Muchovník nerodí

host - 121.190 (?)
2.5.2022 19:12

Ja si skor myslim, že nerastol, lebo všetko išo do kvetov a plodov, lebo dosť kvitol a rodil už prvý rok po vysadení. Kupovala som ho väčší, na jar v kontajneri obsypaný kvetmi a dalsí rok tiež velmi kvitol a rodil, tak asi nemal silu už na rast. Asi som ho nechala vyčerpať, ale nechcela som kvety otrhávať. Zalievala som viac prvý rok, odvtedy len keď je dlhšie sucho. Je síce pri dome, ale nie je tam strecha, takže keď prší, má tam dosť vlahy. 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

host - 229.78 (?), 2.5.2022 7:43

To, že neroste, není to přílišnou péčí? Jak často zaléváte? Tříleté muchovníky bych prakticky nezaléval.

host - 91.196 (?), 2.5.2022 10:28

Kolik muchovníků, jak starých, s jakými výnosy a kde prakticky pěstujete?

host - 121.190 (?), 2.5.2022 19:47

Som v pestovaní muchovníkov začiatočník, preto sa pýtam na skúsenosti skúsenejších, lebo neviem, či je normálne, že muchovní má striedavú plodnosť alebo ja robím nejakú chybu, lebo by som bola radšej, aby rodil menej každý rok, než by mal rodiť len každý druhý rok a veľa. Mám 11 druhov muchovníkov - živý plot, pričom najstarší má štyri roky a najmladší mesiac. Možno som to s tým množstvom prehnala, ale príde mi, že to ešte dlho bude trvať, kým budú také veľké, aby bolo aspoň na zjedenie pre celú rodinu. Väčšinu muchovníkov mám v nadmorskej výške 600 m n. m. a ten, o ktorom píšem je v nadmorskej výške 300 m n. m. Darí sa im rovnako dobre na oboch miestach, akurát tie vo vyššej nadmorskej výške dozrievajú o cca 3 týždne neskôr. Výnosy sú zatiaľ malé, nakoľko sú to mladé kríčky. Ale rozdiely v úrodnosti určite medzi nimi sú, no myslím si, že to nemusí byť odrodou, ale skôr kvalitou sadenice. Najviac rodila vyššie spomínaná Ballerina, Price William a Smoky. Teraz som si spomenula, že Martin mi urobil to isté, že prvý rok po vysadení bol obsypaný plodmi, kúpila som ho už s kvetmi,