Jak mam zastrihnout tyhle tresne?



Zahrádkářský kacíř - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (391) - 235.249 (?)
21.4.2010 0:29

Taky je většina stromků ze školek tak zmrzačených, že nikdy normálně neporostou. (z estetiského hlediska) Jediná možnost je špičák.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                     
hauser - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (383) - 221.199 (?), 21.4.2010 23:31

Dobrý večer, vlastně noc,
pane Kacíři, mám k Vám jediný dotaz. Řekněme že jsem laik a mám takovou třešeň jako prvotní tazatelka, tedy s uříznutým nebo jinak poškozeným terminále pokud se tento tak dá nazvat. Co byste s takovým stromkem udělal kromě vykopání Vy? Předem děkuji za radu.
Zdravím.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 49.39 (?), 20.4.2010 17:54

Pokud to jde, paní Gabulo, zadržte.

K tomuto vláknu diskuse jsem se dostal až nyní (možná s křížkem po funuse).

První třešeň je ukázkový dvoják: Z levého výhonu doporučuji zapěstovat terminál; pokud Vám vadí, že je šikmý, vyvažte ho k tyčce. A buď mu ponechte volný růst s předpokladem přirozeného větvení anebo jej zaštípněte tak o polovinu. Druhou část dvojáku zakraťte také zhruba o polovinu a zapěstujte z něj boční větev. Slabou větvičku dole můžete zatím nechat; možná brzy udělá květonosný obrost a až třešeň povyroste, třeba ji časem odstraníte jako nadbytečnou.

Druhou třešeň bych rovněž vyvázal, narovnal k hůlce. Opět bych buď nechal rozvětvení a založení kosterních větví na přírodě anebo bych tento výhon zakrátil, ale jistě výše, než poradil Wimpi. Malý pahýl s nijak pěkně rašícími pupeny bych odstranil úplně. Během vegetace, ještě za čerstva, bych vyštípl nevhodně narostlé letorosty a pro základní tvarování korunky by to mohlo být vše.

Josef.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci