cibule ze semínka



host - 60.162 (?)
27.5.2013 22:10

Proti květilce je nejlepší pěstovat společně cibuli (i šalotku) s mrkví  ve smíšené výsadbě - v jedné řádce. Vhodné aby výsevná rýha měla pevné dno. Cibule narostou nejméně o 70% větší., mrkev má kvalitnější kořen Je to starý slovanký trik. Krom toho - máčet - stratifikovat -semena jak mrkve tak cibule 24 hodin (nebo vlhčit 2 dny) ve vychladlém "čaji"- buď výluh z dubové kůry, případně spařené jemné nařezané vrbové větvičky. Pokud nemáte vrbové větvičky, stačí velmi slabý roztok kyseliny salicylové(snad jej obsahuje i aspyrin), která posiluje růstové schopnosti.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2   
                     
host - 177.2 (?), 28.3.2011 12:59

Dobrý den,

též mám odrůdu štuttgarskou a jsem amatér. Chci se jen zeptat, jak udělat hluboké důlky pro semena cibulí? Na obalu od semen o tom není ani zmínka.

Předem děkuji, Adam

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
bred_ik - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (899) - 46.152 (?), 28.3.2011 14:12

Semena cibulí se sejí 2-2,5 cm hluboko. Štutgartská není pro cibuli ze semene ideální odrůda, není tak výnosná. Navíc se mi nelíbí tvarově, raději kulaté nebo elipsovité než ploché.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 65.50 (?), 28.3.2011 14:22

Osvědčily se mi odrůdy Alice Lusy a Dagmar. Letos mám navíc nějaký F1 hybrid, jméno si nepamatuju.  Předevčírem jsem spotřeboval poslední cibule ze sklizně 2009. Zapomenuté, ne, že bych je schovával. Pravda, měkší a narašené byly, ale u sazečkových cibulí by to bylo nemyslitelné. 
   V době sklizně nových cibulí jinak ty zbývající loňské usuším. V některých recepturách se těžko nahrazuje čerstvou (náplň knedlíků,  pečení cibulového chleba, aj.).