Maso jíž ze začátku černé



Stránky: 1,  2   
nystik - (2) - 109.2 (?) 
1.12.2014 17:44, zobrazeno: 57105x

dobrý den chtěl bych se zeptap jsem začátečník a udelal jsem si dřevenou udírnu o víkendu jsem zkoušel poprve udit a tak jsem začal jenomže po chvilce maso zčernalo nebylo žadne dozlatova atak ale černé neví prosím někdo čím by to mohlo být muze to být tím že jsem udirnu nemel dostatečne vytopenou? niic nevzdávam a veřím že příšte bude vše jak má díky mooc za rady dekuji... ;)

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 92.152 (?), 1.12.2014 18:43

Důvodů mohlo být více, nevysušená udírna, mokré dřevo, maso vložené do studené udírny...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
nystik - (2) - 109.2 (?), 1.12.2014 18:50

díky moc za radu :)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 204.40 (?), 17.3.2016 8:39

Také je velmi důležité aby maso nebo uzeniny před zavěšením do udírny měli pokojovou teplotu (20-30 °C). Jestliže je studené, tak okamžitě dehtuje.  Tak uzení zdar.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 111.8 (?), 17.3.2016 9:46

Podle mého názoru maso pokojovou teplotu mít nemusí, protože se před vkládáním do uzáku rozvlažuje v teplé vodě cca 75-80C.Klobásy nechávám přes noc v chladnější místnosti a ráno vkládám do dobře vyhřáté a vysušené udírny.rpstylle@seznam.cz

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 15.90 (?), 17.3.2016 14:10

Tak to 204 40 myslel. Aby maso nebylo studené, buďto rozehřáté ve vodě, nebo aspoň v pokojové teplotě.
   Mně by zajímalo, má-li někdo zkušenost a rozehřívá v teplé vodě i klobásy před vložením do udírny. Myslím, že by to mohlo urychlit uzení, snížit kapání šťávy a menší riziko kondenzace dehtu na střívkách.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 111.8 (?), 17.3.2016 16:22