Rybíz - mšice?



terez.ka - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (84) - 149.42 (?)
8.5.2012 9:47

Je to uplne malicky rybizek - sadila jsem ho min, rok na podzim. Takze myslite, ze to mam nechat tak? Nemuze se to rozsirit i na jine rostliny v zahrade? Nerada bych pak mela zahradku plnou msic, to ten rybzek radeji postrikam... Co myslite? Tereza

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
terez.ka - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (84) - 149.42 (?), 7.5.2012 19:27, zobrazeno: 7583x

Dobrý večer,

při pravidelné "pochůzce" po zahrádce jsem si všimla, že na rybízu leze spousta mravenců, jsem začátečník, takže myslím, že to budou asi mšice, ty jsem tam žádné ale neviděla. I tak bych to raději preventivně postříkala - mám doma přípravek Mospilan, ale tam v rozpise není drobné ovoce, takže nevím, kolik vody mám použít na pytlík o 1,2g. Poradíte mi někdo? Děkuji velmi, Tereza

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Jamieee - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (622) - 166.3 (?), 7.5.2012 20:22

mšice na první pohled vidět nemusíte, zvláště když jsou ještě hodně maličké :)

a ano, mravenci tam lezou právě proto, nosí tam mšice

já na stromkové rybízy natírám takový lep nebo dávám lepové pásy, díky tomu jsem se zbavil mšic

Mospilan rozmíchejte úplně standardně jako na jiné plodiny

ale pokud ten rybíz nemáte zasažený nějak výrazně tak to ani nedělejte, úrodu vám těch pár mšic neovlivní... mšice sají mladé lístečky, začnou tmavnout a kroutit se, to poznáte

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 124.211 (?), 8.5.2012 8:52

Pripájam sa k Vášmu názoru, pokiaľ ten rybíz nie je výrazne postihnutý, netreba ho striekať. Tých pár pokrútených listov rybízu neublíži.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
terez.ka - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (84) - 149.42 (?), 8.5.2012 9:47