Pěstování č. rybízu "ve stěně"



host - 136.34 (?)
16.11.2008 21:27

V r.1988 vyšel v edici "Státní zemědělské nakladatelství radí" časopis Rybíz, angrešt na zahrádce.Je v něm popsán způsob borminský-na 5 větví a rýnský-na 3 větve.Vzdálenost keřů 1-1,5m.Zdraví Pepík.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 1.209 (?), 11.11.2008 6:42, zobrazeno: 13510x

Dobry den, chtel bych zkusit pestovat odrudu kerikoveho c. rybizu Otelo vyvazanim 5-ti vyhonu vejirovite na tri vodici draty "do steny". V literature jsem videl fotografii z ktere je patrne ze hlavni vyvazane letorosty jsou dosti znacneho stari (cca 10-15 let). Vypadalo to podobne jako kminky revy vinne :-). Celkove to pusobilo velmi efektnim dojmem. Otazka tedy je: je mozne takto rybiz pestovat bez nutneho pravidelneho zmlazovani hlavnich vyvazanych vyhonu? Plati pro toto pestovani stejna pravidla jako pro kazdorocni zmlazovani kerikoveho rybizu? Nejde mi jen o pestovani na okrasu ale i o jakousi prumernou a pravidelnou plodnost.

Dekuje a prijemny den preje:

Vlastimil, Val. Mezirici

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Rony - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1084) - 175.250 (?), 13.11.2008 20:59

Zásady výkonného pěstování rybízu jsou dosti propracovány a platí to zmlazování asi tak, že černý s letorosty max. 3 roky a červený max. 5 let a samozřejmě pouze přiměřený počet výhonů. Já hned po očesání vyhodím ty některé již staré a nově vyrašené protřídím a to do zimy ještě vyzraje a je připraveno na příští sezónu. Zkušený sadař pozná podle stavu vyvinutých pupenů co může očekávat za úrodu. Není jedno např. u červeného rybízu, zda na jednom střapci bude 10 bobulí nebo 22 bobulí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 1.209 (?), 14.11.2008 9:50

Dekuji Ronymu za reakci. Vseobecne zasady zmlazovani kerikoveho rybizu jsou ale zname a prispevek neni reakcí na vyse uvedeny dotaz...

Vlastimil