V ČR je situace obdobná. Nyní bohatou jarní nabídku vystřídá na podzim ještě obsáhlejší (pracuji v oboru). Dovoz novinek z jižních zemí EU je na obsáhlejší diskuzi, stejnětak kvalita některého tuzemského i dovezeného výsadbového materiálu. Když vidím, jak školkaři v okolí rozšiřují svůj sortiment, pracují na technikáliích, neopomíjejí staré a klasické odrůdy, tak jsem optimista. Znám školkaře, jehož nabídka se vbrzku rozroste o 15 starších jabloňových odrůd. V záplavě nových i starších kultivarů není možno tyto nabídnout ve všech tvarech a na různých podnožích, což je logické. Různice o vlastnostech a chuti té či oné odrůdy nemají na prodeje prakticky žádný vliv, ježto zákazníci většinově sází na osvědčenou klasiku, vysněnou autofertilitu, sloupovitý růst, rezistenci (vůči čemu většinou netuší)....a Admirál skutečně nepatří mezi nejprodávanější odrůdy.