zákrsek - vřeteno?



host - 217.129 (?)
7.5.2008 22:25

Moc Vám děkuji za radu

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 217.129 (?), 7.5.2008 19:06, zobrazeno: 9480x

Zdravím všechny zahrádkáře,

na malé zahrádce bych chtěla pěstovat jabloně a jsem začátečník. Rozhodla jsem se - a nevím zda správně takto - odrůdy Letní průsvitné, Topaz a James Grieve Red na podnožích M9 (nemám moc prostoru). Pod stromky chci dát netkanou textilii a mulč + samozřejmě uchycení stromků. Zvolila jsem dobře? Jak bych měla dát tyto stromky daleko od sebe? (vyjdou mi nejlépe do trojúhelníku).  A jaký je rozdíl v pěstování do vřetena či zákrsku a co je vhodnější?

Děkuji moc

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 217.129 (?), 7.5.2008 19:08

ještě jsem zapomněla uvést, zahrádka bude zakládán a nově a je to původně vedeno jako orná půda

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18313) - 85.27 (?), 7.5.2008 21:15

Každý tvar má své výhody a nevýhody. Já mám raději přirozenější volněji rostoucí tvary a volil bych zákrsek či čtvrtkmen. Vřetena zas můžete zasadit blíž sobě.
   Myslím, že při volbě pouhých 3 jabloní jste zvolila správně po jedné letní, podzimní a zimní odrůdě.  Odrůdy, hlavně tu letní a asi i podzimní  bych možná zvažoval vybrat jiné. 
 Topaz je moderní, kvalitní zimní odrůda rezistentní ke strupovitosti. Mnoho lepších není. Průsvitné je stará letní odrůda, pro přísně tvarování není ideální, ve tvarui vřetene se obvykle nepěstuje. Existují, myslím, podstatně atraktivnější letní jablka (třeba rezistenty Hana, Nela Ametyst). J.G red je raně podzimní, velmi plodná odrůda pěstitelsky vděčná. Není ale rovněž rezistentní na strupovitost.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 217.129 (?), 7.5.2008 22:25

Moc Vám děkuji za radu

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci