Reálný výkon/spotřeba čerpadla



host - 49.247 (?) 
28.5.2014 21:00, zobrazeno: 2391x

Už jsem si vyléval srdce v diskuuzi vedle, ale nechci jim rozrušovat diskuzi tak zakládám nové téma.

Mám teď velmi "špatnou" zkušenost s čerpadlem Aquaking - ECO-FTP 16.000 které při čerpání do necelého 1m (při zapojení do kg 110mm) dává nějakých 8 000 litrů/hod a teď další věc spotřeba - udáváná (příkon) 180w - naměřená 220w!!!

Zkusmo jsem proměřil i ostatní techniku co používám:

Hailea kompresor ACO=328 55w - v reálu 70w

Oase optimax 10 000, 65w - v reálu (a to je zajímavé) 60w. U tohoto čerpadla jsem zkoušel simulovat zatížení (čerpání proti odporu) a je zajímavé že spotřeba klesala  - nejméně kdy už teklo hodně málo vody bylo 49w - jak je to možné? (je možné že tím že se pomaleji točí rotor tak čerpadlo spotřebovává méně?)

A jak je to u ostatních čerpadel - konkrétně u mnou zakoupeného Aquakingu - udávaný příkon 180w - realita 220w  - proč to tak je, co to značí? Je to klamavé ozančení nebo je to nějak jinak měřeno?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 67.133 (?), 28.5.2014 21:56

Bylo měřeno watmetrem? U čerpadel odstředicých zpravidla výkon roste s průtokem. Proto se velká šerpadla spouští do uzavřeného výtlaku. Čerpací výkon je dán dopravní výška x průtok.  Potom když se to podělí účinností dostaneme příkon. Účinnost je ale také závislá na průtoku. Nejvyšší je v doporučeném pracovním bodě čerpadla. To sned vysvětluje všechno. Čerpadlo aquaking neznám. Jmenovitý příkon je stanoven pro jmenovitý pracovní bod. Pokud je dopravní výška menší= větší průtok, pak může být příkon vyšší než jmenovitý.

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024