Semenacky buk

j.c. - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (142) - 186.101 (?)
16.2.2011 15:34

Nejsem žádný odborník přes lesní stromy ale když se v lese podívám pod velký stromy, z kterých padají desítky kil bukvic každý rok, tak tam těh semenáčků taky není moc. Zdaleka si nemyslím že by ta semena prasata a myši vyčistili tak dokonale, může to souviset se zralostí semen a jejich ochotou klíčit.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

host - 163.195 (?), 16.2.2011 11:32, zobrazeno: 3265x

Dobrý den,

rád bych se Vás zeptal, zasadil jsem někdy v říjnu/2010 bukvice a přes zimu jsem je měl doma při teplotě kolem 5-15°C pár jich vyklíčilo, ale objelila se mi v bytě z jedné kytky smutnice... nevěnoval jsem tomu extra pozornost (neznalost) cca 5vyklíčených semenáčku s toho už 3zahynuli, dočetl jsem se že smutnice kladou do země larvy které požírají malé kořínky, ale na hlíně by měl být sliz a ten tam není, tak si myslím, že smutnicema to nebude... těďko o víkendu jsem veškeré kvetníky s bukvicema dal ven a nechal si v bytě jen ty dva semenáčky, které ještě přežívají, mám nafocené mrtvé semenáčky a kořínky mají tak nevím proč uschly, zaslal bych foto pokud někdo bude mít zájem... zda by jste mi pomohli zjistit jaká byla příčina úmrtí semenáčků... já si myslím že to bylo tím že semečky prokořenili přes kvetník a kořínky uschly, ale je to jen moje doměnka, děkuji za odpověďi

j.c. - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (142) - 186.101 (?), 16.2.2011 15:34

Nejsem žádný odborník přes lesní stromy ale když se v lese podívám pod velký stromy, z kterých padají desítky kil bukvic každý rok, tak tam těh semenáčků taky není moc. Zdaleka si nemyslím že by ta semena prasata a myši vyčistili tak dokonale, může to souviset se zralostí semen a jejich ochotou klíčit.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Filtrace kohoutkové vody13.6.2025
Filtrace kohoutkové vody12.6.2025
Napojení na novou kanalizaci11.6.2025
Filtrace kohoutkové vody11.6.2025
Napojení na novou kanalizaci10.6.2025