahradnický laik.L.P.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

host - 235.12 (?), 17.3.2009 16:42, zobrazeno: 12586x

Mohl by mi někdo poradit jak se přesně postupuje při vyvazování převislého buku (habru)? Buk mám asi 40cm malý naroubovaný a zajímá mě, jestli musím kmínek nutit růst rovně(větve směřují dolů) nebo ještě sám poroste do výšky. Bojím se, že ho zlámu(už se mi to bohužel u 1 větve "podařilo", bylo to hned).Chtěla bych, aby byl asi 1,5-2 vysoký.Habr je vyšší a taky nevím. U obou mám tyčky. Děkuji za odpověď na možná hloupý dotaz, ale nedočetla jsem se nikde přesně víc. Sofie.

host - 49.39 (?), 18.3.2009 12:27

Je potřeba je vyvazovat ještě za bylinného, pružného stavu. Taky jsem jich už pár ulomil, když jsem se to pokoušel dělat později.

Správný termín bych odhadl na červen a pak v srpnu pokračování.

Josef.

host - 165.35 (?), 18.3.2009 15:20
Toto by mě také zajímalo, mám převislou břízu, tu krásně vyvazuji od mala, nyní má přes 3m, tak už nevím jak, takže ji nechám převisat, ale mám i buk, loni objednaný, došel se 2 rouby, má asi 70cm, ale větve dolů, jak jsem lehce jednu ohnula nahoru a lehce uvázala, při větším větru to prasklo a je tu už jen ten druhý roub, ale nepředpokládám, že jej zvednu, možná bude lepší počkat, až sám zvedne nějakou větévku směrem nahoru a tu hned přichytit.

host - 49.39 (?), 19.3.2009 13:24

Tak jak píšete: počkejte až udělá mladou větévku - ještě měkký výhon - a ten vyvažte.

U břízy záleží na Vás, do jaké výšky ji chcete či potřebujete (a jste schopná) vyvazovat.